سامسونگ به توسعه دامنه محصولات خود ادامه می دهد! این شرکت که پیش از این جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند در دنیا تثبیت کرده بود، قصد دارد تا سایر بازارها را نیز به تسخیر خود در آورد. در همین راستا، بازار تلویزیون های هوشمند یکی از اهداف اصلی سامسونگ به حساب می آید و این شرکت کره ای برنامه های جذابی را برای حضور فعال تر در آن تدارک دیده است.

از جمله این برنامه ها می توان به رونمایی از تلویزیون هوشمند 98 اینچ Q80Z TV اشاره کرد که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80Z TV

تلویزیون Q80Z به عنوان جدیدترین محصول سامسونگ به بازار تلویزیون های هوشمند عرضه شده است. این دستگاه از اندازه حیرت انگیز 98 اینچ برخوردار است و در آن از دستاوردهای نوین این شرکت کره ای بهره برده شده است. لازم به ذکر است که سامسونگ در هنگام عرضه این تلویزیون به صورت پیش خرید، یک سری هدایا را نیز برای خریداران در نظر گرفته بوده است! کسانی که تلویزیون Q80Z را پیش خرید کرده بودند، می توانستند از بین ساندبار HW-Q99B، تلویزیون 55 اینچ Neo QLED TV یا گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ 4 یک هدیه برای خود انتخاب کنند!

تلویزیون Q80Z بزرگترین مدل QLED سامسونگ است و از بسیاری جهات نسبت به نسل های قبلی ارتقا پیدا کرده است. قابل توجه ترین ارتقای صورت گرفته در این تلویزیون، به استفاده از نمایشگر جدید Quantum Matrix Pro مربوط می شود. این نمایشگر از نور پس زمینه Mini-LED بهره می برد و باعث می شود تا رنگ مشکی عمیق تر و رنگ های روشن شفاف تر شوند. تلویزیون سامسونگ Q80Z به یک پردازنده هوش مصنوعی جدید نیز مجهز شده است که نقشی اساسی در ارتقای کیفیت تصویر بازی می کند. این پردازنده توانایی ارتقای رزولوشن های پایین به 4K را هم دارد و کیفیت تصویر عالی این دستگاه را تضمین می کند.

بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80Z TV

کیفیت تصویر فوق العاده تنها ویژگی تلویزیون سامسونگ Q80Z نیست و این دستگاه در زمینه عملکرد صوتی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. در همین راستا این تلویزیون 98 اینچی به سیستم اسپیکر 4.2.2 کاناله مجهز شده است و صدایی قدرتمند و طبیعی را ارائه می دهد. سیستم صوتی این تلویزیون با فناوری های دالبی اتموس و صدای محیطی DTS:X سازگاری دارد و حس غوطه وری را برای بیننده به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که در حال حاضر در رابطه با پورت های تلویزیون جدید سامسونگ Q80Z اطلاعاتی به صورت رسمی منتشر نشده است. با این حال به نظر نمی رسد محدودیتی برای اتصال آن به انواع دستگاه های دیجیتال و حتی نسل جدید کنسول های بازی وجود داشته باشد.

در مجموع مشخصات کلیدی تلویزیون سامسونگ Q80Z TV را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

•    سایز بسیار بزرگ 98 اینچ
•    مجهز بودن به پنل نمایش کوانتوم ماتریکس پرو با نور پس زمینه Mini LED
•    پردازنده هوش مصنوعی با قابلیت ارتقای کیفیت تصویر
•    سیستم صوتی 4.2.2 کاناله با پشتیبانی از فرمت های دالبی اتموس و DTS:X

بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80Z TV

با توجه به مشخصات بالا پیش بینی می شود از تلویزیون Q80Z سامسونگ استقبال خوبی در بازار به عمل آید. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش بینی تا چه اندازه رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

منبع: gizmochina