کنجکاوی ها در مورد گوشی اولترای بعدی سامسونگ همچنان ادامه دارد و هر روز اخبار جدیدی در مورد این گوشی موبایل پرچم دار منتشر می شود. در یکی از آخرینِ این خبرها آمده که این احتمال وجود دارد تا سامسونگ از یک سنسور دوربین قوی تر از آن چیزی که انتظار می رفت، در این گوشی استفاده کند!

این خبر از جانب یکی از افشاگران خوشنام و مطرح به نام Ice Universe در توییتر (ببخشید، ایکس!) منتشر شده است. این افشاگر عنوان کرده است که گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra ممکن است به یک سنسور دوربین ارتقا یافتۀ 200 مگاپیکسلی مجهز باشد. به طور دقیق تر این افشاگر اعلام کرده که دوربین اصلی گوشی S24 Ultra به احتمال قوی به سنسور ISOCELL HP2SX مجهز خواهد بود.

بهره مندی گلکسی S24 از دوربین 200 مگاپیکسل

با وجود ارتقای سنسور دوربین، بعید است که مشخصات کلی این گوشی دستخوش تغییر شود. این افشاگر اضافه می کند که سنسور HP2SX احتمالاً همان رزولوشن 200 مگاپیکسل را ارائه می دهد و 1/1.3 اینچ سایز دارد. همچنین این سنسور توانایی ثبت پیکسل هایی به اندازۀ 0.6 میکرو متر را دارد. این مشخصات، یادآور سنسور به کار رفته در دوربین اصلی گوشی گلکسی S23 اولترا است!

علاوه بر دوربین اصلی، در مورد دیگر دوربین های چهار گانۀ گوشی S24 Ultra نیز شایعاتی مطرح شده است. به عنوان مثال عنوان شده که پرچم دار بعدی سامسونگ به یک سنسور تله فوتوی به روز رسانی شده با رزولوشن 50 مگاپیکسل و قابلیت زوم 3 برابری مجهز خواهد بود. این سنسور ممکن است با لنز تله فوتوی 10 مگاپیکسل فعلی در گوشی S23 Ultra جایگزین شود. چرا که از شواهد پیدا است سامسونگ از عملکرد این لنز 10 مگاپیکسلی رضایت چندانی ندارد و از آن در تعداد معدودی از گوشی های رده بالای خود استفاده کرده است.

برای اینکه این سنسور جدید برای کاربران جذابیت بیشتری پیدا کند، این احتمال وجود دارد که سامسونگ به اپلیکیشن دوربین S24 اولترا یک دکمه زوم 5x را هم اضافه کند و این دکمه را در کنار آپشن های فعلی (شامل 0.6x، 1x، 2x، 3x و 10x) قرار دهد.

بهره مندی گلکسی S24 از دوربین 200 مگاپیکسل

سنسور دیگر گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا از رزولوشن 10 مگاپیکسل بهره می برد و احتمالاً به لنز پریسکوپ مجهز خواهد بود. با این حال، به نظر نمی رسد که عملکرد کلی این لنز با آنچه که قبلاً از سامسونگ در S23 Ultra دیده بودیم تفاوت آشکاری داشته باشد.

حالا که صحبت از دوربین است، بد نیست بگوییم که سامسونگ در حال کار کردن بر روی ساخت سنسورهای جدید ISOCELL خود است و قصد دارد این سنسورها را تا پایان سال 2024 در دسترس قرار دهد. شایعاتی مطرح شده که این غول کره ای دنیای تکنولوژی پتانسیل ساخت سنسور 320 مگاپیکسلی را هم دارد، اما فعلاً نباید منتظر آن باشیم. چرا که در صورت ساخت، این سنسور در گوشی گلکسی S26 Ultra مورد استفاده قرار می گیرد که حداقل تا 2 یا 3 سه سال آینده به بازار نخواهد آمد!

بهره مندی گلکسی S24 از دوربین 200 مگاپیکسل

به هر حال چیزی که مشخص است این است که سامسونگ بر روی ارتقای پرچم داران خود از لحاظ دوربین تمرکز ویژه ای کرده است و این می تواند خبر خوشحال کننده ای برای طرفداران عکاسی و فیلم برداری با گوشی باشد.

منبع: androidcentral