بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شدهه، شرکت Redmi در حال کار کردن بر روی یک تبلت جدید است. در همین راستا اخیراً مشخصات این دستگاه با مدل نامبر 23073RPBFG در پایگاه داده EEC رؤیت شده است. البته در این اطلاعات به طور مستقیم به نام تبلت جدید ردمی اشاره ای نشده، اما تقریباً تمامی کارشناسان معتقدند که این مشخصات متعلق به تبلت Redmi Pad 2 است. در ادامه با جزئیات جالب این خبر همراه شما هستیم!

مشخصات فاش شده از تبلت Redmi Pad 2

یک افشاگر توییتری به نام Kacper Skrzypek، پا را از اطلاعات منتشر شده در ECC فراتر گذاشته و مشخصات فنی جدیدی را از تبلت ردمی پد 2 منتشر کرده است. این شخص عنوان کرده است که تبلت جدید ردمی از تراشه اسنپدراگون 680 قدرت می گیرد. جالب است بدانید که این تراشه در مقایسه با Helio G99 که از آن در تبلت نسل قبلی (Redmi Pad) استفاده شده بود، مدل پایین رده تری است!

آیا شاهد یک سراشیبی در تبلت های ردمی خواهیم بود؟

مجهز بودن تبلت Redmi Pad 2 به چیپست اسنپدراگون 680 باعث می شود تا این تبلت در مقایسه با نسل قبلی خود قدرت عملکرد به مراتب پایین تری داشته باشد. همان طور که اشاره کردیم، تبلت Redmi Pad از تراشه Helio G99 SOC برخوردار است. این تراشه در مقایسه با اسنپ دراگون 680 از لحاظ قدرت گرافیکیِ GPU به طور میانگین تا 16 درصد قوی تر است! همچنین قدرت پردازشی این تراشه تا 35 درصد از اسنپدراگون 680 بیشتر است. به این ترتیب Redmi Pad 2 قطعاً مدل ضعیف تر و حتی رده پایین تری نسبت به Redmi Pad خواهد بود.
ممکن است استراتژی های قیمت گذاری و مدیریت هزینه ها در تولید تبلت ردمی پد 2 در این موضوع دخیل بوده باشند. البته هنوز قیمت تبلت جدید ردمی اعلام نشده است و بسیاری مشتاقند ببینند که این قیمت گذاری به چه صورت خواهد بود. اگر قیمت تبلت Redmi Pad 2 در مقایسه با قیمت ردمی پد پایین تر باشد، شاید بتوان این افت فاحش در قدرت عملکرد را به نوعی توجیه کرد! در غیر این صورت احتمال استقبال از این تبلت در بازار بسیار پایین خواهد بود.

مشخصات فاش شده از تبلت Redmi Pad 2

این طور که در اخبار غیر رسمی آمده، تبلت Redmi Pad 2 به صفحه نمایش 10.95 اینچ با پنل LCD مجهز خواهد بود. این صفحه نمایش از رزولوشن 1200x1920 پیکسل برخوردار است و از نرخ نوسازی تصویر قابل توجه 90 هرتز پشتیبانی می کند. این ویژگی یکی از نقاط قوت ردمی پد 2 است و باعث می شود تا تجربه بصری کاربر ارتقا پیدا کند.

در زمینه قابلیت های دوربین باید گفت که تبلت ردمی پد 2 احتمالاً به یک دوربین 8 مگاپیکسل بر روی پنل پشتی خود مجهز خواهد بود که برای عکاسی روزمره مناسب است. همچنین دوربین سلفی این تبلت احتمالاً از رزولوشن 5 مگاپیکسل بهره می برد و کارایی مطلوبی برای ثبت عکس و ویدئوی سلفی و برقراری تماس تصویری خواهد داشت.

مشخصات فاش شده از تبلت Redmi Pad 2

انتظار می رود که ردمی پد 2 به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری شیائومی MIUI 14 مجهز باشد. به این ترتیب باید از پشتیبانی نرم افزاری ایده آل این تبلت و تجربه کاربری مطلوب آن اطمینان داشت. در حال حاضر اطلاعات دیگری در رابطه با تبلت جدید ردمی منتشر نشده است.

منبع: gizmochina