سامسونگ برنامه دارد تا گوشی های سری گلکسی S23 را در آغاز سال 2023 راهی بازار کند. انتظار می رود این سری از گوشی ها شامل سه مدل گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا باشند. تا به اینجا شایعات متعدد و متنوعی در رابطه با این گوشی ها در فضای آنلاین منتشر شده بود و گمانه زنی ها درباره آنها ادامه داشت! به عنوان مثال در ماه های گذشته اخباری در رابطه با مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا منتشر شد. همچنین اخیراً مشخصات نسخه استاندارد این سری (قابل عرضه در آمریکا) بر روی وب سایت گیک بنچ قرار گرفته است. اکنون یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی اطلاعات کامل این مدل گوشی سامسونگ را منتشر کرده است. دوست دارید با نسل بعدی گوشی های سامسونگ آشنا شوید؟! پس ادامه متن را از دست ندهید.

مشخصات کامل گلکسی S23 فاش شد! همان گوشی گلکسی S22 با یک چیپ جدید و باتری کمی حجیم تر!

این افشاگر Yogesh Brar نام دارد و در یک توییت، مشخصات فنی کامل پرچم داران جدید سامسونگ را منتشر کرده است.

مطابق با این اطلاعات، گوشی گلکسی S23 به صفحه نمایش امولد با سایز 6.1 اینچ مجهز است. این صفحه نمایش نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز را ارائه می دهد و از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می کند. هنوز مشخص نیست که پنل امولد به کار رفته در این گوشی از نوع E5 است یا E6.

در ادامه اعلام شده که این گوشی از تراشه نسل جدید اسنپ دراگون 8 نسل 2 قدرت می گیرد. در واقع این موضوع کاملا مشخص بود زیرا چند ماه پیش افشاگری به نام Ming-Chi Kuo اعلام کرد که احتمالا همه گوشی های گلکسی s23 با تراشه SD 8 Gen 2 عرضه می شوند. مشخصات این تراشه اخیراً بر روی گیک بنچ قرار گرفته و نشان می دهد که عملکرد آن چندان با اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 متفاوت نیست. با این حال انتظار می رود که این گوشی نسبت به نسل فعلی از لحاظ میزان بازدهی و حرارت تولید شده ارتقا پیدا کرده باشد.

مشخصات کامل گلکسی S23 فاش شد! همان گوشی گلکسی S22 با یک چیپ جدید و باتری کمی حجیم تر!

مشخصات دوربین گوشی گلکسی S23 نسبت به نسل فعلی بدون تغییر باقی مانده است. این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با قابلیت OIS است و در کنار آن از یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسل و یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسل استفاده شده است. دوربین جلوی این گوشی نیز به یک سنسور 10 مگاپیکسل مجهز است. لازم به ذکر است که این گوشی از لحاظ پیکربندی حافظه در دو نسخه 8GB+128GB و 8GB+256GB ارائه می شود.

مشخصات کامل گلکسی S23 فاش شد! همان گوشی گلکسی S22 با یک چیپ جدید و باتری کمی حجیم تر!

باید به این نکته اشاره کنیم که گلکسی S23 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5 مجهز است. این گوشی از لحاظ ظرفیت باتری نسبت به گلکسی S22 کمی ارتقا پیدا کرده است. باتری به کار رفته در این گوشی از ظرفیت 3900 میلی آمپر ساعت بهره می برد و از فست شارژ کابلی 25 وات و فست شارژ وایرلس 15 وات پشتیبانی می کند. ظرفیت این باتری نسبت به گلکسی S22 فقط 200 میلی آمپر ساعت بیشتر شده که به نظر نمی رسد چندان تأثیرگذار باشد! با این حال با توجه به اینکه تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 مصرف انرژی بهینه تری دارد، به نظر می رسد که شرکت سامسونگ نیازی به افزایش بیش از اندازه ظرفیت باتری گوشی جدید خود حس نکرده است. به هر حال برای اطلاع دقیق از مشخصات گوشی گلکسی S23 باید چند هفته دیگر نیز منتظر بمانیم!

منبع: gizmochina