معرفی سنسور 1 اینچی سونی برای گوشی های هوشمند

لنزهای دوربین گوشی های هوشمند مسیری طولانی را طی کرده اند تا به پیشرفتی برسند که امروزه به آن دست یافته اند. در بازار رقابت تولیدکنندگان حسگرهای دوربین، این سونی و سامسونگ هستند که به طور مداوم برای ارائه نوآوری های بهتر با یکدیگر به مبارزه می پردازند. در حالیکه سامسونگ به تازگی از سنسور ISOCELL GN2 رونمایی کرده است، سونی یک قدم فراتر رفته و بزرگ ترین سنسور دوربین گوشی هوشمند تا به امروز را معرفی می کند. آخرین گزارش های بدست آمده، به ما می گویند که سنسور IMX800 سونی اندازه ای برابر یک اینچ دارد و در اواخر ماه میلادی جاری، یعنی ماه آوریل، طی رویدادی از آن رونمایی خواهد شد.

هواوی، اولین خواهان لنز یک اینچی سونی

استفاده از سنسور یک اینچی سونی در گوشی های هوشمند دیوانه وار به نظر می رسد. برای نخستین بار یکی از کاربران با نام Rodent950 در حساب توئیتر خود اینگونه ادعا کرد که حسگر جدید سونی برای رونمایی آماده شده است. اطلاعات موجود حاکی از آن هستند که هواوی اولین تولیدکننده ای خواهد بود که جدیدترین سنسور سونی را در گوشی های سری P50 خود، که در سال میلادی 2021 روانه بازار می شوند، بکار خواهد گرفت. این گوشی هوشمند همچنین دارای یک لنز دوربین اولترا واید (فوق عریض)، یک حسگر تله فوتو و یک ماژول پریسکوپ نیز خواهد داشت.

موفقیت بزرگ سونی برای نخستین بار

این کاربر اطلاعات بیشتری در مورد توانایی ها و قابلیت های سنسور یک اینچی منتشر نکرده است؛ البته می توان حدس زد که یک لنز بزرگ تر، در زمینه عکاسی و فیلم برداری تخصصی، عملکرد بهتری در محیط هایی با نور کم خواهد داشت و تصاویر ثبت شده با فیلتر بوکه، باکیفیت تر خواهند بود. علاوه بر این، لازم است بدانید که این اولین باری نیست که یک سنسور با اندازه 1 اینچی به گوشی های هوشمند راه پیدا می کنید؛ پاناسونیک در سال 2014 با معرفی Lumix CM1 برای نخستین بار چنین کاری را انجام داد. با این حال، این محصول پاناسونیک یک محصول هیبریدی و دو منظوره گوشی و دوربین به حساب می آید. بعلاوه، فناوری بکار رفته توسط پاناسونیک به صورت انحصاری برای دوربین ها ساخته شده بود. سونی امروزه توانسته است که چنین سنسوری را برای استفاده در گوشی های هوشمند طراحی کند. 

به خاطر داشته باشید که حتی با توجه به استانداردهای گوشی های موبایل هوشمند، یک سنسور 1 اینچی حسگر بزرگی محسوب می شود و می تواند جای دیگر لنزهایی که در پنل پشتی قرار می گیرند را تنگ کند. این بدان معناست که نباید انتظار داشته باشیم که این سنسور را در همه پرچمداران هر تولیدکننده ای در بازار ببینیم؛ زیرا استفاده از این سنسور بزرگ فقط در گوشی هایی که از نظر فضا محدودیتی ندارند منطقی است. با این تفاسیر، دستیابی سونی به چنین موفقیتی هنوز هم خبر خوبی است چون آینده درخشان تری را برای دوربین های گوشی های موبایل هوشمند به همراه می آورد. اگرچه این سنسور نمی تواند با لنزهایی در اندازه استاندارد مطابقت داشته باشد، اما ما بی صبرانه منتظر مشاهده توانایی ها و قابلیت های جدیدترین نوآوری سونی خواهیم بود.

منبع: wccftech