سازگار کردن قلم لمسی S Pen با گوشی های تاشوی سری Z Fold یکی از هوشمندانه ترین اقدامات سامسونگ بوده است! مسلماً امکان نوشتن متن یا رسم شکل با قلم لمسی بر روی یک گوشی تاشوی بزرگ حس جالبی را برای کاربر ایجاد می کند. ساختار کتاب مانند گوشی های Z Fold باعث می شود تا در هنگام کار کردن با قلم S Pen، حس یادداشت کردن مطلب در یک دفترچه یادداشت دیجیتال برای کاربر شبیه سازی شود و این موضوع می تواند در نوع خود جذابیت زیادی داشته باشد! به لطف اندروید و پلی استور، شما می توانید تنها با چند لمس ساده انواع اپلیکیشن های یادداشت روزانه را بر روی گوشی گلکسی زد فولد خود نصب کنید و از کار کردن با آنها در کنار قلم استایلوس سامسونگ لذت ببرید.

قلم لمسی سازگار با سامسونگ گلکسی زد فولد 5

پس نیازی نیست از خود بپرسید که «آیا برای گوشی زد فولدم قلم لمسی بخرم یا نه؟»، چرا که قطعاً جواب این سؤال «بله» است! به عبارت دیگر اگر می خواهید از تمام ظرفیت های گوشی تاشوی رده بالای خود بهره مند شوید باید یک قلم لمسی هم برای آن بخرید. سؤال مهم تری که از خودتان باید بپرسید این است که «کدوم قلم لمسی رو باید برای گوشی زد فولدم بخرم؟»!

اگر از کاربران گلکسی زد فولد 5 هستید، باید در انتخاب قلم استایلوس برای آن دقت داشته باشید. چرا که چندین مدل قلم S Pen در بازار موجود است و از قضا همۀ آنها با گوشی های موبایل تاشو سازگار نیستند! بسیاری از کاربران فکر می کنند که قلم های S Pen که با گوشی های S22 Ultra یا S23 Ultra سازگارند، از گوشی تاشوی Z Fold 5 هم پشتیبانی می کنند. اما این طور نیست و باید حواستان به این موضوع باشد!

قلم لمسی سازگار با سامسونگ گلکسی زد فولد 5

بر خلاف گلکسی S23 اولترا یا تبلت های سری گلکسی Tab S9، سامسونگ همراه با گوشی Fold 5 یک قلم استایلوس به شما نمی دهد. به عبارت دیگر پس از خرید گوشی فولد 5، در بسته بندی آن هیچ قلم لمسی ای پیدا نخواهید کرد! پس چاره ای ندارید تا به صورت جداگانه نسبت به خرید استایلوس اقدام کنید. در اینجا باید به شما بگوییم که «فقط قلم های لمسی Samsung Galaxy S Pen Fold Edition و S Pen Pro با گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فولد 5 سازگارند. از بقیۀ مدل های قلم اس پن نمی توانید در کنار گوشی های سری فولد استفاده کنید».

خوشبختانه سامسونگ قلم های S Pen Pro و S Pen Fold Edition را به صورت تکی هم به فروش می رساند و مشکلی برای خرید آنها نخواهید داشت. سه نسخه از قلم های S Pen Fold Edition در بازار موجود است که یکی از آنها برای Fold 3، یکی دیگر برای Fold 4 و دیگری هم برای Fold 5 کاربرد دارند. از لحاظ تئوری شما می توانید از هر سه این مدل ها در کنار گلکسی زد فولد 5 استفاده کنید. اما سامسونگ هشدار داده است که استفاده از سایر مدل های S Pen ممکن است به صفحه نمایش گوشی Fold 5 آسیب وارد کند.

به شما پیشنهاد می کنیم بعد از خرید قلم لمسی برای گوشی فولد 5 (از بین مدل های S Pen Fold Edition و S Pen Pro!) یک قاب محافظ سازگار با این قلم ها را نیز تهیه کنید. بهترین مدل برای این منظور، قاب محافظ Samsung Galaxy Z Fold 5 Slim S Pen Case است که عکس آن را در زیر مشاهده می کنید:

قلم لمسی سازگار با سامسونگ گلکسی زد فولد 5

این قاب نه تنها از گوشی رده بالای زد فولد 5 شما در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند، دارای جایگاه قلم نیز هست.

منبع: androidcentral