قصد معرفی یکی از برترین هدست های تولید شده در دنیای گیمینگ را داریم که می تواند حس قرارگیری در میدان جنگ را برای کاربر به ارمغان آورد. هدست مد نظر ما جهت معرفی و بررسی توسط مهندسان و طراحان شرکت ریزر با عنوان Kraken V3 Pro روانه بازارهای جهانی شده است. کاربر با استفاده از این مدل هدست صداهایی همچون انفجار و یا شلیک گلوله را به طور کامل حس خواهد کرد! قطعا پس از استفاده از این مدل هدست تجربه ای به مراتب شیرین تر و هیجان انگیزتری نسبت به دیگر هدست ها کسب کرده و لذت انجام بازی های ویدئویی چندین برابر خواهد شد! ویژگی های مهم و مثبتی که باعث شده تا Kraken V3 Pro ابعاد جدیدی از صدای فراگیر را به وجود آورد شامل درایورهای تیتانیومی TriForce، فناوری Razer Hypersense و Hyperspeed، برخورداری از صدای فضایی THX، میکروفون حساس و ... می شود. در ضمن جهت بالا بردن میزان جذابیت هدست نیز از نورپردازی RGB بر روی کاپ های هدست استفاده شده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی هدست گیمینگ ریزر Kraken V3 Pro

طراحی ارگونومیک هدست!

طراحان شرکت ریزر در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro از طراحی کاملا ارگونومیک استفاده کرده اند. ارگونومیک بودن این مدل هدست شامل هدفون های مموری فوم و هدبند نرم شده تا این طراحی باعث شود که کاربر هنگام استفاده از آن احساس خستگی نکرده و برای استفاده طولانی مدت از هدست ترغیب شود! از دیگر ویژگی هایی که شرکت ریزر در طراحی و ساخت این مدل از هدست گیمینگ ریزر خود استفاده کرده نیز می توان به ابعاد و وزن مناسب 372 گرمی اشاره کرد. این ویژگی نیز باعث می شود تا کاربر قادر به استفاده طولانی مدت از هدست باشد! مواد اولیه باکیفیتی که در ساخت بدنه این مدل هدست استفاده شده می تواند مقاومت بالایی را هنگام سقوط از ارتفاع و یا برخورد ضربات احتمالی داشته باشد. شرکت ریزر این مدل هدست خود را از نوع دور گوشی طراحی کرده تا قادر به ایزوله کردن صدا باشد. با این ویژگی می توان گفت که صدای پخش شده به هیچ عنوان به بیرون از هدست انتقال نخواهد یافت! میکروفون اضافه شده نیز در کاپ سمت چپ هدست تعبیه شده و با توجه به قابلیت جدا شوندگی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا در صورت عدم نیاز به میکروفون اقدام به جداسازی آن کند! در ضمن شرکت ریزر به منظور کنترل آسان از کلیدهای کنترلی بر روی کاپ هدست استفاده کرده است. کلیدهای تعبیه شده این امکان را به کاربر می دهد تا بدون انجام حرکات اضافی و هواس پرتی اقدام به کنترل هدست کند!

بررسی هدست گیمینگ ریزر Kraken V3 Pro

مجهز به تکنولوژی Hypersense و صدای THX

تکنولوژی Hypersense از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro ریزر محسوب می شود! این تکنولوژی وظیفه تبدیل سیگنال های صوتی به ارتعاشات با شدت های مختلف را بر عهده دارد. این قابلیت با انتقال اتفاقات گیم پلی بازی به موتور لرزشی تعبیه شده در هدست می تواند به کاربر حس واقعی تری را القا کند! در واقع با وجود این تکنولوژی می توان گفت که حس حضور در میدان جنگ و غوطه ور شدن در بازی را به خوبی تجربه خواهید کرد. طبق اعلام طراحان ریزر، هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro با هدف تولید صدای فضایی و یا همان صدای THX طراحی شده است! این ویژگی باعث می شود تا صداهای موجود در محیط بازی های ویدئویی به صورت کاملا زنده و طبیعی پخش شوند! از دیگر قابلیت های این نوع صدا نیز می توان به تشخیص و محل دقیق ایجاد صدا اشاره کرد تا کاربر محل دقیق دشمنان را شناسایی کرده و نسبت به نابودسازی آن ها اقدام کند!

با وجود قابلیت ها و امکانات ذکر شده نیز می توان گفت که کاربر یکی از پیشرفته ترین اسلحه های موجود را در اختیار داشته و همیشه چند قدم جلوتر از دشمنان خود خواهد بود. این ویژگی همچنین می تواند پیروزی کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی را تضمین کند! لازم به ذکر است که این ویژگی مختص بازی نبوده و شما می توانید در هنگام تماشای فیلم های اکشن نیز از قدرتمندترین و جزئی ترین صداها بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت ریزر در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro استفاده کرده می توان به درایورهای تیتانیومی Triforce اشاره کرد. به لطف بهره مندی از این نوع درایور می توانید صداهایی با بالاترین وضوح و بالاترین کیفیت را بشنوید! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های درایور موجود می توان به قابلیت پردازش صداهایی با فرکانس پایین، بالا و متوسط و بیس قدرتمند به صورت جداگانه اشاره کرد. در ضمن درایورهای موجود در این هدست از قطری برابر با 50 میلی متر برخوردار هستند! درایورهای 50 میلی متری این مدل هدست باعث می شود تا شما هنگام انجام بازی های ویدئویی مختلف از صدایی شفاف و باکیفیت تری بهره مند شوید. در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم داشته و اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید! از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به امپدانس 32 اهم، حساسیت 96 دسی بل و فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

بررسی هدست گیمینگ ریزر Kraken V3 Pro

مجهز به میکروفون HyperClear SuperCardioid و قابلیت اتصال به 2 روش مختلف!

شرکت ریزر در طراحی هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro از یک میکروفون حساس از نوع HyperClear بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به قابلیت حذف نویز و الگوی قطبی تک جهته (unidirectional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند! در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت -42 دسی بل به همراه فرکانس پاسخ گویی از 100 تا 10 کیلوهرتز برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید! لازم به ذکر است که میکروفون تعبیه شده از قابلیت جداسازی نیز برخوردار بوده تا کاربر هنگام عدم نیاز به میکروفون اقدام به جداسازی آن کند!

شرکت ریزر جهت راحتی هر چه بیشتر کاربر در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro از دو روش متفاوت برای برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر استفاده کرده است. پل های ارتباطی موجود این مدل هدست شامل جک 3.5 میلی متری و فناوری بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می شود. با استفاده از جک 3.5 میلی متری می توانید اقدام به متصل شدن به تبلت، لپ تاپ، گوشی همراه، کامپیوتر شخصی، کنسول های بازی و ... کنید. این مدل هدست به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال پایدارتری نسبت به اتصالات بلوتوثی داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن ارتباط میز خود را ترک کند!

بررسی هدست گیمینگ ریزر Kraken V3 Pro

در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. با استفاده از دانگل USB قادر خواهید بوده نسبت به برقراری با انواع لپ تاپ و سیستم کامپیوتری خانگی ارتباط اقدام کنید. این روش با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا از پخش صدا بدون لگ و تاخیر بهره مند شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هدست گیمینگ بی سیم Kraken V3 Pro ریزر از دیگر ویژگی هایی همچون نورپردازی RGB بر روی کاپ های هدست و باتری قدرتمند استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده با توجه به پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ و قابلیت یکپارچه سازی با دیگر لوازم جانبی ریزر می تواند هیجان بیشتر کاربر را در پی داشته باشد. باتری تعبیه شده نیز قادر است در هنگام روشن بودن حالت Haptic و نورپردازی تا 11 ساعت و در حالت خاموش بودن حالت های ذکر شده نیز تا 44 ساعت شارژدهی را داشته باشد!

منبع: razer