حالا که گوشی های تاشوی جدید سامسونگ به بازار عرضه شده و به دست کاربران رسیده، تمرکزها مجدداً بر روی پرچم دار بعدی این غول کره ای دنیای تکنولوژی معطوف شده است. گوشی Samsung Galaxy S22 سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و اخبار پیرامون آن حاکی از این است که این گوشی موبایل هوشمند از طراحی ظاهری جذابی برخوردار خواهد بود و سلیقه طیف وسیع تری از کاربران را پوشش خواهد داد.

پرچم دار بعدی سامسونگ، Galaxy S22، از صفحه نمایش کوچکتری نسبت به مدل های قبلی برخوردار خواهد بود

مطابق با اخبار و شایعات منتشر شده، پرچم دار بعدی سامسونگ از صفحه نمایش 6.06 اینچی برخوردار خواهد بود که در مقایسه با گوشی های Galaxy S21 و Galaxy S20 کوچکتر است (صفحه نمایش این دو گوشی 6.2 اینچی است). حتی گوشی قدیمی تر گلکسی S10 نیز با نمایشگر 6.1 اینچی خود از گوشی گلکسی S22 بزرگتر است! در واقع ابعاد صفحه نمایش گوشی Galaxy S22 چیزی بین ابعاد نمایشگر گوشی های S9 و S10 است. پس به نظر می رسد که بالاخره شاهد یک گوشی پرچم دار و رده بالا با صفحه نمایش کوچک و حتی «مینی» خواهیم بود!

در کنار این اخبار باید به این موضوع هم اشاره کنیم که گوشی سامسونگ Galaxy S22 نسبت به نسل های قبلی احتمالاً باتری کوچکتری نیز خواهد داشت. بنابراین به نظر می رسد که سامسونگ در حال بازگشت به سمت صفحه نمایش های کوچک است. این در حالی است که برندهای معتبر دیگری مانند اپل و ایسوس نیز در همین مسیر قدم برمی دارند و محصولات جدید آنها دارای نمایشگرهای کوچکتری هستند.

پرچم دار بعدی سامسونگ، Galaxy S22، از صفحه نمایش کوچکتری نسبت به مدل های قبلی برخوردار خواهد بود

استفاده از باتری کم حجم تر هم به دلیل صفحه نمایش کوچکتر گوشی جدید سامسونگ است و هم به دلیل این است که سامسونگ از تکنولوژی های جدید در زمینه کاهش مصرف انرژی در این گوشی بهره برده است. گوشی گلکسی S22 به احتمال بسیار زیاد از تراشه فوق بهینه اسنپ دراگون 895 قدرت خواهد گرفت و به همین دلیل اصلاً نیازی به استفاده از باتری حجیم در آن وجود نداشته است!

هنوز نمی توان پیش بینی کرد که این موضوع بر روی گوشی های Galaxy S22+ یا S22 Ultra هم اثر خواهد داشت یا خیر. اما به احتمال زیاد فاصله بین ابعاد صفحه نمایش نسخه استاندارد این سری با مدل پلاس آن زیاد خواهد بود. مگر آنکه سامسونگ سیاست های متفاوتی نسبت به استراتژی های چند سال اخیر را در پیش گیرد!

در هر صورت این مسأله یک اقدام عجیب برای سامسونگ به شمار می آید! چرا که این شرکت سازنده گوشی های سری Galaxy Note است و همواره به صفحه نمایش های بزرگ اعتقاد بالایی داشته و بر روی آن مانور زیادی داده است. از طرفی می توان این موضوع را برای علاقه مندان به گوشی های هوشمند کوچکتر یک اقدام مثبت قلمداد کرد. چرا که در دست گرفتن و حمل این گوشی ها برای بسیاری از افراد راحت تر است. با توجه به برآوردهای انجام شده بدنه گلکسی S22 از پرچم دار جدید اپل، آیفون 13، هم کوچکتر است. 

آیا واقعاً شاهد یک پرچم دار کوچک از سامسونگ خواهیم بود؟ یا منتشر شدن این اخبار فقط برای اغوا کردن کاربران برای خرید مدل های پلاس و اولترا است؟! باید منتظر بمانیم تا پاسخ این سؤال ها را متوجه شویم!

منبع: androidcentral