Razer یکی از معتبرترین و برترین برندهای تولید کننده انواع مختلف لوازم جانبی گیمینگ در بازارهای جهانی محسوب شده و با توجه به محصولاتی که علاوه بر استانداردهای روز دنیا از به روزترین امکانات نیز برخوردار هستند توانسته طرفداران زیادی در سراسر دنیا به دست آورد. ماوس از نمونه محصولات تولیدی ریزر بوده و به همین دلیل در این مقاله با بررسی یکی از آن ها که با عنوان ماوس گیمینگ Naga V2 HyperSpeed طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است در کنار شما خواهیم بود. ویژگی های و قابلیت های ویژه ای که این ماوس وجود دارد توانسته محبوبیت و فروش این مدل را تا حد زیادی افزایش دهد. ریزر جهت بالا بردن میزان عملکرد و سرعت عمل کاربر از سنسور نوری پیشرفته استفاده کرده است! با وجود سوئیچ های باکیفیت نیز می توانید با خیال راحت بدون نگرانی بابت خرابی زود هنگام به استفاده از ماوس بپردازید! از ویژگی های مهم Naga V2 HyperSpeed نیز می توان به برخورداری از 21 عدد کلید باکیفیت که به صورت 12 کلید در کناره و 9 کلید دیگری که بر روی ماوس طراحی شده اند اشاره کرد. ریزر با اضافه کردن فناوری HyperShift این امکان را به کاربر داده تا عملکرد ثانویه (2 عملکرد همزمان) را برای کلیدهای ماوس برنامه ریزی کنند! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های این ماوس نیز می توان به قابلیت اتصال به 2 روش مختلف به همراه باتری قدرتمند و پایه های تفلونی اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخخصی تر این مدل از ماوس شرکت Razer خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

ماوس گیمینگ Razer Naga V2 HyperSpeed

مجهز به 2 روش اتصال و فناوری HyperShift

شرکت ریزر جهت برقراری ارتباط ماوس گیمینگ Naga V2 HyperSpeed از شبکه بی سیم 2.4 گیگاهرتزی (Razer HyperSpeed) استفاده کرده است. ماوس هایی که از این نوع شبکه بی سیم به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده استقبال بیشتری شده است! کاربر با استفاده از دانگل موجود در کنار ماوس و متصل کردن آن به دستگاه های مد نظر خود می تواند اقدام به برقراری ارتباط کند! HyperSpeed پیشرفته ترین فناوری بی سیم در دنیا بوده که به شما این امکان را می دهد تا از سریع ترین اتصال همراه با پایین ترین نرخ تاخیر بهره مند شوید. این ویژگی مخصوص گیمرهای حرفه ای بوده تا با توجه به سرعت پاسخ گویی بالا از عملکرد سریع در هنگام بازی برخوردار شوند. در واقع فناوری HyperSpeed این قابلیت را مدیون فرکانس های رادیویی بسیار سریع، بهینه بودن پروتکل داده، ترافیک داده بالا و تغییر فرکانس با نویز شدید است. طبق آزمایشاتی که انجام شده مشخص شد که این فناوری می تواند تا 3 برابر سرعت بیشتری نسبت به سایر اتصالات بی سیم داشته باشد! از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به مصرف پایین انرژی اشاره کرد که باعث می شود تا باتری استفاده شده در این مدل ماوس گیمینگ ریزر کارکرد طولانی مدتی را ارائه کند. این ویژگی باعث شارژدهی بیشتر باتری نیز خواهد شد.

ماوس گیمینگ Razer Naga V2 HyperSpeed

از دیگر روش های اتصالی استفاده شده در ماوس گیمینگ Naga V2 HyperSpeed می توان به بلوتوث اشاره کرد. برقراری اتصال از طریق بلوتوث نیز به دلیل مصرف بهتر باتری و عدم نیاز به دانگل جهت متصل شدن به همراه تاخیر خیلی اندکی که در اختیار دارد می تواند کاربر را تا حد زیادی راضی نگه دارد. در ضمن با استفاده از این روش می توانید به دستگاه های بیشتری متصل شوید! در ضمن شرکت ریزر جهت بالا بردن میزان عملکرد کاربر در انجام بازی های ویدئویی از فناوری HyperShift نیز استفاده کرده است. این فناوری کاربر را قادر می سازد تا علاوه بر عملکرد ثابت کلیدهای تعبیه شده، عملکرد ثانویه ای نیز برای 19 عدد از کلیدهای تعبیه شده اضافه کنند. با این ویژگی می توان گفت که کاربر به جای 21 کلید از 40 کلید مختلف برخوردار است!

سنسورهای پیشرفته و سوئیچ های باکیفیت!

شرکت Razer به منظور بالا بردن میزان دقت و سرعت ماوس گیمینگ Naga V2 HyperSpeed از سنسور حرفه ای و قدرتمند Focus Pro 30K Optical استفاده کرده است. این مدل ماوس با بهره مندی از این نوع سنسور می تواند دقتی تا 3000 DPI و سرعت ردگیری برابر با 750 IPS داشته باشد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! در ضمن نرخ نمونه ماوس گیمینگ Naga V2 HyperSpeed نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. با توجه به نرخ نمونه برداری استاندارد می توان گفت که این مدل ماوس هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری نخواهد داشت! شرکت ریزر به منظور بالا بردن عمر کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس از سوئیچ های Gen-2 استفاده کرده است. این ویژگی باعث شده تا عمر مفید کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس حداقل 60 میلیون کلیک باشد!

ماوس گیمینگ Razer Naga V2 HyperSpeed

طراحان خوش ذوق شرکت Razer جهت روان تر کردن حرکات ماوس و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی ها تفلونی (پوشش 100 درصدی PTFE) استفاده کرده اند. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن اشاره کرد. باتری قدرتمند یکی دیگر از ویژگی ها و قابلیت های موجود در این مدل ماوس بوده و می تواند شارژدهی مناسبی را برای کاربر داشته باشد. باتری تعبیه شده در ماوس گیمینگ Naga V2 HyperSpeed می تواند تا 250 ساعت شارژدهی (در حالت استفاده از فناوری بی سیم HyperSpeed) و 400 ساعت شارژدهی (در حالت استفاده از بلوتوث) داشته باشد! با این میزان انرژی می توان گفت که باتری تعبیه شده در این مدل ماوس می تواند برای کاربرانی که حدود 4 ساعت از ماوس استفاده می کند شارژدهی بیشتر از 3 ماه (در حالت استفاده از بلوتوث) را داشته باشد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل ماوس از ابعاد 119.5x75x43.5 میلی متری و وزن 95 گرمی به همراه نرم افزار اختصاصی (Synapse) برخوردار است!

منبع: razer