مطابق با اخباری که بر روی وب سایت کره ای ETNews منتشر شده، سامسونگ تصمیمی ندارد تا در گوشی های سری جدید Galaxy S22 از سنسور 3D ToF استفاده کند. شرکت سامسونگ این تصمیم را بر مبنای فیدبکی که از کاربران خود گرفته اتخاذ کرده و اعتقاد دارد که گوشی های فاقد این سنسور با استقبال بیشتری از جانب کاربران مواجه می شوند.

اولین خبرها درباره گوشی نسل بعدی سامسونگ Galaxy S22 منتشر شد

گوشی Galaxy S10 5G اولین پرچم دار سامسونگ است که در آن از سنسور 3D ToF استفاده شده بود. سامسونگ از این تکنولوژی در گوشی Galaxy S20 Ultra هم استفاده کرد اما آن را در گوشی Galaxy Note 20 مورد استفاده قرار نداد. همچنین گوشی Galaxy S21 Ultra که به عنوان یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار شناخته می شود، فاقد سنسور 3D ToF است.

مطابق با شایعات مطرح شده، انتظار می رفت که سامسونگ استفاده از این تکنولوژی را پس از آنکه شرکت اپل از آن در گوشی های سری آیفون 12 خود استفاده کرد، بار دیگر از سر بگیرد. اما در نهایت غول کره ای دنیای تکنولوژی استفاده از این قابلیت را به دلیل «عدم کارایی واضح» به طور کامل از دستور کار خود خارج کرده است.

انتظار می رود که این موضوع بر روی بخش کسب و کار Samsung System LSI تأثیری جدی بگذارد. این بخش در نوامبر سال 2020 (آبان و آذر 1399) اولین سنسور ToF ساخت خود را برای به چالش کشیدن سلطه سونی بر بازار این تکنولوژی روانه بازار کرده بود. اکنون که سامسونگ علاقه خود به استفاده از این سنسورها را از دست داده، احتمالاً زیرشاخه Samsung System LSI سنسورهای ToF خود را به شرکت های چینی تولید کننده گوشی های اندرویدی خواهد فروخت. 

سنسور 3D ToF در دوربین گوشی به کار می رود و از طریق اینفرارد، اطلاعات لازم برای عمق تصویر در هنگام عکاسی به صورت پرتره را جمع آوری می کند. همچنین این سنسور در زمینه تکنولوژی های مربوط به واقعیت افزوده (AR) کاربرد دارد. اما سامسونگ در کارایی این سنسور برای بهبود کیفیت عملکرد دوربین گوشی های پرچم دار خود دچار شک و تردید شده و به همین دلیل تصمیم گرفته تا استفاده از آن را به طور کامل کنار بگذارد.

با وجود اینکه گوشی های سری Galaxy S22 فاقد سنسور 3D ToF خواهند بود، اما اخبار منتشر شده در رابطه با آنها حاکی از این است که دوربین های این گوشی با ارتقایی چشمگیر در عملکرد مواجه خواهند شد. سامسونگ اعلام کرده که در حال همکاری با شرکت ژاپنی Olympus برای ساخت دوربین های نسل جدید گوشی های پرچم دار خود است. از این جهت پیش بینی می شود که در دوربین های گوشی های سری Galaxy S22 از تکنولوژی های جدید و سخت افزار قوی تری نسبت به قبل استفاده شود. در حال حاضر اخبار بیشتری در رابطه با این گوشی ها منتشر نشده است. شما می توانید اخبار تکمیلی در رابطه با ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی S22 را در هفته های آتی از وب سایت ایده برتر پارسیان پیگیری کنید.

منبع: androidcentral