شرکت آمریکایی Salesforce که در زمینه توسعه نرم افزارهای ابری فعالیت دارد، با همکاری OpenAI نرم افزار Slack GPT را معرفی کرده است. این اپلیکیشن جدید، فناوری هوش مصنوعی را به یکی از پرکاربردترین برنامه های پیام رسان کاری، اسلک، آورده است. این موضوع می تواند جهشی در امکانات Slack ایجاد کند و آن را به ابزار کاربردی تری برای حرفه ای ها تبدیل نماید.

ادغام اسلک با فناوری هوش مصنوعی ChatGPT

در صفحه رسمی هوش مصنوعی ChatGPT برای Slack در وب سایت Salesforce چنین عنوان شده است:

«اپلیکیشن Slack GPT، امکانات و دانش موجود در اسلک را با فناوری های هوشمند ChatGPT تلفیق می کند. در نتیجه کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود امکانات قدرتمندتری خواهند داشت و می توانند کارهای خود را سریع تر به پیش ببرند». یک سری از امکانات مفیدی که ChatGPT for Slack برای کاربران خود فراهم می آورد عبارتند از:

•    ایجاد خلاصه محتوا برای کمک کردن به کاربران برای دسترسی سریع تر به جدیدترین اطلاعات
•    پیدا کردن سریع پاسخ ها بعد از بررسی پیام ها و چت ها
•    ایجاد پیش نویس پیام ها تنها در چند ثانیه

این ویژگی بهره وری کاری افراد را افزایش می دهد و به خصوص برای کاربرانی که برنامه کاری شلوغی دارند فوق العاده مفید است. یکی از مدیران رده بالای اسلک، Noah Desai Weiss، عنوان می کند که همکاری Slack و OpenAI دریچه های جدیدی را به روی شرکت ها، سازمان ها، مدیران و کارشناسان می گشاید:

ادغام اسلک با فناوری هوش مصنوعی ChatGPT

«OpenAI همواره یکی از مشتریان بزرگ Slack بوده است و اکنون باید با افتخار اعلام کنیم که این شرکت به شریک اسلک تبدیل شده است. برنامه ChatGPT برای اسلک عمیقاً قدرت مدل های زبانی پیشرفته OpenAI را با فناوری های Slack ادغام می کند. تناسبی از این بهتر نمی تواند وجود داشته باشد! این موضوع می تواند قدرت کاربران را برای جمع آوری اطلاعات مربوط به کانال های کاری سازمان خود چندین سطح ارتقا دهد. ما از همکاری با OpenAI و بهره گیری از قدرت های مولد هوش مصنوعی این شرکت در اسلک فوق العاده هیجان زده ایم و قطعاً به توسعه این همکاری ادامه خواهیم داد».

اما چرا OpenAI از میان این همه اپلیکیشن پیام رسان کاری اسلک را انتخاب کرده است؟ جواب این سؤال بسیار ساده است: چون OpenAI از مشتریان قدیمی Slack بوده است و این شرکت سال ها با این نرم افزار کار کرده است. آشنایی کامل با اسلک و دید کاملی که OpenAI از فریم ورک این پلتفرم پیام رسان داشته است، به این شرکت این اطمینان را داده که می تواند یک سرویس ایمن و مطمئن را بر اساس آن ایجاد کند. از این مهم تر، ادغام با اسلک به OpenAI اجازه می دهد تا مخاطبان بیشتری پیدا کند و راه های ارتباطی جدیدتری به روی آن گشوده شود.

Zack Kass، یکی از مدیران رده بالای OpenAI نیز خاطر نشان کرده است:

«من واقعاً Slack Connect را دوست دارم! شرکت های ما خیلی سریع برای همکاری به توافق رسیدند و دلیل اصلی این موضوع، یافتن مسیرهایی برای ارتباط مخاطبان ما با یکدیگر بوده است. به نظر من، این جالب ترین پیشرفت ارتباطی در فضای کاری دنیا بوده است! تزریق تکنولوژی های ما به اسلک باعث می شود تا با مخاطبان خود بیشتر در ارتباط باشیم و آنها را بیشتر با دستاوردهایمان آشنا کنیم. زندگی بدون ارتباط با مخاطبان بی معنی است!».

ادغام اسلک با فناوری هوش مصنوعی ChatGPT

باید دید آیا سرویس های دیگری مانند Bing Chat یا دیگر چت بات های هوش مصنوعی موجود در بازار نیز قادر به ایجاد برنامه های یکپارچه با Slack خواهند بود یا خیر. با این حال ممکن است این فرصت فقط برای ChatGPT در دسترس قرار گرفته باشد و در انحصار آن باقی بماند!
لازم به ذکر است که Slack GPT فعلاً در مرحله بتا (آزمایشی) قرار دارد و برای استفاده از آن باید در لیست انتظار اسلک ثبت نام کنید.

منبع: windowscentral