در چند ماه اخیر شاهد عرضه یک ماوس گیمینگ و یک کیبورد مکانیکال از جانب برند Red Magic به بازارهای جهانی بوده ایم. اکنون این شرکت یک مانیتور 4K را نیز به بازار فرستاده و قیمت آن را به صورت رسمی اعلام کرده است. این مانیتور که با نام کامل Red Magic 4K 160Hz Mini LED عرضه شده از مشخصات قابل توجی برخوردار است که در ادامه به بررسی و معرفی آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

رد مجیک قیمت مانیتور گیمینگ 4K جدید خود را 869 دلار اعلام کرده است. البته قیمت این مانیتور در روزهای ابتدایی فروش و برای یک مدت محدود 839 دلار بوده است. با این حال با توجه به مشخصات فنی این مانیتور، قیمت آن چندان هم غیر منطقی و بالا به نظر نمی رسد.

مانیتور گیمینگ رد مجیک با پنل 4K Mini-LED

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ 4K رد مجیک

مانیتور گیمینگ 4K رد مجیک با سایز 27 اینچ عرضه شده و در آن از پنل Mini LED بهره برده شده است. این مانیتور به صورت طبیعی از رزولوشن 3840x2160 پیکسل پشتیبانی می کند و کیفیت تصویر فوق العاده ای را به ارمغان می آورد. همچنین زاویه دید مانیتور جدید رد مجیک برابر با 178 درجه اعلام شده است. به این ترتیب گیمر در تمام طول مدت زمان انجام بازی بهترین دید را به تصاویر خواهد داشت. این ویژگی باعث شده تا مانیتور 4K رد مجیک علاوه بر گیمینگ، برای دیگر فعالیت های مالتی مدیا مانند تماشای فیلم یا ادیت ویدئو مناسب باشد.

مجهز بودن به تأییدیه HDR 1000 یکی دیگر از ویژگی های مهم مانیتور Red Magic 4K است. این تأییدیه به معنای آن است که این مانیتور توانایی نمایش محتوای HDR را با روشنایی حداکثر 1000nits دارد و به خصوص در محیط های کاملاً پر نور و روشن، عملکرد قابل توجهی را ارائه می دهد. این مانیتور دارای دلتا E کمتر از 1 است و با فناوری های AMD FreeSync Premium Pro و انویدیا G-Sync سازگاری دارد.

مانیتور گیمینگ رد مجیک با پنل 4K Mini-LED

پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر 160 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه باعث شده تا مانیتور 4K رد مجیک برای گیمینگ کاملاً مناسب باشد. این ویژگی ها تضمین می کند که تصاویر این مانیتور کاملاً شارپ و شفاف خواهد بود و به هیچ عنوان در هنگام بازی با مشکلاتی مانند مات شدن تصاویر سریع مواجه نخواهید شد. ضمن اینکه زمان تأخیر این مانیتور بسیار پایین است و تصاویر تقریباً هم زمان با دستگاه منبع پخش با آن به نمایش در می آیند.

مانیتور 4K رد مجیک از قابلیت تنظیم روشنایی PWM با بالاترین فرکانس بهره می برد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا به میزان روشنایی کلی پنل مانیتور کنترل کامل داشته باشد و بتواند آن را در چند سطح مختلف تنظیم کند. بد نیست بدانید که این مانیتور دارای تأییدیه TÜV Rheinland در زمینه کاهش نور مضر آبی است و استفاده طولانی مدت از آن باعث ایجاد حس خستگی و ناراحتی در چشم کاربر نمی شود.

مانیتور گیمینگ رد مجیک با پنل 4K Mini-LED

امکانات ارتباطی مانیتور Red Magic 4K شامل یک پورت HDMI 2.1 و یک پورت USB Type C می شود. از طریق پورت HDMI می توانید این مانیتور را به انواع کامپیوترهای گیمینگ و نسل جدید کنسول های بازی متصل کنید. همچنین پورت USB-C این مانیتور از قابلیت شارژدهی سریع با توان 90 وات برخوردار است و می توان از آن برای شارژ کردن گوشی، تبلت و حتی لپ تاپ بهره برد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور 4K رد مجیک از قابلیت تنظیم ارتفاع پایه و چرخش برخوردار است و می توان از آن علاوه بر حالت افقی، در حالت عمودی هم استفاده کرد. این ویژگی به کاربران آزادی عمل بالایی در هنگام بازی یا انجام کارهای روزمره می دهد.

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، مانیتور 4K رد مجیک هم اکنون با قیمت 869 دلار برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. با توجه به این قیمت و ویژگی های ایده آل، پیش بینی می شود که استقبال از مانیتور گیمینگ جدید Red Magic بالا باشد و این گجت به فروش قابل توجهی در بازار دست پیدا کند.

منبع: gizmochina