مهندسان و طراحان شرکت سامسونگ به منظور غرق کردن کاربر در محتوا از پنل های منحنی در ساخت مانیتورهای خود استفاده کرده اند. پنل منحنی علاوه بر ویژگی یاد شده می تواند میزان خستگی چشمان کاربر هنگام استفاده طولانی مدت از مانیتور را کاهش داده و در نتیجه باعث می شود تا استفاده از مانیتور در طولانی مدت میسر شود. از نمونه مانیتورهایی که با این ویژگی طراحی و تولید شده می توان به مدل C27F390 اشاره کرد که توسط مهندسان و طراحان شرکت سامسونگ تولید شده است. این مدل مانیتور می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای کسانی باشد که قصد غرق شدن در محتوای مد نظر خود را دارند! در ضمن پنل استفاده شده در این مدل مانیتور از نوع VA بوده که می تواند زاویه دید وسیع 178 درجه ای را نیز به وجود آورد. از دیگر ویژگی ها و مشخصات مثبت این مدل مانیتور نیز می توان به رزولوشن FHD، فناوری های پیشرفته و محافظت کننده از چشم، طراحی ارگونومیک و هوشمندانه اشاره کرد. با بهره مندی از قابلیت تنظیم پایه تعبیه شده و پورت های متعدد نیز می توان به زاویه دید ایده آل از مانیتور و قابلیت برقراری ارتباط با دیگر دستگاه های دیجیتال دسترسی پیدا کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور منحنی C27F390 سامسونگ خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور منحنی Samsung C27F390

فراهم شدن قابلیت دید وسیع و رزولوشن مناسب!

شرکت سامسونگ مانیتور منحنی C27F390 خود را با هدف ایجاد شرایط دید وسیع طراحی و تولید کرده است. برای همین در ساخت این مدل مانیتور خود از پنل منحنی با میزان خمیدگی 1800R استفاده کرده است. پنل های منحنی قابلیت ها و ویژگی های بسیار زیادی داشته و می تواند رضایت کاربر را تا حد زیادی جلب کند. از نمونه ویژگی های این نوع پنل می توان به قابلیت غرق کردن کاربر در محتوا اشاره کرد که به دلیل در بر گرفتن دید کامل انسان به وجود می آید. از دیگر ویژگی های مهم و مثبت پنل های منحنی نیز می توان به قابلیت کاهش میزان خستگی چشم در هنگام استفاده طولانی مدت اشاره کرد که موجب می شود تا کاربر برای استفاده طولانی مدت از مانیتور با هیچ چالشی روبرو نشود. پایه نیز از امکانات اضافه شده در مانیتور منحنی سامسونگ C27F390 محسوب می شود که به منظور ایجاد شرایط دید ایده آل اضافه شده و با توجه به قابلیت تنظیم میزان شیب از -2 تا +22 درجه می تواند زاویه دید ایده آلی را به وجود آورد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! از ویژگی ها و قابلیت های مهمی که عکاسان، گیمرها و یا ادیتورهای حرفه ای در هنگام انتخاب مانیتور به دنبال آن هستند می توان به وضوح و دقت بالای محتوای به نمایش درآمده اشاره کرد. مانیتور منحنی C27F390 سامسونگ یکی از نمونه مانیتورهایی محسوب می شود که قادر است محتوا را با بالاترین دقت و وضوح به نمایش دربیاورد. قابلیت ها و ویژگی های متعدد این مدل مانیتور به این چند مورد ختم نشده و با توجه به بهره مندی از رزولوشن مناسب می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات همراه با عمقی فوق العاده را به معرض نمایش دربیاورد. میزان وضوح مانیتور منحنی C27F390 برابر با (1920x1080) پیکسل بوده و می تواند تصاویری با کیفیت FHD را برای نمایش فراهم سازد.

بررسی مانیتور منحنی Samsung C27F390

پورت های متعدد و فناوری های کاربردی!

مانیتور خمیده C27F390 سامسونگ با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 60 هرتزی (در حالت حداکثری) به شما این امکان را می دهد تا هنگام فعالیت های گرافیکی و یا انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک روان را مشاهده کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند رضایت 100 درصدی را به دست آورد. سامسونگ به لطف استفاده از پنل VA توانسته میزان کنتراست مانیتور را به 3000:1 (STATIC) رسانده تا قادر باشد نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش دهد! طراحان مانیتور خمیده C27F390 جهت به تصویر کشیدن تصاویر به صورت زنده و جذاب قابلیت و پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ را اضافه کرده اند! SAMSUNG همچنین جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور خمیده سامسونگ C27F390 خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت VGA و یک عدد پورت HDMI 1.4 می شود! مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت VGA نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با وجود جک هدفون نیز این امکان به شما داده می شود تا بدون نیاز به صرف هزینه های اضافی جهت تهیه اسپیکرهای گران قیمت اقدام به متصل کردن هدست، هندزفری و ... کرده و به شنیدن صدای موجود در محتوا بپردازید!

بررسی مانیتور منحنی Samsung C27F390

این مدل از مانیتور شرکت سامسونگ دارای روشنایی برابر با 250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه استاندارد نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. شرکت سامسونگ به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از حالت های مختلف و فناوری های مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور منحنی C27F390 شامل Eye Saver Mode، Flicker Free، Game Mode، AMD FreeSync، Eco Saving Plus و Image Size می شود!

  • FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Flicker Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.
  • Eye Saver Mode: این فناوری وظیفه کاهش میزان خستگی چشم را بر عهده داشته و با توجه به قابلیت کاهش میزان منتشر شدن نورهای آبی، علاوه بر خستگی می تواند از آسیب دیدن چشمان کاربر نیز جلوگیری کند! لازم به ذکر است که نورهای آبی ساطع شده از مانیتور می توانند موجب تحریک پذیری بیشتر شبکیه چشم نسبت به طول موج های رنگی شوند!
  • Eco Saving Plus: این فناوری با تنظیم خودکار میزان روشنایی صفحه که بر اساس درخشندگی محتوا تنظیم می شود اقدام به صرفه جویی انرژی مانیتور خواهد کرد!
  • Game Mode: این حالت به کاربر این امکان را می دهد تا با فعال سازی آن هنگام انجام بازی های ویدئویی از اجرای ناخواسته منوی استارت ویندوز جلوگیری کرده باشد!

منبع: samsung