سامسونگ فروش مانیتور Odyssey Neo G7 43” را در اروپا آغاز کرده است. این مانیتور گیمینگ سامسونگ که با نام Odyssey Neo G7 G70NC هم شناخته می شود، با سایز 43 اینچ عرضه شده است و از یک پنل Mini LED قدرت می گیرد. در این مانیتور نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز با رزولوشن طبیعی 4K تلفیق شده و بالاترین کیفیت تصویر را به ارمغان می آورد.

مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G7 43” اولین مانیتور گیمینگ Mini LED تخت دنیا است!

حدود ماه پیش بود که سامسونگ مانیتور Odyssey Neo G7 43” را معرفی کرد. در همان زمان این غول کره ای دنیای تکنولوژی اعلام کرد که این مانیتور را ظرف سه ماه آینده به بازار عرضه خواهد کرد. اکنون سامسونگ به این وعده خود عمل کرده است و این مانیتور گیمینگ رده بالا را در بازارهای کشور اروپا توزیع کرده است.

در مشخصات فنی مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G7 43” به این نکته اشاره شده که در آن از پنل تخت Mini LED استفاده شده است. این برای اولین بار است که از این فناوری در یک مانیتور گیمینگ تخت استفاده می شود. اما قطعاً در ادامه سال مانیتورهای بیشتری با این مشخصات به بازار عرضه خواهند شد.

مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G7 43” اولین مانیتور گیمینگ Mini LED تخت دنیا است!

مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G7 43” در حالت استاندارد از میزان روشنایی 400nits بهره می برد. اما این مانیتور موفق به دریافت تأییدیه VESA DisplayHDR 600 نیز شده که به معنای توانایی نمایش محتوای HDR با روشنایی 600nits است. لازم به ذکر است که این مانیتور از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه، نرخ نوسازی 144 هرتز و فناوری HDR10+ برخوردار است و از تمام امکانات لازم برای اتصال به کنسول های بازی بهره می برد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G7 43” دارای زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) است و با فناوری AMD FreeSync Premium Pro سازگاری دارد. همچنین این مانیتور از فناوری HDMI VRR (نرخ نوسازی متغیر) پشتیبانی می کند و در هر لحظه بهینه ترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد.

مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G7 43” اولین مانیتور گیمینگ Mini LED تخت دنیا است!

پورت های اتصالی مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G7 43” شامل DisplayPort 1.4 (1 عدد)، HDMI 2.1 (دو عدد)، USB 3.0 Type-A (دو عدد) و LAN (یک عدد) می شود. این مانیتور به 2 اسپیکر 20 واتی هم مجهز است و صدای قدرتمند 40 وات را ارائه می دهد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مانیتور از قابلیت تنظیم زاویه عمودی صفحه نمایش (تیلت) بهره می برد. در مشخصات این مانیتور موردی در رابطه با امکان تنظیم ارتفاع پایه دیده نمی شود! مانیتور اودیسه Neo G7 دارای جایگاه نصب دیواری با ابعاد 200x200 میلی متر هم هست و می توان آن را به صورت نصب شده بر روی دیوار مورد استفاده قرار داد.

قیمت مانیتور سامسونگ اودیسه Neo G7 با سایز 43 اینچ برای عرضه در بازارهای کشورهای اروپایی 1619 دلار اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که سامسونگ برنامه ای برای توزیع این مانیتور در بازارهای آمریکا و آسیا را هم دارد یا این کار را به بعد از سه ماهه نخست سال 2023 موکول کرده است.

منبع: notebookcheck