شرکت Rode رسماً از نسل پنجم میکروفون های شناخته شده و پرطرفدار NT1 رونمایی کرده است. اولین نسل از این میکروفون ها در دهه 1990 به بازار آمد و پس از آن شرکت Rode هر چند سال یک بار نسل جدید و ارتقا یافته آن را به بازار عرضه کرده است. جدیدترین نسل این میکروفون های Rode هم در بخش داخلی و هم در بخش خارجی با آپگریدهای چشم گیری مواجه شده است. اگر به دنبال ضبط صدا با کیفیت استودیویی هستید، می توانید بر روی میکروفون Rode NT1 5th Gen حساب ویژه ای باز کنید.

نسل پنجم میکروفون Rode NT1 از اتصال USB و XLR به صورت هم زمان پشتیبانی می کند

شرکت Rode ادعا کرده است که نسل پنجم میکروفون NT1، اولین میکروفون ‘Unclippable’ دنیا است و هیچ گونه برش یا تقطیع سیگنال در آن انجام نمی شود. این میکروفون از هر دو نوع اتصال XLR و USB پشتیبانی می کند و شما می توانید آن را هم به میکسرهای آنالوگ و هم به کامپیوتر و لپ تاپ متصل کنید. این میکروفون به صورت آنبورد به افکت DSP مجهز است و از این بابت نسبت به طیف وسیعی از میکروفون های Rode (مانند مدل های Rode X XCM-50) در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. لازم به ذکر است که مدل Rode X XCM-50 که به تازگی به بازار آمده، از نوع کندانسور است و برای استفاده گیمرها طراحی شده است. این میکروفون تنها از اتصال USB پشتیبانی می کند.

در حال حاضر قیمت میکروفون Rode NT1 (نسل پنجم) بر روی وب سایت آمازون 249 دلار است. باید به این نکته اشاره کنیم که این میکروفون، اولین مدل در دنیا است که از خروجی دیجیتال شناور 32 بیت پشتیبانی می کند و بدون برش یا تقطیع سیگنال ها، محدوده وسیعی از فرکانس ها را به صورت داینامیک پوشش می دهد. این ویژگی یک آپدیت فوق العاده برای میکروفون های NT1 به حساب می آید و نیاز به آماده سازی اولیه پیش از آغاز به ضبط آنالوگ را از بین می برد. همچنین می توانید تنظیمات انجام شده بر روی میکروفون را برای استفاده های بعدی در آن ذخیره کنید.

نسل پنجم میکروفون Rode NT1 از اتصال USB و XLR به صورت هم زمان پشتیبانی می کند

خروجی دیجیتال USB میکروفون Rode NT1 5th Gen نویز فوق العاده پایینی دارد و از قابلیت رده بالای Revolution Preamp بهره می برد. این قابلیت پیش از این در محصولات استودیویی مانند Rodecaster Pro II به کار گرفته شده بود. لازم به ذکر است که برای بهره بردن از این ویژگی، باید اپلیکیشن Rode نیز بر روی دستگاه ضبط نصب شده باشد.

دیمین ویلسون، مدیر عامل Rode در این رابطه گفته است: «NT1 فقط میکروفون پرچم دار ما نیست؛ بلکه یک آیکون برای نسل امروزی تولید کنندگان محتوای خلاق به حساب می آید. نسل پنجم NT1 با تمام میکروفون های استودیویی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد، اما به هیچ عنوان از مسیری که نسل های قبلی آن در حدود سه دهه پیش آغاز کرده اند منحرف نخواهد شد».

نسل پنجم میکروفون Rode NT1 از اتصال USB و XLR به صورت هم زمان پشتیبانی می کند

همراه با میکروفون Rode NT1 (نسل 5) یک پایه ضد شوک در کلاس استودیو و یک فیلتر هم ارائه شده است. این میکروفون در رنگ های مشکی و نقره ای برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. از دیگر ویژگی های این میکروفون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الگوی پولار: کاردیود
  • نوع کپسول: کندانسور
  • فرکانس پاسخ دهی: 20 هرتز تا 20000 هرتز
  • نرخ نمونه برداری: 48 – 96 – 192 کیلو هرتز
  • عمق بیت: 24 – 32 بیت
  • ابعاد: 52x52x189 میلی متر
  • وزن خالص: 308 گرم

منبع: windowscentral