شرکت ریلمی در اواسط فصل بهار 2023 از چند محصول جدید خود در چین رونمایی کرده است. مهم ترینِ این محصولات، گوشی های سری Realme 11 هستند. با این که اکثر توجهات به این گوشی ها معطوف شده است، با این حال این برند چینی هدفون جدید خود را هم در کنار آنها معرفی کرده است. این هدفون جدید، Realme Buds Air 5 Pro نام دارد و در دسته هدفون های ترو وایرلس یا TWS جای دارد. به تازگی یک سری اطلاعات جدید و یک عکس واقعی از این هدفون منتشر شده است که قصد داریم در این مقاله آنها را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هدفون Realme Buds Air 5 Pro

هدفون Realme Buds Air 5 Pro طراحی آشنایی دارد

عکسی که در بالا مشاهده می کنید، به تازگی توسط وب سایت TheTechOutlook منتشر شده است. همان طور که مشاهده می کنید، هدفون Realme Buds Air 5 Pro و کیس شارژر آن با رنگ سفید طراحی شده اند. البته بر اساس گزارش های قبلی، رنگ بندی این هدفون شامل دو رنگ مشکی و سبز هم خواهد بود.

از لحاظ طراحی ظاهری، هدفون جدید ریلمی تفاوت چندانی با مدل فعلی Realme Buds Air 3 Pro ندارد. حتی محفظه شارژ این هدفون همانند مدل فعلی به شکل کپسولی طراحی شده و تغییری نداشته است. بر روی این کیس شارژ، یک نشانگر LED هم دیده می شود که وضعیت شارژ هدفون را به اطلاع کاربر می رساند.

با توجه به اینکه ایربادز Realme Buds Air 5 Pro یک محصول جدید است، هنوز اطلاعات زیادی در مورد مشخصات و امکانات آن در دسترس قرار نگرفته است. با این حال با بررسی اطلاعات درج شده در پایگاه داده FCC می توان به مشخصات باتری آن پی برد. بر مبنای این اطلاعات، باتری به کار رفته در کیس شارژر این هدفون از ظرفیتی معادل با 460 میلی آمپر ساعت بهره می برد. همچنین هر یک از ایربادهای این محصول به باتری مستقل 60 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند. با توجه به این میزان ظرفیت می توان انتظار داشت که هدفون ریلمی Buds Air 5 Pro با یک بار شارژ شدن، تا 24 ساعت قابل استفاده خواهد بود.

هدفون Realme Buds Air 5 Pro

برای اینکه در رابطه با هدفون Realme Buds Air 5 Pro یک دید کلی به دست بیاوریم، می توانیم به مشخصات مدل قبلی آن نگاهی بیندازیم! به احتمال زیاد این هدفون جدید بخش زیادی از این مشخصات را از نسل قبلی خود به ارث برده است و در برخی از زمینه ها ارتقا پیدا کرده است.

مشخصات فنی هدفون Realme Buds Air 3

در فوریه سال 2022 (بهمن 1400) شرکت ریلمی هدفون Buds Air 3 را به بازار فرستاده است. این هدفون از درایورهای داینامیکِ قدرتمند 10 میلی متری بهره می برد و در آن از دیافراگم پلیمر کریستالی استفاده شده است. این نوع طراحی، میزان شارپ بودن و بیس صدا را ارتقا می دهد. این هدفون از فناوری Dolby Audio هم پشتیبانی می کند و امکان شخصی سازی تنظیمات صدا را به کاربر می دهد.

از دیگر امکانات کاربردی هدفون Realme Buds Air 3 می توان به قابلیت حذف نویز فعال یا ANC اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا نویزها و سروصداهای محیطی با شدت حداکثر 42 دسی بل توسط هدفون شناسایی شوند و شدت آنها کاهش داده شود. به این ترتیب حتی در محیط های پر ازدحام مانند مترو یا اتوبوس نیز می توانید از کیفیت صدای ایده آل این هدفون لذت ببرید.

هدفون Realme Buds Air 5 Pro

در هنگام استفاده نرمال از هدفون Realme Buds Air 3، شارژدهی باتری آن 5.5 ساعت خواهد بود. در صورت استفاده از این هدفون به همراه کیس شارژر، طول عمر باتری آن به 30 ساعت نیز ارتقا پیدا می کند. البته توجه داشته باشید که فعال بودن قابلیت ANC، باعث کاهش طول عمر باتری این گجت به 22 ساعت می شود.

علاوه بر شارژدهی باتری عالی، هدفون Realme Buds Air 3 از زمان تأخیر پایین 88 میلی ثانیه ای نیز بهره می برد و برای گیمینگ می توان بر روی آن حساب باز کرد. دیگر ویژگی های شاخص این گجت را پشتیبانی از حالت ترنس پرنسی (درک صدای محیط در هنگام پلی بک موزیک)، قابلیت اتصال هم زمان به دو دستگاه، کنترل های لمسی برای مدیریت تماس ها و پخش موزیک و درجه حفاظتی IPX5 تشکیل می دهند.

منبع: gizmochina