تمامی ماوس های تولیدی شرکت Razer با توجه به بهره مندی از ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت های متعدد می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع مختلف کیبورد، هدست، کیس، هندزفری، صندلی گیمینگ، کنترلر استریم و دیگر محصولات پرکاربرد و ضروری سیستم های گیمینگ می شود. تمامی محصولات ریزر علاوه بر کیفیت و قابلیت های مدرن از طراحی جذاب و گیمر پسند نیز برخوردار بوده تا کاربران جهت بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ خود اقدام به تهیه محصولات مختلف این شرکت کنند. ماوس گیمینگ Viper 8K یکی از برترین محصولات ریزر محسوب شده و با توجه به سرعت فوق العاده بالایی که در اختیار دارد علاوه بر بالا بردن میزان عملکرد می تواند پیروزی کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی را تضمین کند. با این ویژگی می توان گفت که Viper 8K برای کاربرانی که قصد افزایش عملکرد و سرعت خود هنگام انجام بازی های ویدئویی را دارند می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. این مدل ماوس گیمینگ ریزر علاوه بر سرعت بالا از دیگر ویژگی های مهم دیگری همچون پیشرفته ترین سنسور ریزر (Razer Focus+)، وزن ناچیز به همراه 8 کلید باکیفیت و پایه های تفلونی برخوردار است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ Viper 8K ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

Viper 8K، فوق سریع ترین ماوس گیمینگ Razer

طراحی و ساخت ماوس گیمینگ!

طراحی محصولات گیمینگ شرکت ریزر به دلیل جذابیت بالایی که در اختیار دارند باعث شده تا کاربران زیادی به تهیه و استفاده از آن ها ترغیب شوند. ماوس گیمینگ Viper 8K نیز از قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن از طراحی جذاب و گیمر پسند استفاده شده است. از ویژگی هایی که باعث شده تا این مدل ماوس از جذابیت بالا برخوردار باشد می توان به خطوط طراحی شده در قسمت های مختلف ماوس و لوگوی برند ریزر به همراه نورپردازی که در زیر آن تعبیه شده است اشاره کرد. وزن کم نیز از دیگر ویژگی های مهم Viper 8K محسوب می شود. این مدل ماوس با توجه به برخورداری از وزن 71 گرمی می تواند در کنار دیگر ماوس هایی که از وزن ناچیزی بهره مند هستند قرار بگیرد. ماوس هایی که از وزن کم تری بهره مند هستند می توانند امکان فراهم سازی عکس العمل های سریع را برای کاربر به ارمغان بیاورند.
مهندسان و طراحان ریزر با اضافه کردن کفی های تفلونی PTFE نیز توانسته اند سرعت و عملکرد بازیکن را بیش از پیش بالا برده و درصد پیروزی را تا حد زیادی بالا ببرند! در ساخت Viper 8K از 8 کلید باکیفیت و مقاوم استفاده شده و با توجه به برخورداری از سوئیچ های اپتیکال نسل دوم شرکت ریزر می توانند عمر 70 میلیون کلیک را برای کاربر به ارمغان بیاورد. جهت برقراری ارتباط نیز از رابط USB استفاده شده است. رابط موجود با برخورداری از کابل باکیفیت (Speedflex) می تواند مدت زمان زیادی را بدون آسیب دیدگی کاربرد داشته باشد. در ضمن با بهره مندی از ابعاد 126.7x66.5x37.8 میلی متری نیز می تواند آزادی عمل بیشتر را برای کاربر به ارمغان بیاورد!

طراحی و ساخت ماوس گیمینگ!

برخورداری از Polling Rate فوق العاده و سوئیچ باکیفیت!

برخورداری از Polling Rate بی نظیر و فوق العاده را می توان یکی از برترین و مثبت ترین ویژگی استفاده شده در ماوس گیمینگ Viper 8K محسوب کرد که توسط مهندسان و طراحان خوش ذوق ریزر اضافه شده است. در واقع Polling Rate وظیفه نشان دادن میزان گزارش ماوس از موقعیت به PC را بر عهده دارد. با بالا رفتن میزان گزارش ماوس از موقعیت خود، تعداد داده های ارسالی نیز با افزایش روبرو شده و در نتیجه تاخیرها و لگ های ماوس به پایین ترین حد خود خواهند رسید! میزان گزارش در ماوس های رایج بازار به 1000 هرتز رسیده و می توانند تاخیر 1 میلی ثانیه ای را برای کاربر داشته باشد. ماوس گیمینگ Viper 8K همانطور که از عنوانش پیداست دارای میزان گزارش 8000 هرتز بوده و نسبت به مدل های معمولی از 8 برابر سرعت بیشتری بهره مند است. با این ویژگی می توان گفت که میزان تاخیر و لگ ماوس از کاهش 8 برابری برخوردار بوده و می تواند گزارش های خود را در کم تر از 1/8 (یک هشتم) ثانیه ارسال کند. لازم به ذکر است که ریزر جهت رسیدن این مدل ماوس به سرعت فوق العاده از تکنولوژی HyperPolling استفاده کرده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی پیروزی خود را تضمین شده بداند!

شرکت ریزر به منظور بالا بردن عمر کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس از سوئیچ های Gen-2 استفاده کرده است. این ویژگی باعث شده تا عمر مفید کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس حداقل 70 میلیون کلیک باشد! Razer همچنین به منظور بالا بردن دقت و بهره مندی از عملکردی دقیق و بی نقص در ساخت ماوس گیمینگ Viper 8K از سنسور نوری Focus+ بهره برده است. سنسور استفاده شده موجب می شود تا این مدل از ماوس دقتی برابر با 20000 DPI را داشته باشد. از دیگر ویژگی های این نوع سنسور نیز می توان به افزایش سرعت عمل کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و ارائه عملکردی بی نقص و دقیق اشاره کرد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! 650 IPS نیز میزان سرعت ردگیری این مدل ماوس محسوب می شود.

برخورداری از Polling Rate فوق العاده و سوئیچ باکیفیت!

مجهز به کلیدهای قابل تنظیم و پایه های تفلونی!

کلیدهای تعبیه شده در ماوس گیمینگ Viper 8K از قابلیت برنامه ریزی و تغییر عملکرد برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که بر اساس راحتی و میزان تسلط خود اقدام به شخصی سازی آن ها کند. شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوان Synapse 3 عرضه شده و به کاربر این امکان را بدهد که عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع بازی و راحتی خود تنظیم کند. طراحان خوش ذوق شرکت Razer جهت روان تر کردن حرکات ماوس گیمینگ Viper 8K و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن، افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد.

از دیگر ویژگی هایی که در ساخت ماوس گیمینگ Viper 8K ریزر استفاده شده می توان به نورپردازی حرفه ای RGB اشاره کرد. این ویژگی باعث زیبایی دوچندان ماوس شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمر بیشتر کند. در ضمن نورپردازی استفاده شده در این ماوس از نوع Chroma RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت تنظیم این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید افکت های متعدد نورپردازی را به دلخواه انتخاب کرده و از طریق نرم افزار اختصاصی شخصی سازی کنید. لازم به ذکر است که شرکت ریزر به منظور ذخیره تنظیمات انجام شده از حافظه آنبرد بهره برده است. ماوس گیمینگ Viper 8K ریزر با بهره مندی از این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا بتواند پس از انجام تنظیمات شخصی اقدام به ذخیره تنظیمات در 5 پروفایل جداگانه کند! در ضمن این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا مجبور به تنظیم دوباره کلیدهای ماوس نشود.

منبع: razer