شرکت Sonos با عرضه اسپیکرهای رده بالا و جذاب، توانسته در این زمینه نامی برای خود دست و پا کند! این شرکت در یکی از جدید ترین اقدامات خود در بازار اسپیکرهای قابل حمل، از یک مدل جدید با نام کامل Sonos Move 2 رونمایی کرده است. این اسپیکر به تازگی برای خرید عمومی عرضه شده و نسبت به نسل قبلی خود از لحاظ شارژدهی باتری و یک سری امکانات ارتقا پیدا کرده است. بیایید با اسپیکر سونوس Move 2 بیشتر آشنا شویم.

بررسی اسپیکر قابل حمل سونوس Sonos Move 2

بنا به گفته وب سایت The Verge، اسپیکر سونوس Move 2 شباهت ظاهری زیادی به مدل نسل قبلی (Sonos Move) دارد و تغییرات عمده ای بر روی شکل و شمایل آن ایجاد نشده است. این اسپیکر همانند مدل Move حدود 2.7 کیلوگرم وزن دارد و از طراحی استوانه ای شکل برخوردار است.

علی رغم طراحی ظاهری یکسان، شرکت Sonos اعلام کرده است که اسپیکر Move 2 در مقایسه با مدل Move کیفیت صدای به مراتب بهتری را ارائه می دهد و با ارتقاهای چشمگیری در این زمینه مواجه شده است. همچنین امکانات ارتباطی و طول عمر باتری این مدل نیز بهبود پیدا کرده است. در گزارش The Verge همچنین اولین عکس از اسپیکر سونوس Move 2 (عکسی که در ادامه مشاهده می کنید) نیز درج شده است.

بررسی اسپیکر قابل حمل سونوس Sonos Move 2

سونوس خاطر نشان کرده است که اسپیکر Move 2 در هنگام پلی بک موزیک، صدای استریوی واقعی را به کاربر ارائه می دهد. در همین راستا این اسپیکر به دو توییتر زاویه دار اضافی مجهز شده است. این، یک ارتقای اساسی برای اسپیکر Move 2 به حساب می آید. چرا که مدل Move تنها یک خروجی صدا و یک توییتر دارد. در مدل Move 2 شاهد استفاده از یک ووفر برای مدیریت بیس صدا نیز هستیم.

اسپیکر Sonos Move 2 هم به وای فای 6 و هم به بلوتوث 5.0 مجهز است و یک سوییچ بر روی پنل پشتی آن تعبیه شده است. این سوییچ برای فعال و غیر فعال کردن میکروفون های مربوط به دستیار صوتی کاربرد دارد. لازم به ذکر است که این اسپیکر با دستیارهای صوتی آمازون الکسا و Sonos Voice Control سازگاری دارد، اما از Google Assistant پشتیبانی نمی کند.

بررسی اسپیکر قابل حمل سونوس Sonos Move 2

بر روی بدنه اسپیکر سونوس Move 2 یک پورت USB-C موجود است. این پورت از صدای line-in پشتیبانی می کند و حتی امکان شارژ کردن گوشی را نیز به کاربر می دهد. اسپیکر جدید برند Sonos دارای درجه حفاظتی IP56 نیز هست و آب و گرد و غبار قادر به نفوذ کردن به آن نیستند. علاوه بر این، اسپیکر Move 2 در برابر ضربه های اتفاقی و رها شدن از دست هم مقاوم است و سونوس از متریال ضد شوک در ساخت آن استفاده کرده است.
در زمینه طول عمر باتری باید گفت که اسپیکر سونوس Move 2 تنها با یک بار شارژ شدن، برای 24 ساعت پلی بک موزیک قابل استفاده خواهد بود. این در حالی است که شارژدهی باتری مدل Move تنها 10 ساعت بود! به این ترتیب طول عمر باتری مدل Move 2 در مقایسه با نسل قبلی چیزی بیشتر از دو برابر ارتقا پیدا کرده است.

اسپیکر Sonos Move 2 در سه رنگ مشکی، سفید و سبز زیتونی عرضه شده است و در آمریکا 449 دلار قیمت دارد.

منبع: gizmochina