همیشه گران ترین گوشی برنده نمی شود.

اگرچه گلکسی S21 FE گرانتر است اما در مقابل گلکسی A53، گوشی میان رده سامسونگ، شکست می خورد!

اگر به دنبال یک گوشی سامسونگ عالی هستید که به اندازه یک دستگاه پرچمدار مانند گلکسی اس 22 پلاس قیمت نداشته باشد؛ اما همان کارایی و عملکرد را ارائه دهد، Galaxy A53 5G و Galaxy S21 FE گزینه های عالی هستند. اما آیا واقعاً گلکسی اس 21 FE دو برابر قیمت گلکسی A53 5G ارزش دارد؟ در ادامه این مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE را با گوشی Galaxy A53 5G را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام یک ارزش بیشتری دارد.

اگرچه گلکسی S21 FE گرانتر است اما در مقابل گلکسی A53، گوشی میان رده سامسونگ، شکست می خورد!

طراحی و نمایشگر گلکسی A53 5G و گلکسی S21 FE

هر دو گلکسی A53 5G  و گلکسی S21 FE، بدون شک از دستگاه های مدرن سامسونگ هستند. هر دو گوشی دارای پشتی پلی کربنات با روکش مات پودری هستند. تلفن ‌های پلی کربنات مدرن، اصلا شبیه به پلاستیک براق و چرب قدیمی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی - از جمله سامسونگ - استفاده می کردند، نیستند. کناره ‌های گلکسی S21 Fe فلزی مات است، در حالیکه کناره های گلکسی A53 5G براق طراحی شده است.

سامسونگ، گلکسی A53 5G را با صفحه ‌نمایش کمی بزرگ ‌تر تجهیز کرد، درواقع این گوشی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی است، در حالیکه S21 FE از نمایشگر 6.4 اینچی بهره می برد، اما نرخ تازه‌ سازی هر دو گوشی یکسان و برابر با 120 هرتز است. همچنین گفتنی است که هر دو مجهز به فناوری صفحه نمایش AMOLED سامسونگ هستند، بنابراین می‌ توانید رنگ ‌های فوق ‌العاده، سطوح مشکی کامل و بهترین کیفیت تصویر ممکن را تجربه کنید.

طراحی و نمایشگر گلکسی A53 5G  و گلکسی S21 FE

عملکرد و عمر باتری Samsung Galaxy A53 در مقایسه با Samsung S21 FE

این مقوله جایی است که تفاوت های واقعی بین دو گوشی سامسونگ را آشکار می کند. با قیمت دو برابری Galaxy S21 FE نسبت به قیمت Galaxy A53 5G، اگر Galaxy S21 FE را انتخاب کنید مسلما دو برابر عملکرد هم دریافت می کنید. S21 FE دقیقاً همان چیپست اسنپدراگون 888 را دارد که در گلکسی اس 21 گرانتر تعبیه شده، در حالیکه گلکسی A53 5G از چیپست Exynos 1280 خود سامسونگ استفاده می کند، تراشه ای که بیش از هر چیز برای ارائه کارایی و عملکرد ساخته شده است.

این خلأ عظیم در عملکرد، بزرگترین تفاوت را برای کاربران قدرتمند و گیمرهای موبایل ایجاد خواهد کرد، و با این حال بیشترین آراء رضایت کاربران از گوشی سریعتر یعنی Galaxy S21 FE خواهد بود. این به این معنی است که به لطف اسب بخار اضافی، Galaxy S21 FE مطمئناً همیشه به نرخ تازه سازی 120 هرتز ثابت دست خواهد یافت، در حالیکه چیپست کم مصرف Galaxy A53 5G احتمالاً برای بازی هایی با گرافیک شدید یا زمانی که اتفاقات زیادی روی صفحه نمایش می افتد، به 60 هرتز کاهش می یابد.

اما این همه اسب بخار اضافی ممکن است برای شما مناسب نباشد، به خصوص اگر برای عمر بالای باتری ارزش قائل باشید. Exynos 1280 در گلکسی A53 5G، از اسنپدراگون 888 موجود در S21 FE کم مصرف تر است، زیرا به سرعت کار نمی کند. علاوه بر این، گلکسی A53 5G باتری دارد که تقریباً 10 درصد بزرگتر از Galaxy S21 FE است. با این تفاسیر، در پایان یک روز، برای استفاده مجدد از گوشی در روز بعد، قطعاً باید Galaxy S21 FE را شارژ کنید. حتی ممکن است کاربران قدرتمند در یک روز شلوغ مجددا نیاز به شارژ کردن آن داشته باشند. در همین حال، گلکسی A53 5G بدون توجه به کاری که انجام می ‌دهید، مشکلی از نظر شارژدهی نخواهد داشت و به راحتی می تواند شما را در روز دوم - یا حداقل بخشی از آن روز – نیز پشتیبانی کند.

عملکرد و عمر باتری Samsung Galaxy A53 در مقایسه با Samsung S21 FE

دوربین‌ ها و ویدیو سامسونگ Galaxy A53 در برابر سامسونگ S21 FE

از نظر تئوری، دوربین های Galaxy A53 5G چشمگیرتر به نظر می رسند. سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی این گوشی از وضوح 12 مگاپیکسلی موجود در گلکسی اس 21 FE کمی بالاتر است و حتی دوربین ماکرو اختصاصی دارد که ممکن است برای انواع خاصی از عکس ‌ها و ویدیوهای کلوزآپ جذاب باشد.

در حالیکه گلکسی A53 5G بهترین عکس ها را در محدوده قیمتی خود می گیرد، گلکسی اس 21 FE از نظر کیفیت شکست می خورد. بخشی از این به دلیل سنسورهای دوربین این گوشی است. در حالی که دوربین Galaxy S21 FE وضوح پایین تری دارد، اما با داشتن پیکسل های فیزیکی بزرگتر تفاوت را جبران می کند. این امر باعث می شود نور بیشتری به سنسور وارد شود و در نتیجه عکس هایی با نویز کمتر و جزئیات بیشتر در هر نوع نور ایجاد شود.

دوربین‌ ها و ویدیو سامسونگ Galaxy A53 در برابر سامسونگ S21 FE

همچنین گفتنی است که گلکسی اس 21 FE پردازنده بسیار قوی تری دارد و تقریباً دو برابر سرعت پردازنده گلکسی A53 5G است که بر روی عکاسی محاسباتی و صاف کردن ویدیو در حین ضبط کاربرد دارد. با این حال، هنگام گرفتن عکس متوجه خواهید شد که Galaxy S21 FE می تواند تصاویری با دامنه دینامیکی وسیع تری تولید کند و اغلب قادر است اشیاء متحرک را با وضوح بیشتری ثبت کند. در پایان باید ذکر کنیم که گلکسی اس 21 FE یک لنز تله فوتو 3X دارد که در هنگام بزرگنمایی عالی عملمی کند. این همان سطح از جزئیات زوم است که در همه مدل های گلکسی اس مشاهده خواهید کرد، البته گلکسی اس 21 اولترا و گلکسی اس 22 اولترا در اینجا استثنا هستند.

منبع: androidcentral