شرکت صوتی نام آشنای RODE که برخی از بهترین میکروفون های دنیا (مانند مدل NT-USB+) را ساخته است، هنوز به ماجراجویی های خود در این حوزه ادامه می دهد! این شرکت در جدیدترین اقدام خود، یک میکروفون فوق العاده کوچک و قابل حمل را معرفی کرده که برای تولید کنندگان محتوا و به خصوص کاربران شبکه های اجتماعی کارایی بالایی دارد. این میکروفون جدید که Wireless ME نام دارد، برای ضبط ویدئوهای وایرال جهت به اشتراک گذاری در تیک تاک و یوتیوب یا ساخت فیلم های کوتاه شخصی گزینه ایده آلی است و پیش بینی می شود خیلی زود به فروش بالایی در بازار دست پیدا کند. میکروفون RODE Wireless ME یک گجت پوشیدنی است و می توان آن را جانشینی شایسته برای مدل موفق Wireless GO دانست که پیش از این با برند RODE راهی بازار شده بود.

میکروفون جدید Rode Wireless ME

باتری به کار رفته در میکروفون RODE Wireless ME دارای قابلیت شارژ مجدد است و میزان شارژدهی آن در حدود 7 ساعت اعلام شده است. این میکروفون RODE محدوده 100 متری را در راستای زاویه قرارگیری خود پوشش می دهد و محدودیت های میکروفون های با سیم در این زمینه را به طور کامل برطرف می کند. همان طور که احتمالاً در مصاحبه های تلویزیونی دیده اید، برای اینکه میکروفون های باسیم صدای فرد را به خوبی ثبت کنند، باید آنها را در فاصله ای نزدیک در مقابل دهان سوژه نگه داشت و اکنون محصولات جدید RODE این محدودیت را از بین برده اند.

میکروفون جدید Rode Wireless ME

میکروفون جدید Wireless ME با اپلیکیشن کاربردی RODE Capture نیز سازگاری دارد و یک راه حل کامل و تمام عیار را برای ضبط و ادیت ویدئو جهت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ارائه می دهد. شما می توانید این میکروفون را به سادگی به پشت گوشی هوشمند یا تبلت خود بچسبانید و از عملکرد قدرتمند آن لذت ببرید! در ادامه می توانید مشخصات فنی این گجت جذاب را به صورت خلاصه شده ملاحظه کنید:

  • الگوی قطبی: تمام جهته (Omnidirectional)
  • محدوده پاسخ گویی: 20 هرتز تا 20000 هرتز
  • محدوده داینامیک: 100 دسی بل
  • حداکثر میزان SPL: 122 دسی بل
  • نویز معادل: 22 دسی بل
  • ورودی: TRS
  • خروجی: پورت های 3.5 میلی متری TRS و USB-C
  • عمق بیت: 24 بیت
  • نرخ نمونه برداری: 48 کیلو هرتز
  • طول عمر باتری: حداکثر 7 ساعت
  • محدوده پوشش دهی: 100 متر در راستای زاویه قرارگیری
  • حداقل سیستم عامل مورد نیاز: ویندوز 10 – مک او اس 10.15 – اندروید 11 – iOS 14

علی رغم ابعاد کوچک، میکروفون RODE Wireless ME به سیستم وایرلس 2.4 گیگاهرتزی مجهز شده است و یک ارتباط بی سیم کاملاً پایدار و بدون قطعی را ارائه می دهد. کیفیت عملکرد این میکروفون را می توان با مدل های قدرتمند مخصوص برودکست هم تراز دانست و از آن هم برای دریافت و هم برای انتشار صدا استفاده کرد. حتی شرکت RODE امکان اتصال یک انتشار دهنده صدای خارجی به این گجت و استفاده از آن در قالب یک میکروفون اضافی را فراهم آورده است. این ویژگی در زمان انجام مصاحبه های گروهی و حتی ضبط پادکست های تبلیغاتی کارایی بالایی دارد.

میکروفون جدید Rode Wireless ME

میکروفون RODE Wireless ME با تمامی دوربین های استاندارد، دستگاه های موبایل و کامپیوترهای دسکتاپ ویندوزی سازگاری دارد و همان طور که اشاره شد، از اپلیکیشن RODE Capture (در دستگاه های iOS) پشتیبانی می کند. این اپلیکیشن کنترل کاملی بر روی سطح صدا، افکت های پردازش سیگنال و تنظیمات پیشرفته را به کاربر می دهد. همچنین می توان از طریق آن رزولوشن، فریم ریت و زوم ویدئو را نیز کنترل کرد. اپلیکیشن RODE Capture دارای یک قابلیت جدید به نام Dual Cam mode نیز هست که در صورت استفاده از آن، هر دو دوربین پشت و جلوی گوشی به صورت هم زمان فعال می شوند.

در حال حاضر میکروفون RODE Wireless ME از طریق وب سایت های آمازون و B&H Photo در کشور آمریکا عرضه و با برچسب 149 دلاری قیمت گذاری شده است. به احتمال بسیار زیاد این گجت به زودی در بازار سایر کشورها نیز توزیع خواهد شد.

منبع: windowscentral