فیش پرینتر، یک دستگاه چاپگر است که برای چاپ سریع رسید و فیش طراحی شده است و بخشی از تجهیزات فروشگاهی تشکیل می دهد. بنابراین این دستگاه زمان طولانی انتظار یا شلوغی در محل صندوق را از بین برده است. هدف اصلی این دستگاه، کیفیت مناسب چاپ و طول عمر حداکثر تا یک سال است. به طور کلی، رسیدها به صورت نوشته‌های سیاه رنگ روی یک کاغذ سفید هستند، اما برخی از چاپگرها از رسیدهای تک رنگ پشتیبانی می‌کنند. 

فیش پرینترها، معمولا به کشوی پول فروشگاهی متصل می شوند و بعد از هر معامله به طور خودکار رسید را چاپ می کنند. همچنین چاپگرها می‌توانند مستقیماً با سیستم عامل پوز یا حتی با دستگاه‌های پوز خارجی ادغام شوند.

فیش پرینتر چیست؟

انواع فیش پرینتر

فیش پرینترها، بر اساس فن آوری چاپ مورد استفاده دسته بندی می شوند. در حالی که تمام چاپگرهای رسید سریع و قابل اعتماد طراحی شده‌اند، اما بر اساس ویژگی‌هایی مانند کیفیت چاپ و محیط مورد نیاز متفاوت می‌باشند. که معمولا به سه نوع حرارتی، سوزنی و جوهر افشان تقسیم بندی می شوند.

فیش پرینتر سوزنی یا ماتریس نقطه ای

یکی از محبوب‌ترین انواع چاپگرهای رسید، چاپگرهای سوزنی هستند. این دستگاه، که برای اولین بار در سال 1925 توسعه یافت، از فناوری مشابه ماشین تحریر کلاسیک یا چاپگرهای خطی استفاده می‌کند. اگرچه اکثر فیش پرینترهای تجاری به دلیل وضوح پایین چاپ‌ها از فناوری چاپ سوزنی استفاده نمی‌کنند، اما هنوز هم برای فیش پرینترها محبوب هستند.

یک فیش پرینتر سوزنی از یک هد چاپ با ماتریس نقطه‌ای استفاده می‌کند و با ایجاد ضربه روی کاغذ، عمل چاپ را انجام می دهد. از آنجا که چاپ‌ها با استفاده از ضربه سوزن ایجاد می‌شوند، می‌توان چندین نسخه از یک رسید را همزمان چاپ کرد. لازم به ذکر است که هد چاپ می‌تواند بین 9 تا 24 پین باشد و تعداد پین بالاتر، وضوح و رزولوشن بیشتری دارد.

این فیش پرینترها غیر از اعداد و حروف، می‌توانند گرافیک‌های اساسی را نیز براساس تعداد پین‌های موجود در هد چاپ ایجاد کنند. جالب است بدانید که چاپگرهای سوزنی کم هزینه‌ترین نوع فیش پرینتر هستند.

فیش پرینتر چیست؟

مزایای فیش پرینتر سوزنی:

- هزینه کم
- با دوام و قابل اعتماد
- دستور کار ساده
- نوار های طولانی
- چاپ همزمان چند کپی
- توانایی تحمل محیط‌های گرم مانند آشپزخانه، فضای باز و کامیون‌های مواد غذایی 

معایب فیش پرینتر سوزنی:

- وضوح چاپ پایین
- چاپ با صدای بلند
- پشتیبانی محدود از چاپ رنگی
برخی از برترین فیش پرینترهای سوزنی توصیه شده ما عبارتند از فیش پرینتر Epson TM-U220، فیش پرینتر Star SP712 و فیش پرینتر Epson TM-U220B.

فیش پرینتر حرارتی:

از جمله محبوب‌ترین فن آوری‌های چاپی که به صورت تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیش پرینتر حرارتی است. چاپگرهای حرارتی که در ابتدا در دهه 1970 تولید ‌شدند، برای اهداف عمومی چاپ، لیبل گذاری و ارائه رسید استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است که این دستگاه، از هد چاپ گرمایشی برای ایجاد الگوی مورد نظر استفاده می‌کند.
به طور کلی دو نوع چاپگر حرارتی وجود دارد، فیش پرینتر حرارتی مستقیم و فیش پرینتر انتقال حرارت. در حالی که هر دو از هد چاپ گرمایشی استفاده می‌کنند، روش چاپ و خصوصیات آنها متفاوت است.
یک فیش پرینتر حرارتی مستقیم، از مواد چاپی حساس به گرما استفاده می‌کند. هنگامی که هد چاپ گرم می‌شود، بدون نیاز به هیچگونه جوهر یا نوار، با مواد چاپی واکنش نشان داده و مستقیماً طرح را تشکیل می‌دهد. اما یک فیش پرینتر انتقال حرارتی از نوارهای حساس به گرما استفاده می‌کند؛ که در برابر هد چاپ گرم شده واکنش نشان داده و الگوی مورد نظر را روی مواد کاغذ چاپی ایجاد می‌کند. چاپگر حرارتی مستقیم، چاپهایی را با وضوح بالا اما ماندگاری و دوام محدود ایجاد می‌کند ولی چاپگرهای انتقال حرارتی، بادوام و رنگارنگ اما گران هستند.

مزایای فیش پرینتر حرارتی:

-سرعت چاپ سریع
-نگهداری آسان
-ماندگار
-چاپ بی صدا
-وضوح بالا و کیفیت چاپ واضح
-نسبتاً سبک

معایب فیش پرینتر حرارتی:

-گران قیمت 
-برای محیط‌های گرم مناسب نیست
-تعمیر و تعویض قطعات می‌تواند هزینه بر باشد
برخی از برترین فیش پرینترهای حرارتی توصیه شده ما عبارتند از: چاپگر حرارتی Star TSP143III، چاپگر هوشمند Epson TM-T82، فیش پرینتر بلوتوث Epson TM-M30، فیش پرینتر حرارتی USB Star TSP143III و چاپگر حرارتی Bixolon SRP-330II.

فیش پرینتر چیست؟

فیش پرینتر جوهر افشان

چاپگرهای جوهر افشان در دهه 1950 توسعه یافته‌اند و در حال حاضر متداول‌ترین نوع فیش پرینتر برای طیف وسیعی از برنامه‌های مصرفی و تجاری هستند. در این دستگاه قطرات جوهر بر روی مواد چاپی، کاغذها یا پلاستیک‌ها رانده می‌شوند تا الگوهای مورد نظر ایجاد شود. 

در مقایسه با چاپگرهای سوزنی و چاپگرهای حرارتی، از چاپگرهای جوهر افشان کمتر برای چاپ رسید استفاده می‌شود. از آنجا که مایع به سمت مواد چاپی رانده می‌شود، به زمان خشک شدن کافی نیاز دارد. بنابراین روند کلی چاپ را کاهش میدهد. 

اما اگر مشتری کمتری دارید و می خواهید رسید رنگارنگ و باکیفیتی ایجاد کنید، می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. 

مزایای فیش پرینتر جوهر افشان:

-کیفیت چاپ عالی
-پشتیبانی از رنگهای مختلف
-هزینه پایین 
-برنامه های متنوع

معایب فیش پرینتر جوهر افشان:

-چاپ آهسته
-به زمان خشک شدن نیاز دارد
-تعویض مکرر کارتریج های جوهر گران قیمت

نتیجه:
فیش پرینتر، بخشی ضروری در هر سیستم پوز است که می‌تواند به در بهبود کارایی عملیاتی و ارائه معاملات سریعتر به مشتریان کمک کند.  پرطرفدارترین انواع فیش پرینترها، دو نوع سوزنی و حرارتی هستند. اگرچه از چاپگرهای جوهر افشان نیز گاهی اوقات استفاده می‌شود. هنگام انتخاب فیش پرینتر، کیفیت رسید موردنظر، اتصال، اندازه چاپگر، محیط چاپ، سرعت چاپ، نگهداری مورد نیاز و هزینه‌های کلی را در نظر بگیرید. فقط از فروشندگان مشهور خرید کنید تا مطمئن شوید که فیش پرینتر با کیفیت و خوبی را خریداری می‌کنید.

منبع: pos plaza