سامسونگ تولید مانیتورهایی که به صورت خمیده طراحی می شوند را از سال 2015 شروع کرده و تبدیل به نخستین شرکت در جهان شد که به طراحی و تولید مانیتورهای خمیده مشغول است! این شرکت با توجه به در اختیار داشتن فناوری های پیشرفته و به روز توانسته رضایت کاربران در سراسر دنیا را به دست آورده و به انتخاب اول آن ها تبدیل شود. از نمونه مانیتورهایی که به صورت خمیده طراحی و تولید شده است می توان به مدل U32R590CWN اشاره کرد که از ویژگی هایی همچون رزولوشن 4K، فناوری های کاربردی و روشنایی برابر با 2500:1 (تایپیکال) برخوردار است! این مدل مانیتور با توجه به رزولوشن بالا نسبت به مانیتورهایی که دارای رزولوشن Full HD (تا 4 برابر پیکسل کم تر) هستند جزئیات به مراتب بیشتری هنگام تماشای فیلم، انجام بازی های ویدئویی و ... را به نمایش دربیاورد. این مانیتور در ابعاد 31.5 اینچی طراحی شده و با توجه به قابلیت پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ می تواد طیف وسیعی از رنگ های طبیعی را در اختیار کاربر قرار دهد! لازم به ذکر است که با توجه به میزان منحنی 1500R و زاویه دید 178 درجه ای به همراه پنل VA می توان گفت که محتوا در زاویه های مختلف به صورت وسیع پخش شده و میزان تسلط کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی با افزایش روبرو شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور خمیده سامسونگ مدل U32R590CWN خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

انجام امورات مختلف با مانیتور خمیده U32R590CWN سامسونگ

قابلیت ارائه تصاویری فراتر از انتظار!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 4 میلی ثانیه ای (GTG) که مانیتور خمیده U32R590CWN در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 60 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام تماشای فیلم های اکشن و یا انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک مناسبی را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! شرکت سامسونگ مانیتور خمیده U32R590CWN را در اندازه 31.5 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با رزولوشن 4K UHD لذت ببرید. کنتراست 2500:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به پنل VA و زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت سامسونگ دارای روشنایی برابر با 250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور متوسط نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

انجام امورات مختلف با مانیتور خمیده U32R590CWN سامسونگ

فناوری های پشرفته و پورت های متعدد!

شرکت سامسونگ به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از حالت های مختلف و فناوری های مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. حالت ها و فناوری های استفاده شده در مانیتور خمیده U32R590CWN شامل Samsung MagicBright، Samsung MagicUpscale، Eye Saver Mode، Flicker Free، Game Mode و Image Size می شود!

  • Flicker Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.
  • Eye Saver Mode: این فناوری وظیفه کاهش میزان خستگی چشم را بر عهده داشته و با توجه به قابلیت کاهش میزان منتشر شدن نورهای آبی، علاوه بر خستگی می تواند از آسیب دیدن چشمان کاربر نیز جلوگیری کند! لازم به ذکر است که نورهای آبی ساطع شده از مانیتور می توانند موجب تحریک پذیری بیشتر شبکیه چشم نسبت به طول موج های رنگی شوند!
  • Game Mode: این حالت کاربر را قادر می سازد تا با فعال سازی آن هنگام انجام بازی های ویدئویی از اجرای ناخواسته منوی استارت ویندوز جلوگیری کرده باشد!

شرکت SAMSUNG جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور خمیده U32R590CWN خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.2، یک عدد جک Headphone و یک عدد پورت HDMI 2.0 می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از جک هدفون هم نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید!

انجام امورات مختلف با مانیتور خمیده U32R590CWN سامسونگ

قابلیت تصویر در تصویر و طراحی شیک!

مهندسان و طراحان خوش ذوق شرکت SAMSUNG جهت ایجاد و دسترسی کاربر به طرح بندی های مختلف از قابلیت PBP (تصویر به تصویر) استفاده کرده است. از مزیت های این قابلیت می توان به حداکثر رساندن گردش در کار یا تنظیمات بازی اشاره کرد تا نیازی به بستن برنامه ها و یا پنجره های باز نباشد! در ضمن با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا دو دستگاه مختلف از طریق پورت های متعدد به مانیتور متصل کرده و محتوای دریافتی را بر روی صفحه نمایش به صورت همزمان بدون کاهش وضوح مشاهده کنید. شرکت سامسونگ در طراحی و ساخت مانیتور خمیده U32R590CWN از بدنه ای با کم ترین ضخامت استفاده کرده تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! ساختار هنرمندانه نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت سامسونگ در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده قرار داده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به درک بهتر قوه بینایی انسان نسبت به تصاویر در حال پخش خواهد شد. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1500R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! شرکت سامسونگ به منظور ایجاد شرایط بهتر دید از یک پایه استفاده کرده است. پایه استفاده شده در این مدل مانیتور با توجه به طراحی (V شکل) که در اختیار دارد توانسته فضایی مدرن و حرفه ای را به وجود آورد. بدنه این مانیتور از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. رنگ مات و کیفیت مواد استفاده شده در این مانیتور نیز می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! با توجه به ویژگی های ذکر شده می توان گفت که خرید مانیتور سامسونگ U32R590CWN می تواند برای کاربرانی که قصد انجام فعالیت های نیمه حرفه ای دارند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد!

انجام امورات مختلف با مانیتور خمیده U32R590CWN سامسونگ

منبع: samsung