سامسونگ پس از عرضۀ ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 6 به بازار، حالا تمرکز خود را بر روی تولید نسخه های خاص و اختصاصی آنها معطوف کرده است. در همین راستا چندی پیش این شرکت کره ای ساعت Galaxy Watch 6 Thom Browne Edition را معرفی کرد که با همکاری برند لوکس تام براون طراحی شده است. اکنون سامسونگ طی همکاری با باشگاه گلف Parsons Xtreme Golf (PXG)، از ساعت هوشمند Galaxy Watch 6 Classic PXG Edition رونمایی کرده است. این اولین بار نیست که سامسونگ با PXG همکاری می کند؛ پیش از این در سال 2021 نیز شاهد عرضه یک نسخه اختصاصی از ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 با همکاری این دو برند بودیم.

رونمایی از ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 6 Classic نسخه PXG

ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 کلاسیک نسخه PXG برای ورزشکاران گلف و علاقه مندان به این رشته ورزشی طراحی شده و اپلیکیشن Smart Caddy به طور پیش فرض بر روی آن نصب است. این برنامه همانند یک یار قابل اعتماد با گلف بازان همراهی می کند! اما این تمام ماجرا نیست؛ این ساعت هوشمند در قالب یک پکیج به فروش می رسد که شامل شش توپ گلف و یک کیف حمل شیک می شود. به این ترتیب گلف بازها علاوه بر یک گجت هوشمند کاربردی، می توانند به تجهیزات مورد نیاز ورزش مورد علاقۀ خود نیز دست پیدا کنند.

رونمایی از ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 6 Classic نسخه PXG

در زمینه استایل نیز سامسونگ شما را نا امید نکرده است. ساعت هوشمند Galaxy Watch 6 Classic PXG Edition در دو نسخه با بندها و واچ فیس های اختصاصی عرضه شده است و شما را به یک گلف باز لاکچری تبدیل می کند! از لحاظ امکانات و قابلیت ها، نسخه PXG از گلکسی واچ 6 کلاسیک کاملاً با نسخۀ اورجینال یکسان است.

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 نسخه PXG

در حال حاضر سامسونگ این نسخه اختصاصی از گلکسی واچ 6 را انحصاراً در کره جنوبی توزیع کرده است. قیمت این گجت با سایز 43 میلی متر برابر با 655 دلار و با سایز 47 میلی متر برابر با 678 دلار اعلام شده است. برنامه سامسونگ برای توزیع جهانی این ساعت هوشمند هنوز اطلاع رسانی نشده است.

مشخصات فنی ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 6 سامسونگ

سری گلکسی واچ 6 در مقایسه با نسل قبلی از قاب های باریک تری در اطراف صفحه نمایش برخوردار است. این ساعت های هوشمند از یک صفحه نمایش امولد با روکشی از جنس یاقوت کبود بهره می برد و از تصاویر تمام رنگی پشتیبانی می کند. همچنین این ساعت ها با فناوری Always-On-Display (صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD) سازگارند.

نسخه 40 میلی متری گلکسی واچ 6 به نمایشگر 1.3 اینچ و باتری 300 میلی آمپر ساعت مجهز است. اما نسخۀ بزرگترِ 44 میلی متری از نمایشگر 1.5 اینچ و باتری 400 میلی آمپر ساعت بهره می برد. ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 کلاسیک نیز در سایزهای 43 میلی متر (با نمایشگر 1.3 اینچ) و 47 میلی متر (با نمایشگر 1.5 اینچ) عرضه شده اند. طول عمر باتری این ساعت ها فوق العاده است؛ به طوری که اگر قابلیت AOD به طور مدام فعال باشد، تا 30 ساعت نیازی به شارژ آنها پیدا نمی کنید. در صورت غیر فعال بودن این قابلیت نیز طول عمر باتری ساعت شما 40 ساعت خواهد بود.

رونمایی از ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 6 Classic نسخه PXG

زیر نظر داشتن وضعیت سلامتی شما یکی از دغدغه های اصلی سامسونگ در طراحی ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 6 بوده است. در همین راستا در این گجت ها از سنسور اختصاصی سامسونگ BioActive برای مانیتورینگ ضربان قلب و دیگر معیارهای مهم سلامتی استفاده شده است. بعلاوه اینکه این ساعت ها به سنسورهای دیگری مانند شتاب سنج، ارتفاع سنج، ژیروسکوپ، ژئومغناطیس و سنسور نور مجهزند.

نسل ششم گلکسی واچ از One UI 5 که بر سیستم عامل Wear OS گوگل مبتنی است، برخوردار است. این ساعت ها از یک رابط کاربری کاملاً جذاب و آسان بهره می برند و از فست شارژ وایرلس و دیگر گزینه های ارتباطی مانند LTE، وای فای 2، NFC و جی پی اس پشتیبانی می کنند. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که این گجت ها کاملاً ضد آب و ضد گرد و غبار هستند و موفق به دریافت درجه های حفاظتی IP68 و 5ATM شده اند. پس با خیال راحت از آنها در هر زمان و مکانی که خواستید استفاده کنید!

منبع: gizmochina