شرکت ردمی به طور رسمی گوشی های سری Redmi Note 13 را راهی بازارهای کشور چین کرده است. در همین راستا این شرکت به تازگی پوستری را منتشر و در آن برخی مشخصات کلیدی گوشی موبایل مدل Redmi Note 13 Pro+ 5G را افشا کرده است. بر اساس این اطلاعات می توان گفت که گوشی های سری نوت 13 به نوعی محصول مشترک برندهای ردمی، سامسونگ و مدیاتک است!

مشخصات گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس

مشخصات کلیدی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس

گوشی های سری ردمی نوت 13 از سه مدل تشکیل شده است:

-    گوشی Note 13
-    گوشی Note 13 Pro
-    گوشی Note 13 Pro+

پوستر منتشر شده توسط شیائومی (که در بالا مشاهده می کنید)، به مدل +Pro مربوط است و مشخصات کلیدی این گوشی را معرفی می کند. بر اساس این پوستر، دوربین اصلی به کار رفته در گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس یک نسخۀ سفارشی از سنسور دوربین سامسونگ ISOCELL HP3 Discovery Edition با ظرفیت 200 مگاپیکسل خواهد بود. این سنسور دوربین از سایز 1/1.4 اینچ برخوردار است و لقب «سریع ترین دوربین فوق شفاف 200 مگاپیکسلی دنیا» را به خود اختصاص داده است!

بر اساس گزارش های دریافتی مدل نوت 13 پرو نیز ممکن است دارای دوربین 200 مگاپیکسل باشد. مدیر عمومی ردمی، Lu Weibeing، تأکید کرده است که این دوربین می تواند مرزهای تصویربرداری با گوشی را جابجا کند و کیفیتی را که تا به حال در یک گوشی هوشمند دیده نشده، به کاربران ارائه دهد! به این ترتیب باید منتظر تحولی اساسی در حوزه عکاسی با موبایل باشیم!

مشخصات گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس

برای دستیابی به چنین هدفی، شرکت Redmi همکاری نزدیکی با مدیاتک داشته است. در واقع مدیاتک با بازطراحی مجدد معماری تصویربرداری در گوشی های هوشمند و ارتقای ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری، زمینه را برای ارتقای کیفیت عکاسی فراهم آورده است. نوآوری های مدیاتک با تکنولوژی های تصویربرداری شیائومی مانند «ادراک بیونیک» و «همجوشی اپتیکال» ادغام شده و گوشی های سری Note 13 را به قدرتمندترین مدل های دنیا از لحاظ کیفیت عکاسی تبدیل کرده است.

از دیگر اطلاعاتی که می توان از پوستر بالا متوجه شد، باید به تراشه گوشی نوت 13 پرو پلاس اشاره کرد. بر اساس این پوستر، این گوشی از تراشۀ جدید و 4 نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا قدرت می گیرد. این تراشه به تازگی معرفی شده و برای اولین بار است که از آن در یک گوشی هوشمند استفاده می شود. بر اساس گزارش های منتشر شده، تراشه Dimensity 7200-Ultra دارای هسته های زیر است:

•    دو هسته Cortex-A715 با کلاک اسپید حداکثر 2.8 گیگاهرتز
•    شش هسته Cortex-A510

مشخصات گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس

همچنین این تراشه به پردازنده گرافیکی Arm Mali-G610 و پردازنده منطقی APU 650 مجهز است. این پردازنده منطقی از هوش مصنوعی قدرت گرفته است و ظرفیت های متعددی را به گوشی اضافه می کند.

در مجموع می توان گفت که گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس می تواند به یکی از قدرتمند ترین گوشی های دنیا تبدیل شود و دریچه های جدیدی را به روی علاقه مندان به عکاسی بگشاید! باید منتظر بمانیم و ببینیم که این گوشی در دنیای واقعی چه عملکردی را از خود ارائه می دهد و آیا به اندازه ای که بر روی آن مانور داده شده، قدرتمند خواهد بود یا نه!

منبع: gizmochina