کوالکام از جدیدترین تراشه موبایل میان رده خود با نام Snapdragon 7s Gen 2 رونمایی کرده است. با توجه به نحوه نام گذاری این تراشه باید آن را یک مدل جدید به حساب آورد و نمی توان آن را نسخۀ به روز رسانی شدۀ مدل اسنپدراگون 7 نسل 1 دانست. حتی می توان گفت که این تراشۀ جدید یک نسخۀ ضعیف تر از SD7 Gen1 است. بر اساس اخبار منتشر شده، از تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 احتمالاً برای اولین بار در گوشی ردمی نوت 13 پرو استفاده خواهد شد.

معرفی چیپست موبایل اسنپدراگون 7s نسل 2

تراشۀ جدید اسنپدراگون 7s نسل 2 به یک پردازندۀ Kryo با هشت هسته مجهز است. این پردازنده از چهار هستۀ قدرتمند با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هستۀ بازدهی با فرکانس 1.95 گیگاهرتز بهره می برد. همچنین تراشه جدید کوالکام از گرافیک Adreno برخوردار است که البته هنوز به نسخۀ آن اشاره ای نشده است. از دیگر ویژگی های تراشه Snapdragon 7s Gen 2 می توان به پشتیبانی از کیفیت تصویر فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 144 هرتز اشاره کرد.

گوشی های قدرت گرفته از چیپست اسنپدراگون 7s نسل 2 می توانند به حداکثر 12 گیگابایت حافظۀ رم پر سرعت LPDDR5 با فرکانس 3200 مگاهرتز مجهز باشند. همچنین این چیپست با حافظه های ذخیره سازی UFS 4.0 سازگار است و به مودم Snapdragon X62 5G مجهز است. به این ترتیب تراشه جدید کوالکام از شبکه ارتباطی فایو جی پشتیبانی می کند.

معرفی چیپست موبایل اسنپدراگون 7s نسل 2

از دیگر مشخصات تراشه موبایل اسنپدراگون 7s نسل 2 می توان به سیستم FastConnect 6700 اشاره کرد که امکان بهره مندی از استانداردهای وای فای 6E و بلوتوث 5.2 را فراهم می آورد. این چیپست با انواع سیستم های مکان یابی و تعیین موقعیت نیز سازگار است که از میان آنها می توان به QZSS، Galileo، BeiDou، NavIC، GLONASS و البته GPS دو بانده اشاره کرد.

در زمینه امکانات دوربین باید گفت که چیپست اسنپدراگون 7s نسل 2 به سیستم 12 بیت کوالکام Spectra مجهز است و امکان تصویربرداری همزمان با سه دوربین را فراهم می آورد. این تراشه امکانات مورد نیاز برای عکاسی 200 مگاپیکسل و فیلم برداری 4K (با نرخ 30 فریم در ثانیه) را ایجاد می کند و تجربه کاربر را در این زمینه ها چندین پله ارتقا می دهد. حتی این تراشه به فناوری کاهش نویز مبتنی بر هوش مصنوعی نیز مجهز شده تا کیفیت تصاویر ثبت شده را افزایش دهد.

معرفی چیپست موبایل اسنپدراگون 7s نسل 2

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که چیپست موبایل اسنپدراگون 7s نسل 2 از تکنولوژی اختصاصی اسنپدراگون Smooth Listening برخوردار است و کیفیت صدا را در هنگام مکالمه یا هر گونه فعالیت مالتی مدیا بهبود می بخشد.

با توجه به مشخصات ذکر شده در بالا، پیش بینی می شود که بسیاری از گوشی های میان رده ای که تا پایان سال جاری میلادی به بازار می آیند، از تراشه Snapdragon 7s Gen 2 قدرت خواهند گرفت. لازم به ذکر است که در حال حاضر امتیازات بنچمارک این تراشه منتشر نشده است و به همین دلیل فعلاً نمی توان در مورد قدرت عملکرد آن اظهار نظر قطعی کرد.

منبع: gizmochina