همان طور که انتظار می رفت، در پایان نام تلویزیون های جدید سونی در سال 2023، حرف “L” به کار رفته است! به تازگی اطلاعات جالبی از تلویزیون های سری Bravia برند سونی منتشر شده است که برنامه های این شرکت برای حضور در بازار این دستگاه های هوشمند را برملا ساخته است. بیایید با هم نگاهی به این اطلاعات بیندازیم.

در حالی که اکثر شرکت های پیش رو در بازار تلویزیون های OLED محصولات جدید خود را در رویداد CES 2023 معرفی کرده اند، اما هنوز خبری از محصولات جدید سونی منتشر نشده است. این طور که به نظر می رسد، این غول ژاپنی دنیای تکنولوژی قصد دارد تا در یک رویداد آنلاین مستقل، تلویزیون های مدل 2023 خود را معرفی کند. اما از آنجایی که زمان برگزاری این رویداد آنلاین مشخص نیست، افشاگران دست به کار شده اند و مشخصات مدل های جدید سری Bravia را فاش کرده اند!

برنامه های سونی برای عرضه تلویزیون های سری Bravia در سال 2023 فاش شد

مطابق با این اطلاعات، سونی به احتمال بسیار زیاد در سال 2023 فقط یک تلویزیون OLED را به بازار می فرستد. این تلویزیون که Bravia A80L نام دارد، در سایز های 55، 65 و 77 اینچ عرضه می شود و می تواند به جانشین شایسته ای برای مدل محبوب A80K تبدیل شود. نسخه رده بالاتر این تلویزیون، Bravia A95L نام دارد و همانند رقبایش از برند سامسونگ (مدل های S90C و S95C) از پنل QD-OLED قدرت می گیرد. به نظر نمی رسد که پنل QD-OLED به کار رفته در تلویزیون سونی با رقبای سامسونگی اش تفاوت زیادی داشته باشد و حتی ممکن است کاملاً با آنها یکسان باشد!

برنامه های سونی برای عرضه تلویزیون های سری Bravia در سال 2023 فاش شد

رده بالاترین تلویزیون های سری براویا سونی از نوع OLED نیستند و در عوض در آنها از تکنولوژی Mini-LED استفاده شده است. این تکنولوژی امکان دستیابی به روشنایی HDR فوق العاده بالایی را فراهم می آورد. این تلویزیون قرار است با نام Bravia X95EK و به عنوان جانشین مدل X95K عرضه شود و از سایزهای 65، 75 و 85 اینچ بهره خواهد برد. اما پرچم دار حقیقی سونی در سال 2023 تلویزیون 8K مدل Z9L Master است که در سایزهای 75 و 85 اینچ به بازار می آید. این تلویزیون های جذاب نیز از پنل مینی ال ای دی قدرت خواهند گرفت.

اگر دوست ندارید هزینه سنگینی برای خرید تلویزیون OLED پرداخت کنید و به دنبال مدل های اقتصادی تری هستید، می توانید به سراغ مدل های LCD سری براویا بروید. این تلویزیون ها با مدل های X80L، X85L، X90L و X95L معرفی شده اند و جزء تلویزیون های معمولی سونی در سال 2023 خواهند بود. در عکس بالای صفحه می توانید سایز بندی هر یک از این تلویزیون ها را مشاهده کنید.

برنامه های سونی برای عرضه تلویزیون های سری Bravia در سال 2023 فاش شد

با وجود اینکه اطلاعات افشا شده دقیق به نظر می رسند، اما باز هم طبق معمول باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است تا زمان اعلام رسمی سونی، این اطلاعات دستخوش تغییراتی شوند. پس اگر به دنبال اخبار دقیق تری هستید، باید منتظر انتشار رسمی از جانب سونی باشید.

منبع: notebookcheck