اگر به دنبال یک دستگاه دستیار صوتی برای خانه یا محل کار خود هستید، این مقاله را بخوانید! تعداد زیادی گزینه هوشمند از جمله انواع Amazon Echos، بلندگوهای Nest، نوارهای صوتی هوشمند و حتی گزینه های قابل حمل مانند Sonos Move در بازار وجود دارد. اما این به تصمیم شما بستگی دارد که آیا خرید یک اسپیکر هوشمند ساده و محبوب را می خواهید یا یک صفحه نمایش هوشمند که شامل صفحه نمایش لمسی با قابلیت های اضافی باشد؟ بیایید این دو گزینه را در مقابل یکدیگر قرار دهیم تا به آنچه که هر دو ارائه می دهند و انتخاب هوشمندانه تری برای شما نگاهی بیندازیم.

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: کدام یک برای خانه شما مناسب تر است؟

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: اندازه و طراحی

بلندگوهای هوشمند نیازی به داشتن صفحه نمایش لمسی ندارند، بنابراین طرح های آنها معمولا کوچکتر و مینیمال تر است. همچنین آنها تنوع طراحی زیادی دارند، از نسل چهارم اکو گرفته تا Nest Audio می توان طرح های زیادی در بین آنها مشاهده کرد. آنها می‌ توانند در نسخه ‌های کوچکی مانند Nest Mini یا HomePod Mini عرضه شوند، و برخی از گزینه‌ ها حتی با باتری قابل شارژ قابل حمل هستند تا بتوانید آنها را با خود هر جایی ببرید. همچنین لازم به ذکر است نسل بعدی هوم پاد اپل نیز در راه است و به گفته برخی افشاگران این هوم پاد از ابعاد بزرگتری برخوردار است

در مقابل، نمایشگرهای هوشمند به خاطر صفحه نمایش لمسی فاقد این گزینه ها هستند. درواقع این نمایشگرها ویژگی های قدرتمندی دارند، اما از نظر طراحی محدود هستند، بخصوص دستگاه هایی مانند Echo Show 10 در حال چرخش (یا دستگاه‌ های فیس‌بوک و متا پورتال) طاحی ناخوشایندی دارند. همچنین آنها در فرم های قابل حمل یافت نمی شوند.

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: اندازه و طراحی

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: صدا

طراحی بلندگوی هوشمند مزیت دیگری نیز دارد و آن هم این است که فضای بیشتری برای بلندگوها و همچنین گزینه ‌های قرارگیری آسان ‌تر ارائه می دهند. این امر امکان طراحی صدای 360 درجه آمازون را برای Echo یا آرایه های توییتر و ووفرهای موجود در بلندگوهایی مانند Apple HomePod یا Echo Studio فراهم می کند. که اغلب منجر به صدای عالی می شود و بلندگوهای هوشمند را به گزینه ای عالی برای پمپاژ صدا در اتاق پر از آهنگ تبدیل می کند.

از نظر صدا، نمایشگرهای هوشمند نمی‌ توانند کاملاً با بلندگوهای هوشمند رقابت کنند. اما تلاش Echo Show 10 که صفحه ‌نمایش آن بالای پایه بلندگو قرار دارد، در این مورد بهتر است، اما به طور کلی، نمایشگرهای هوشمند در بخش صوتی عقب هستند.

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: صدا

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: ویژگی های هوشمند و تعامل

هم بلندگوهای هوشمند و هم نمایشگرهای هوشمند با دستیارهای صوتی Google Assistant یا الکسا (یا در برخی موارد، هر دو) عرضه می شوند، البته دستگاه های HomePod دستیار صوتی سیری را نیز ارائه می دهند. البته این دستیارهای صوتی تا حد زیادی یکسان هستند و می‌ توانید فرمان ‌های مشابهی را بدهید، سؤالات مشابهی را بپرسید، و از تنظیم تایمر گرفته تا شروع چت صوتی، همه کارها را انجام دهید.

اما اینجاست که صفحه نمایش لمسی مزیت بزرگتری دارد. این نمایشگرها، یک قابلیت دیگر‌ را اضافه می‌ کنند که بلندگوهای هوشمند نمی‌ توانند آن‌ها را در خود جای دهند. درواقع با این نمایشگرها می ‌توانید ویدیو را پخش کنید، همچنین به شما امکان می ‌دهد ویدیوهای آموزشی، ویدیوهای موسیقی YouTube، برنامه‌ های مورد علاقه‌، داستان‌ های خبری و موارد دیگر را تماشا کنید. همچنین می توانید نتایج بصری را از اینترنت مرور کنید و گزینه هایی را برای خواندن بیشتر انتخاب کنید. از آنجایی که نمایشگرهای هوشمند معمولاً دارای دوربین هستند، می ‌توانید به جای چت صوتی، چت ویدیویی را نیز انتخاب کنید. درحالیکه دستیارهای صوتی می توانند سرگرمی های تعاملی را با هر دستگاه ارائه دهند، نمایشگرهای هوشمند به لطف گزینه های زیادی که صفحه لمسی ارائه می دهد، سرگرمی های همه جانبه تری دارند. و هنگامی که از صفحه نمایش لمسی استفاده نمی شود، می تواند نمایش اسلایدی از عکس ها را نشان دهد، شما را در مورد آب و هوا و موارد دیگر به روز کند.

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: ویژگی های هوشمند و تعامل

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: مکان یابی و موقعیت یابی

می خواهید دستگاه دستیار صوتی خود را کجا قرار دهید؟ هم بلندگوهای هوشمند و هم نمایشگرهای هوشمند از این نظر نقاط قوت متفاوتی دارند. بلندگوهای هوشمند عموماً تطبیق پذیرتر هستند. آنها برای پخش صدا نیازی به نزدیک بودن به شما ندارند، بنابراین می توان آنها را روی قفسه، میز، میز ورودی و غیره قرار داد. حتی نسخه ‌های کوچکتر نیز می ‌توانند به عنوان ساعت ‌های زنگدار کنار تخت خواب قرار بگیرند. به عنوان مثال، جدیدترین Echo Dot یک ساعت LED روی خود دارد.

اما نمایشگرهای هوشمند باید در دسترس باشند، به اندازه کافی نزدیک شما باشند تا صفحه نمایش آن را لمس کرده و به وضوح مشاهده کنید. این دستگاه ها روی پیشخوان آشپزخانه، روی میز اداری، روی پیشخوان مرکزی و غیره بهتر عمل می کنند. امروزه این صفحه ‌نمایش ‌ها بزرگتر شده ‌اند و در Echo Show 15 فعلی به اوج خود رسیده‌ اند و به اندازه ‌ای بزرگ است که مانند یک پرتره روی دیوار قرار می ‌گیرد.

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: مکان یابی و موقعیت یابی

بلندگوهای هوشمند در مقابل نمایشگرهای هوشمند: حریم خصوصی

همیشه یک سوال بزرگ در مورد حریم خصوصی دستگاه های دارای دستیار صوتی وجود دارد: آیا می توانید به دستگاه اعتماد کنید تا اطلاعات شخصی شما را ایمن نگه دارد؟ حتی بدتر از آن، آیا این احتمال وجود دارد که یک بلندگوی هوشمند یا نمایشگر هوشمند بتواند از شما جاسوسی کند و صدای شما را ضبط کند یا فیلمی از محیط اطراف را بدون درخواست ضبط کند؟

خوشبختانه، دستیارهای صوتی به گونه ای برنامه ریزی شده اند که فقط دستورات را به دنبال کلمات برنامه ریزی شده خود مانند "Alexa" یا "Hey Google" ضبط کنند و شما می توانید تنظیم کنید که آیا این ضبط ها حفظ می شوند یا خیر. درواقع احتمال زیادی وجود ندارد که دستگاه از کسی «جاسوسی» کند. تنها مورد بد آنها ویژگی ‌هایی مانند ویژگی «Drop In» الکسا است که به دوستان و خانواده منتخب اجازه می ‌دهد تا تماس ‌ها را در دستگاه‌ های Echo آغاز کنند و هر زمان که بخواهید می ‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

همچنین نمایشگرهای هوشمند امروزی دکمه‌ ها و شاترهایی دارند که می ‌توانید میکروفون ‌ها و دوربین‌ ها را به‌طور دستی غیرفعال کنید تا حتی اگر نرم ‌افزار سعی کرد آنها را روشن کند، نتواند از آن‌ ها استفاده کند.

منبع: digitaltrends