یکی از درخشان ترین و هیجان انگیزترین ویژگی های جدید ویندوز 11 امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی به صورت مستقیم بر روی سیستم عامل است! کاربران می توانند اپلیکیشن های اندرویدی را از طریق Microsoft Store بر روی ویندوز 11 اجرا کرده و از آنها در کنار اپلیکیشن های ویندوزی بر روی سیستم خود بهره ببرند.

بله، شما می توانید اپلیکیشن های اندرویدی را بر روی ویندوز 11 اجرا کنید!

مایکروسافت این سیستم را Windows Subsystem for Android یا WSA نام گذاری کرده است. سیستم WSA بر روی تمامی کامپیوترهای رومیزی قابل اجرا است و فرقی نمی کند که از پردازنده های اینتل، AMD یا کوالکوم بر روی کامپیوتر خود استفاده می کنید! در هر حال شما می توانید از اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11 بهره ببرید! مایکروسافت اعلام کرده است که درب های Microsoft Store بر روی تمامی شرکت ها باز است و آنها می توانند اپلیکیشن های اندرویدی خود را در آن قرار دهند. به این ترتیب هیچ محدودیتی برای سامسونگ یا Steam برای قرار دادن اپلیکیشن های خود در مایکروسافت استور وجود ندارد و پیش بینی می شود که با عرضه ویندوز 11 شاهد تحولی عظیم در راستای یکپارچه سازی ویندوز و اندروید خواهیم بود!

اپلیکیشن های اندرویدی که با عنوان APK شناخته می شوند به صورت Sideload بر روی ویندوز 11 قابل اجرا خواهند بود. اما سؤالی که پیش می آید این است که آیا هر کاربری می توانند از این ویژگی استفاده کنند؟ جواب اولیه به این سؤال «خوب، بله!» خواهد بود! چرا که هر اپلیکیشنی با ویندوز 11 سازگار است و شما می توانید حتی اپلیکیشن های UWP Store را نیز بر روی آن اجرا کنید!

و بله، پاسخ شما صحیح است! چرا که یکی از مهندسان رده بالای مایکروسافت در توئیتر خود به این سؤال جواب «بله» را داده است! البته این جواب به صورت رسمی از جانب مایکروسافت اعلام نشده، اما به هر حال اکنون کاربران می توانند مطمئن باشند که با عرضه ویندوز 11، اپلیکیشن های اندرویدی بر روی کامپیوتر رومیزی شان اجرا می شود. به عنوان مثال شما می توانید نسخه اندروید اپلیکیشن هایی مانند تیک تاک یا اینستاگرام را بر روی PC خود اجرا کنید و دیگر نیازی به استفاده از نسخه وب آنها نخواهید داشت. به این ترتیب تمام ویژگی ها، امکانات و قابلیت های اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 11 در دسترس کاربران خواهد بود. لازم به ذکر است که Amazon store اولین اپ اندرویدی است که در مایکروسافت استور قرار گرفته است.

این خبر به همین جا محدود نمی شود! شما می توانید حتی اپلیکیشن های اندرویدی ایجاد شده توسط خود را بر روی ویندوز 11 اجرا کنید! این موضوع برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان فوق العاده حیاتی و کاربردی خواهد بود و یک محیط امن و کارآمد را برای تست اپلیکیشن ها در اختیار آنها قرار خواهد داد.

به هر حال پشتیبانی ویندوز از اندروید یک اتفاق هیجان انگیز است که درب های جدیدی را بر روی دنیای تکنولوژی باز می کند! باید منتظر ماند و دید که این تحول چه تأثیری بر روی بازار اپلیکیشن های اندرویدی و ویندوزی می گذارد و واکنش اپل به این موضوع چه خواهد بود!

منبع: windowscentral