گوشی های سری گلکسی S23 به تازگی و در تاریخ 1 فوریه 2023 رونمایی شدند. اما فعالیت های سامسونگ در بازار دستگاه های دیجیتال به همین مقدار محدود نشده و این غول کره ای دنیای تکنولوژی در کنار این گوشی ها از لپ تاپ های سری گلکسی بوک 3 هم رونمایی کرده است. پیش از این اعلام شده بود که در این سری سه لپ تاپ با مدل های بوک 3 پرو 360، بوک 3 پرو و بوک 3 360 عرضه خواهد شد. اکنون گزارش دیگری منتشر شده و در آن به این نکته اشاره شده که شرکت سامسونگ قصد دارد تا یک عضو دیگر را هم به این خانواده اضافه کند. این عضو جدید Samsung Galaxy Book 3 Pro SE نام دارد و مشخصات فنی آن به همراه یک عکس به بیرون درز پیدا کرده است. بیایید به این اطلاعات نگاهی بیندازیم.

مشخصات فنی و اولین عکس از لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو SE منتشر شد

این اطلاعات بر روی وب سایت MySmartPrice درج شده است و بر مبنای آنها لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو SE به یک صفحه نمایش امولد با سایز 15.6 اینچ مجهز خواهد بود. در حالی که اعلام شده این صفحه نمایش از رزولوشن Full HD (1920x1080) پشتیبانی می کند، اما به نرخ نوسازی تصویر آن اشاره ای نشده است. در این گزارش آمده است که صفحه نمایش این مدل لپ تاپ سامسونگ از زاویه دید گسترده ای برخوردار است.

گلکسی بوک 3 پرو SE به پردازنده نسل 13 اینتل مدل Core i5-1340P با کلاک اسپید 4.6 گیگاهرتز مجهز است. در کنار این پردازنده از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی NVMe SSD استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ برای انجام کارهای گرافیکی، به گرافیک مجتمع اینتل Iris Xe تکیه خواهد کرد و در آن از کارت گرافیک های مجزا بهره برده نشده است.

مشخصات فنی و اولین عکس از لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو SE منتشر شد

عکس منتشر شده از گلکسی بوک 3 پرو SE نشان می دهد که این لپ تاپ دارای کیبورد فول سایز بوده و ضخامت قاب های اطراف صفحه نمایش آن بسیار باریک است. در این عکس، این لپ تاپ همانند مدل گلکسی بوک 2 پرو با رنگ نقره ای دیده می شود. پورت های ارتباطی لپ تاپ جدید سامسونگ نیز شامل تاندربولت 4، HDMI و USB Type-C می شود. این احتمال وجود دارد که یک سنسور اثر انگشت نیز به منظور ارتقای سطح امنیت، در این لپ تاپ به کار رفته باشد.

مشخصات فنی و اولین عکس از لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو SE منتشر شد

منابع خبری وب سایت MySmartPrice عنوان کرده اند که علی رغم تمام مدل های موجود در سری گلکسی بوک 3، به احتمال زیاد مدل پرو SE به سیستم عامل ویندوز مجهز نخواهد بود. آیا این لپ تاپ یک کروم بوک است؟! هنوز نمی توان در این رابطه اظهار نظری داشت! با این حال احتمال کروم بوک بودن این لپ تاپ فوق العاده بالا است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، به زودی شاهد عرضه یکی از قدرتمند ترین کروم بوک های دنیا از جانب سامسونگ به بازار خواهیم بود! برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید چند روزی را منتظر بمانیم!

منبع: gizmochina