همیشه گران ترین گوشی برنده نمی شود!

همیشه گران ترین گوشی برنده نمی شود!

اگر به دنبال یک گوشی سامسونگ عالی هستید که به اندازه گوشی های پرچمدار سامسونگ مانند گلکسی S22+  قیمت بالایی نداشته باشد، Galaxy A53 5G و Galaxy S21 FE انتخاب های عالی هستند. اما آیا واقعاً گلکسی اس 21 FE دو برابر قیمت گلکسی A53 5G ارزش دارد؟ ما این دو گوشی مقرون به صرفه را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام یک ارزش واقعی قیمت خود را دارد.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی و صفحه نمایش

هر دو گوشی گلکسی A53 5G  و گلکسی S21 FE  جزو دستگاه های مدرن سامسونگ به شمار می آیند. دوربین های آن ها در چهارچوبی خمیده قرار دارند و جهت عمودی سنسورهای دوربین هر دو دستگاه بسیار شبیه هستند. البته Galaxy S21 FE به سبک گوشی های S21 یا S22 نزدیک تر است و بهتر با این گوشی های هوشمند پرچم دار هماهنگ می شود.

هر دو گوشی موبایل دارای پشتی پلی کربنات با روکش مات پودری هستند. تلفن ‌های پلی کربنات مدرن شبیه به پلاستیک های براق و چرب قدیمی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی -از جمله سامسونگ- از آنها استفاده کرده بودند، نیستند. کناره ‌های گلکسی S21 Fe فلزی مات است، در حالی که گلکسی A53 5G از مواد براق استفاده می‌ کند.

گلکسی A53 5G دارای صفحه ‌نمایش 6.5 اینچی است که در مقابل نمایشگر 6.4 اینچی گلکسی اس 21 FE کمی بزرگ ‌تر است، اما هر دو گوشی از نرخ رفرش 120 هرتز بهره می ‌برند. همچنین هر دو از فناوری صفحه نمایش AMOLED سامسونگ استفاده می ‌کنند، بنابراین می ‌توانید رنگ ‌های فوق ‌العاده، سطوح تیره واضح و بهترین کیفیت تصویری را که انتظاردارید، دریافت کنید.

عملکرد و عمر باتری

عملکرد و عمر باتری

این مقوله جایی است که تفاوت های واقعی دو گوشی در آن نهفته است. گوشی موبایل Galaxy S21 FE با قیمت 700 دلار در مقابل قیمت 350 دلاری Galaxy A53 5G (در زمان نگارش مقاله) قرار دارد و دو برابر آن است، بنابراین اگر Galaxy S21 FE را انتخاب کنید دو برابر عملکرد نیز دریافت خواهید کرد. S21 FE دقیقاً مجهز به همان چیپست اسنپدراگون 888 شده است که در گلکسی S21 وجود دارد، در حالی که گلکسی A53 5G دارای Exynos 1280 خود سامسونگ است، تراشه ‌ای که بیش از هر چیز برای کارایی و عملکرد ساخته شده است.

این خلأ عظیم در عملکرد، بزرگترین تفاوت را برای کاربران قدرتمند و گیمرهای موبایل ایجاد خواهد کرد، زیرا آنها از گوشی سریعتر یعنی Galaxy S21 FE بیشترین رضایت را خواهند داشت. همچنین به این معنی است که به لطف اسب بخار اضافی، Galaxy S21 FE مطمئناً همیشه به نرخ رفرش 120 هرتز ثابت خواهد رسید، در حالی که چیپست کم مصرف گلکسی A53 5G احتمالاً برای بازی هایی با گرافیک شدید یا زمانی که چیزهای زیادی روی صفحه اتفاق می افتد به 60 هرتز کاهش می یابد. اما این همه اسب بخار اضافی ممکن است برای شما مناسب نباشد، به خصوص اگر برای عمر باتری بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل باشید. Exynos 1280 در گلکسی A53 5G نسبت به اسنپدراگون 888 چیپست کم مصرف تری است، زیرا سرعت پایین تری دارد. علاوه بر این، گلکسی A53 5G باتری ای دارد که تقریباً 10 درصد بزرگتر از Galaxy S21 FE است.

در پایان یک روز، برای استفاده مجدد از گوشی در روز بعد، قطعاً باید Galaxy S21 FE را شارژ کنید. حتی ممکن است کاربران قدرتمند در یک روز شلوغ، نیاز داشته باشند تا قبل از آن مقداری آن را شارژ کنند. در همین حال، گلکسی A53 5G بدون توجه به آنچه شما انجام می دهید مشکلی برای پشت سر گذاشتن یک روز کامل نخواهد داشت و بسیاری از کاربران حتی متوجه می شوند که می توانند روز دوم یا حداقل بخشی از آن روز را بدون شارژ کردن دستگاه پشت سر بگذارند.

دوربین ‌ها و ویدئو

دوربین ‌ها و ویدئو

سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی Galaxy A53 5G نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی که در گلکسی اس 21 FE یافت می ‌شود، وضوح بالاتری دارد و حتی مجهز به دوربین ماکرو اختصاصی است (4 دوربین) که ممکن است برای انواع خاصی از عکس ‌ها و ویدیوهای کلوزآپ جذاب باشد.

در حالی که گلکسی A53 5G بهترین تصاویر را در محدوده قیمتی خود می گیرد، گلکسی اس 21 FE به راحتی آن را در هر موقعیتی شکست می دهد. بخشی از این به دلیل خود سنسورها است. در حالی که دوربین Galaxy S21 FE وضوح پایین تری دارد، اما با داشتن پیکسل های فیزیکی بزرگتر، تفاوت را جبران می کند. به این معنی که نور بیشتری وارد سنسور می شود و در نتیجه عکس هایی با نویز کمتر و جزئیات بیشتر در هر نوع نوری ایجاد می کند.

گلکسی اس 21 FE همچنین دارای پردازنده بسیار قوی تری است (تقریباً دو برابر سرعت پردازنده گلکسی A53 5G) که برای عکاسی محاسباتی و صاف کردن ویدیو در حین ضبط استفاده می شود. هنگام گرفتن عکس، متوجه خواهید شد که Galaxy S21 FE می تواند تصاویری با دامنه دینامیکی وسیع تری تولید کند و اغلب قادر است از اجسام متحرک با وضوح بیشتری عکس بگیرد.
گلکسی اس 21 FE همچنین دارای یک لنز تله فوتو 3X است که به وضوح تصویر در هنگام بزرگنمایی کمک می کند. این همان سطح از جزئیات زوم است که در همه مدل های گلکسی اس مشاهده می کنید. (البته گلکسی اس 21 اولترا و گلکسی اس 22 اولترا در اینجا استثنا هستند.)

منبع: androidcentral