شیائومی در زمینه تولید مانیتور و تلویزیون سابقه درخشانی دارد و چندین مدل جذاب از این دستگاه ها را هم برای گیمرها و هم برای کاربران معمولی به بازار فرستاده است. این غول چینی دنیای تکنولوژی در همین اواخر از تلویزیون 90 اینچی Redmi Max با نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و پشتیبانی از رابط HDMI 2.1 رونمایی کرده بود. اکنون در ادامه همین روند، شیائومی مانیتور گیمینگ Redmi G27Q را نیز به بازار معرفی کرده است. این مانیتور 27 اینچ سایز دارد و مشخصات کلیدی آن را رزولوشن 2K و نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز تشکیل می دهند. بیایید به مشخصات مانیتور شیائومی ردمی G27Q نگاه دقیق تری بیندازیم.

معرفی مانیتور گیمینگ شیائومی Redmi G27Q

مانیتور ردمی G27Q یک پکیج کامل با یک برچسب قیمت منطقی است

مانیتور ردمی G27Q با سایز 27 اینچ عرضه شده و از رزولوشن 2560x1440 پیکسل (معادل با 2K) پشتیبانی می کند. پنل به کار رفته در این مانیتور از نوع IPS است و زاویه دید وسیعی را به ارمغان می آورد. به طوری که در هر زاویه ای که در مقابل این مانیتور قرار داشته باشید، از وضوح تصاویر آن کاسته نمی شود. پنل IPS دقت رنگ بالایی را نیز ارائه می دهد و باعث می شود تا تصاویر طبیعی تر به نظر برسند.
گیمرها احتمالاً از نرخ نوسازی 165 هرتزی مانیتور Redmi G27Q حسابی هیجان زده می شوند! این ویژگی، به روان تر شدن نمایش تصاویر سریع منجر می شود و انجام بازی های مسابقه ای یا اکشن را برایتان لذت بخش تر می کند. به طور کلی نرخ نوسازی تصویر یا Refresh Rate معیار مهمی برای مانیتورهای گیمینگ به حساب می آید و هر چه بالاتر باشد، تصاویر سریع تر به نمایش در می آیند.

معرفی مانیتور گیمینگ شیائومی Redmi G27Q

زمان پاسخ دهی مانیتور ردمی G27Q نیز 1 میلی ثانیه اعلام شده است. به این معنا که این مانیتور به تغییرات صورت گرفته بر روی صفحه نمایش، در عرض 1 میلی ثانیه واکنش نشان می دهد و از افت وضوح تصویر و سایه دار شدن جلوگیری می کند. مانیتور گیمینگ جدید ردمی توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد و از استاندارد DisplayHDR400 پشتیبانی می کند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور G27Q حدود 95 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 و 100 درصد از محدوده رنگ sRGB را پوشش می دهد. به این ترتیب کیفیت تصویر ایده آل این مانیتور از همین حالا تضمین شده است!

روش های ارتباطی متعددی برای مانیتور ردمی G27Q در نظر گرفته شده است که اصلی ترینِ آنها، یک پورت USB-C چند کاره است. این پورت از شارژ معکوس 65 وات پشتیبانی می کند و برای انتقال دیتا نیز کاربرد دارد. سایر پورت های این مانیتور شامل DisplayPort 1.4، HDMI و جک صدای 3.5 میلی متری می شود. تمامی این مشخصات در کنار قیمت مناسب، باعث شده تا ماینتور گیمینگ جدید به گزینه ای جذاب برای کاربران تبدیل شود.

معرفی مانیتور گیمینگ شیائومی Redmi G27Q

در حال حاضر مانیتور گیمینگ شیائومی ردمی Xiaomi Redmi G27Q با قیمت 198 دلار در بازارهای کشور چین توزیع شده است. هنوز برنامه های شیائومی برای عرضه جهانی این مانیتور اعلام شده است. اطلاعات تکمیلی در این رابطه متعاقباً از جانب وب سایت رسمی ردمی اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina