در این مقاله با بررسی یکی از برترین هدست های گیمینگ شرکت ریزر در کنار شما خواهیم بود که با عنوان Nari Ultimate روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل هدست گیمینگ از قابلیت ها و ویژگی های متنوعی برخوردار بوده و می تواند صدای فضایی را برای ارائه کردن داشته باشد! طراحی جذاب و ارگونومیک نیز از ویژگی های برجسته محسوب شده و می تواند کاربر را ترغیب به استفاده از هدست کند. از ویژگی های مهم استفاده شده در این هدست می توان به فناوری HyperSense، صدای THX، امکان اتصال به 2 روش (سیستم بی سیم 2.4 گیگاهرتزی و جک 3.5 میلی متری)، نورپردازی RGB، میکروفون باکیفیت و حساس اشاره کرد. ویژگی های یاد شده باعث می شود تا هدست گیمینگ Nari Ultimate ریزر قادر به پخش باکیفیت ترین و بی نظیرترین صداها باشد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست گیمینگ شرکت Razer خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی هدست گیمینگ Nari Ultimate ریزر!

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

هدست های گیمینگ با توجه به طراحی های خفنی که دارند مخصوص کاربرانی بوده که به دنبال جذاب تر کردن سیستم گیمینگ خود هستند! این نوع هدست ریزر ها علاوه بر ظاهر خفن می بایست از راحتی بیش از اندازه نیز برخوردار باشند تا کاربر برای استفاده طولانی مدت با هیچ گونه چالش و مشکلی روبرو نشود. هدست گیمینگ Nari Ultimate ریزر نیز یکی از این مدل هدست ها محسوب شده و می تواند رضایت اکثر کاربران را جلب کند! از ویژگی های طراحی این هدست می توان به بالشتک هایی اشاره کرد که به صورت نرم و لطیف طراحی شده اند! ریزر جهت جلوگیری از تعریق گوش نیز از ژل خنک کننده درون بالشتک ها استفاده کرده که با خنک کردن دور گوش مانع از تعریق شده و در نتیجه باعث می شود تا کاربر بدون چالش خاصی اقدام به استفاده طولانی مدت از هدست کند!

ریزر در ساخت بدنه Nari Ultimate نیز از مواد اولیه باکیفیت استفاده کرده تا بتواند در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! در ضمن جهت برقراری ارتباط به صورت سیمی نیز از رابط جک 3.5 میلی متری استفاده کرده است. رابط استفاده شده نیز با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد! لازم به ذکر است که درایورهای استفاده شده در این هدست از ابعاد 50 میلی متری برخوردار بوده تا قادر باشد کیفیت بالای صدا را برای پخش ارائه کند! جهت انجام چت صوتی و یا تماس های تصویری نیز از یک میکروفون باکیفیت با قابلیت جمع شوندگی بر روی کاپ چپ هدست استفاده شده است!

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

مجهز به تکنولوژی HyperSense و صدای THX

تکنولوژی HyperSense از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در هدست گیمینگ Nari Ultimate ریزر محسوب می شود! این تکنولوژی وظیفه تبدیل سیگنال های صوتی به ارتعاشات با شدت های مختلف را بر عهده دارد. این قابلیت با انتقال اتفاقات گیم پلی بازی به موتور لرزشی تعبیه شده در هدست می تواند به کاربر حس واقعی تری را القا کند! در واقع با وجود این تکنولوژی می توان گفت که حس حضور در میدان جنگ و غوطه ور شدن در بازی را به خوبی تجربه خواهید کرد. طبق اعلام طراحان ریزر، هدست گیمینگ Nari Ultimate با هدف تولید صدای فضایی و یا همان صدای THX طراحی شده است! این ویژگی باعث می شود تا صداهای موجود در محیط بازی های ویدئویی به صورت کاملا زنده و طبیعی پخش شوند! از دیگر قابلیت های این نوع صدا نیز می توان به تشخیص و محل دقیق ایجاد صدا اشاره کرد تا کاربر محل دقیق دشمنان را شناسایی کرده و نسبت به نابودسازی آن ها اقدام کند!

با وجود قابلیت ها و امکانات ذکر شده نیز می توان گفت که کاربر یکی از پیشرفته ترین اسلحه های موجود را در اختیار داشته و همیشه چند قدم جلوتر از دشمنان خود خواهد بود. این ویژگی همچنین می تواند پیروزی کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی را تضمین کند! لاز به ذکر است که این ویژگی مختص بازی نبوده و شما می توانید در هنگام تماشای فیلم های اکشن نیز از قدرتمندترین و جدیدترین صداها بهره مند شوید. شرکت Razer در ساخت هدست گیمینگ Nari Ultimate از درایورهای 50 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 50 میلی متری این مدل هدست از نوع نئودیمیوم بوده که باعث می شود شما هنگام انجام بازی های ویدئویی مختلف از صدایی شفاف و باکیفیت تری بهره مند شوید. در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم داشته و اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید!

قابلیت اتصال به 2 روش مختلف!

قابلیت اتصال به 2 روش مختلف!

شرکت ریزر جهت راحتی هر چه بیشتر کاربر هنگام استفاده از هدست در ساخت Nari Ultimate دو روش متفاوت را برای برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر اضافه شده کرده است. پل های ارتباطی موجود در هدست گیمینگ Nari Ultimate شامل جک 3.5 میلی متری و فناوری بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می شود. با استفاده از جک 3.5 میلی متری می توانید اقدام به متصل شدن به تبلت، لپ تاپ، گوشی همراه، کامپیوتر شخصی، کنسول های بازی و ... کنید. این مدل هدست به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال پایدارتری نسبت به اتصالات بلوتوثی داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر (تا 12 متر) از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن ارتباط میز خود را ترک کند! در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. با استفاده از دانگل USB قادر خواهید بوده نسبت به برقراری با انواع لپ تاپ و سیستم کامپیوتری خانگی ارتباط اقدام کنید. این روش با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا از پخش صدا بدون لگ و تاخیر بهره مند شود.

از دیگر امکاناتی که جهت برقراری مکالمه در ساخت هدست گیمینگ Nari Ultimate استفاده شده نیز می توان به میکروفون های حساس و باکیفیت اشاره کرد. میکروفون های تعبیه شده در این مدل هدست با توجه به قابلیت تنظیم می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای برقراری ارتباط به صورت صوتی باشد. میکروفون این مدل هدست بر روی کاپ چپ هدست قابل مشاهده بوده و از قابلیت جمع شوندگی نیز برخوردار بوده تا کاربر هنگام عدم نیاز اقدام به دور کردن آن از جلوی دهان خود کند. از ویژگی های موجود در میکروفون نیز می توان به حساسیتی برابر با -42 dB و فرکانس پاسخ گویی از 100 تا 6.5 کیلوهرتز اشاره کرد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که Nari Ultimate از یک باتری قدرتمند نیز برخوردار است! باتری تعبیه شده در این مدل هدست قادر است تا 20 ساعت شارژدهی را به ارمغان بیاورد!

منبع: razer