شرکت سامسونگ از تعویق در پروژه توسعه هدست واقعیت افزوده (XR) خود خبر داده است و به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا برنامه های خود برای پیشبرد این پروژه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. اخیراً سامسونگ به اطلاع تأمین کنندگان پنل خود رسانده است که پروژه تولید هدست XR با تأخیر مواجه خواهد شد. این تأخیر حداقل بین 3 تا 6 ماه خواهد بود.

مشکل سازی اپل برای سامسونگ پس از رونمایی هدست ویژن پرو

پیامدهای ناشی از رونمایی اپل ویژن پرو برای سامسونگ مشکل ساز شده است!

تصمیم سامسونگ مبنی بر ارزیابی مجدد پروژه XR، به طور مستقیم به رونمایی اپل از هدست واقعیت ترکیبی (MR) مشهور خود، ویژن پرو، مربوط می شود. سامسونگ با بررسی مشخصات فنی و ویژگی های هدست ارائه شده از جانب بزرگترین رقیب خود، به این نتیجه رسیده است که باید در طراحی، مشخصات سخت افزار داخلی و قدرت عملکرد کلی هدست XR خود تجدید نظر کند! در غیر این صورت شکست سنگینی در انتظار این شرکت کره ای خواهد بود.

مشکل سازی اپل برای سامسونگ پس از رونمایی هدست ویژن پرو

پیش از این شرکت سامسونگ در سال 2014 در طراحی هدست Gear VR همکاری هایی با شرکت Oculus داشته است. این همکاری در تولید هدست Odyssey Plus در سال 2018 نیز ادامه پیدا کرد. با این حال این محصولات به دلیل محدودیت هایی که در عملکرد خود داشتند، نتوانستند به جایگاه مناسبی در بازار تجهیزات XR دست یابند. همچنین در فید بک کاربران این دستگاه ها مشاهده شده که بسیاری از آنها در اتصال این گجت ها به گوشی های هوشمند خود با مشکل مواجه شده بودند.

SAMSUNG به منظور ارتقای توانمندی های خود در حوزه XR قصد دارد تا دو واحد جدید را با نام های Immersive Display Lab و Mobile Experience (MX) در شرکت خود تأسیس کند. وظیفۀ این واحدهای جدید تماماً به تحقیق و توسعه در زمینه XR مربوط خواهد شد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ دقیقاً قصد دارد تا خود را از چه بابت هایی ارتقا دهد و معلوم نیست که هدست واقعیت افزوده این شرکت چه ویژگی هایی خواهد داشت؛ با این حال پیش بینی می شود که این غول کره ای دنیای تکنولوژی از چیپست های کوالکام و سیستم عامل توسعه یافته توسط گوگل در هدست XR خود استفاده کند و خلاقیت های خود را با آنها تلفیق نماید. همچنین انتظار می رود که این دستگاه جدید به شکل یک عینک (معمولی یا حفاظ دار) یا هدست طراحی شود. هدست XR سامسونگ به طور حتم با گوشی های هوشمند این شرکت و حتی شاید با ساعت های هوشمند سری گلکسی سازگار باشد.

مشکل سازی اپل برای سامسونگ پس از رونمایی هدست ویژن پرو

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد هدست XR سامسونگ در دست نیست و باید منتظر نتایج ارزیابی ها و تحقیقات این شرکت بمانیم. آیا هدست واقعیت افزوده سامسونگ توانایی رقابت با اپل ویژن پرو را خواهد داشت؟! هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

منبع: gizmochina