هدست وایرلس ایکس باکس کیفیت فوق العاده بالایی دارد و مجموعه ای از ویژگی های کاربردی را با قیمتی مناسب در اختیار شما می گذارد. این هدست به طور گسترده در میان کاربران Xbox One، Xbox Series X و Xbox Series S مورد استفاده قرار می گیرد و جزء محبوب ترین هدست های وایرلس سازگار با ایکس باکس محسوب می شود. همچنین طراحی ارگونومیک این هدست باعث می شود تا بدون احساس خستگی و ناراحتی، بتوانید ساعت ها از انجام بازی های مورد علاقه تان لذت ببرید!

چگونه هدست وایرلس رسمی ایکس باکس را به طور کامل ریست کنیم؟

همانند بسیاری از هدست های وایرلس، هدست ایکس باکس نیز به firmware آنبورد مجهز است که بخشی از ویژگی های عملکرد هدست را مدیریت می کند. در بعضی موارد این firmware ممکن است بنا به دلایل مختلف دچار مشکل شود یا حتی به کلی عملکرد آن مختل شود. در این حالت شما می توانید با ریست سخت افزاری این هدست تمام مشکلات آن را برطرف کرده و firmware آن را مجدداً راه اندازی نمایید. پس اگر هدست وایرلس ایکس باکس شما قف کرده و روشن نمی شود، می توانید از این طریق یک شانس دوباره برای راه اندازی مجدد به آن بدهید!

مراحل ریست کامل هدست وایرلس ایکس باکس

مراحل ریست کامل هدست وایرلس ایکس باکس

  1. کابل شارژ USB-C هدست را به آن متصل کنید.
  2. بهتر است که نزدیک به یک منبع برق (مانند یک کامپیوتر رومیزی ویندوزی یا یک کنسول بازی ایکس باکس) قرار داشته باشید. البته در این مرحله هنوز نیازی به اتصال کابل شارژ هدست به منبع برق وجود ندارد.
  3. دکمه پاور هدست و دکمه mute موجود بر روی کاپ سمت چاپ هدست را به صورت هم زمان نگه دارید و بلافاصله کابل USB-C آن را به کامپیوتر رومیزی، پاوربانک یا کنسول ایکس باکس متصل کنید.
  4. اگر ریست با موفقیت انجام شده باشد، هدست باید خاموش شود.
  5. پس از چند دقیقه هدست را مجدداً روشن کنید. توجه داشته باشید که الان باید هدست خود را از نو با کنسول pair کنید. همچنین اگر این هدست به صورت بلوتوثی به دستگاه دیگری متصل بوده، اکنون باید مجدداً مراحل شناسایی آن توسط دستگاه مربوطه انجام شود.

نکته: پس از انجام دادن این مراحل، ممکن است یک صدای بوق از هدست شنیده شود و چراغ آن با رنگ های سفید و نارنجی چشمک بزند. اگر این اتفاق افتاد، ریست هدست به درستی انجام نشده و همچنان هدست در وضعیت قفل باقی خواهد ماند. در این حالت مراحل بالا را مجدداً انجام دهید و دقت داشته باشید که دکمه های پاور و mute را به صورت هم زمان نگه دارید. همچنین دقت نمایید که حتماً در زمانی که دکمه ها را نگه داشته اید، کابل USB-C به منبع برق متصل شود و تأخیری در این موضوح ایجاد نشود.

این مراحل هدست شما را به طور کامل ریست می کند و آن را به شرایط عادی باز می گرداند. دوباره به این نکته اشاره می کنیم که پس از ریست، باید مراحل pair کردن هدست با کنسول ایکس باکس از نو انجام شود.

منبع: windowscentral