مایکروسافت سرانجام اعلام کرد که کاربران ویندوز 11 چه زمانی از مشکلات کار کردن با اپلیکیشن Mail & Calendar نجات پیدا خواهند کرد! این شرکت قصد دارد تا این اپلیکیشن پیش فرض ویندوز 11 را با نسخه جدید اوت لوک جایگزین کند. در همین راستا مایکروسافت رسماً اعلام کرده است که از اوایل سال 2024، بر روی کامپیوترهای جدیدی که سیستم عامل ویندوز نصب شود، دیگر خبری از Mail & Calendar نخواهد بود و به جای آن نسخه جدید Outlook در دسترس کاربران قرار می گیرد.

Outlook جایگزین اپلیکیشن Mail & Calendar می شود

لازم به ذکر است که اپلیکیشن Mail & Calendar همچنان تا سپتامبر 2024 (شهریور 1402) از طریق مایکروسافت استور قابل دانلود خواهد بود. پس از این تاریخ، مایکروسافت این اپلیکیشن را از سرویس های خود حذف می کند و پشتیبانی از آن را به طور کامل متوقف خواهد کرد. در عوض نسخه جدید اوت لوک به عنوان اپلیکیشن ایمیل پیش فرض کامپیوترهای ویندوزی آغاز به فعالیت می کند.

نکته جالب در این زمینه این است که «سپتامبر 2024» زمانی است که انتظار می رود شرکت مایکروسافت آپدیت اساسی بزرگ بعدی خود را بر روی ویندوز ارائه دهد. این آپدیت با اسم رمز Hudson Valley شناخته می شود. به این ترتیب به احتمال بسیار زیاد در نسخه بعدی ویندوز شاهد حضور اوت لوک جدید به صورت پیش فرض خواهیم بود. در این حالت پس از نصب ویندوز، نسخه جدید Outlook نیز بر روی دستگاه شما نصب خواهد شد.

Outlook جایگزین اپلیکیشن Mail & Calendar می شود

بیش از دو سال است که مایکروسافت اپلیکیشن های Mail & Calendar در ویندوز 11 را نادیده گرفته و به آنها بهای زیادی نداده است. این اپلیکیشن ها از زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز 11، هیچ آپدیت جدیدی دریافت نکرده اند و هیچ ویژگی جدیدی به آنها اضافه نشده است. به همین دلیل اگر الان بخواهید با آنها کار کنید، امکانات ابتدایی و محدود آن شما را شگفت زده خواهد کرد! این شرایط باعث شده تا افرادی که در طول روز با ایمیل زیاد سروکار دارند، قید استفاده از Mail & Calendar را بزنند!

نسخه جدید Outlook مبتنی بر وب است و از سرویس عالی Outlook Web قدرت می گیرد. به همین دلیل اوت لوک ویندوز رابط کاربری مشابهی با نسخه وب آن دارد و تمام قابلیت های پیشرفته و کاربردی آن را در خود جای داده است. مایکروسافت اعلام کرده است که از سپتامبر 2024، اوت لوک جدید از اکانت های کاری و شخصی پشتیبانی می کند و با سایر سرویس های ایمیل مانند Gmail، Yahoo و... سازگار خواهد شد.

Outlook جایگزین اپلیکیشن Mail & Calendar می شود

لازم به ذکر است که نسخه جدید Outlook هم اکنون به صورت پیش نمایش در دسترس قرار گرفته است. برای اینکه به این سرویس دسترسی داشته باشید، باید برنامه Mail & Calendar را بر روی ویندوز 11 اجرا کنید و سپس گزینه “Try the new Outlook” را در وضعیت فعال قرار دهید. این گزینه در گوشه سمت راستِ بالای پنجره قرار دارد. همچنین شما می توانید با دانلود مستقیم نسخه جدید اوت لوک از Microsoft Store، آن را به صورت دستی بر روی سیستم خود نصب نمایید. برای این منظور کافی است تا عبارت “Outlook for Windows” را در مایکروسافت استور جستجو کنید.

منبع: windows central