با توجه به محصولات شرکت ریزر می توان پی برد که مهندسان و طراحان این شرکت به خصوصیات و نیازهای یک گیمر آشنایی کامل داشته و بر اساس آن اقدام به طراحی محصولات می کنند! لوازم جانبی زیادی توسط Razer به بازارهای جهانی عرضه شده است که شامل ماوس، کیبورد، مانیتور، لپ تاپ، کنترلر بازی، هندزفری، کنترلر استریم و ... می شود. هدست نیز یکی دیگر از محصولات موفق این شرکت محسوب می شود که به دلیل قابلیت های رده بالا و رفع نیاز کاربران توانسته طرفداران زیادی را در سراسر جهان به دست آورد! هدست گیمینگ KRAKEN Tournament Edition از نمونه هدست های شرکت ریزر محسوب می شود که به دلیل برخورداری از قابلیت های رده بالا و امکانات متعدد ما را مجاب کرده تا به بررسی آن بپردازیم! ریزر جهت پخش ریزترین و جزئی ترین صدای موجود در گیم پلی بازی های ویدئویی از درایورهای 50 میلی متری و صدای فضایی THX استفاده کرده است! در ضمن با توجه به برخورداری از دو نوع رابط این امکان به کاربر داده می شود تا برای متصل شدن به دستگاه مد نظر خود با هیچ گونه مشکلی روبرو نشود! با وجود میکروفون جمع شونده و باکیفیت نیز می توان به چت صوتی با هم تیمی های خود و یا تماس های تصویری پرداخت! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ KRAKEN Tournament Edition ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی هدست گیمینگ باسیم Razer KRAKEN Tournament Edition

شیک و راحت!

تمامی هدست هایی که با هدف استفاده گیمینگ تولید می شوند از راحتی بیشتری نسبت به هدست های معمولی برخوردار هستند! هدست های گیمینگ به دلیل استفاده زیاد می بایست از راحتی بیشتری بهره مند باشند. هدست KRAKEN Tournament Edition نیز از قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن از  مواد اولیه ای استفاده شده که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی طولانی مدت با هیچ گونه خستگی روبرو نشود! مواردی که باعث می شود تا هدست از راحتی بالایی برخوردار باشد شامل پدهای نرم گوشی ها و هدبند می شود! پدهای تعبیه شده با توجه به جنس مموری فوم قادر هستند کم ترین فشار را در استفاده طولانی مدت برای گوش ها به ارمغان بیاورند. از دیگر ویژگی پدهای تعبیه شده در این مدل هدست می توان به لایه خنک کننده اشاره کرد که به منظور خنک سازی و جلوگیری از تعریق گوش کاربر اضافه شده است! هدبند نیز به دلیل نرمی و قابلیت تنظیم بر اساس اندازه سر کاربر نیز توانسته به میزان راحتی هدست اضافه کند. بدنه مستحکم نیز جزو ویژگی هایی محسوب می شود که در ساخت هدست بازی KRAKEN Tournament Edition استفاده شده است. بدنه این مدل هدست متشکل از مرغوب ترین مواد اولیه بوده و با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان دهد! از دیگر ویژگی های بدنه این مدل هدست نیز می توان به وزن مناسب 322 گرمی اشاره کرد! جهت مکالمه نیز از یک میکروفون با قابلیت جمع شوندگی بر روی گوشی چپ استفاده شده است. لازم به ذکر است که ریزر به منظور پوشش سلیقه کاربران، این مدل هدست را در دو رنگ سبز و مشکی طراحی کرده است!

 

بررسی هدست گیمینگ باسیم Razer KRAKEN Tournament Edition

میکروفون جمع شونده و درایورهای باکیفیت!

میکروفون تا شونده نیز امکاناتی است که در ساخت هدست گیمینگ ریزر KRAKEN Tournament Edition مورد استفاده قرار گرفته است. این میکروفون به منظور برقراری ارتباط صوتی با دوستان و هم تیمی ها هنگام انجام بازی های ویدئویی اضافه شده است. شرکت Razer در طراحی این مدل هدست از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به قابلیت جمع شوندگی، حساسیتی برابر با -38 دسی بل و فرکانس پاسخگویی از 100 تا 10 هزار هرتز اشاره کرد. حساسیت -38 دسی بل می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کرده و با توجه به قابلیت جمع شوندگی میکروفون نیز این امکان به کاربر داده می شود تا در صورت عدم نیاز به میکروفون اقدام به جمع کردن و دور کردن میکروفون از جلوی دهان خود کند. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به الگوی قطبی تک جهته (unidirectional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند!

شرکت Razer از درایورهای 50 میلی متری نیز در طراحی KRAKEN Tournament Edition استفاده کرده است. درایورهای 50 میلی متری استفاده شده از نوع Neodymium مگنتی بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل از هدست ریزر با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 118 dBSPL، فرکانس پاسخ گویی از 12 تا 28 هزار هرتز و امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

 

بررسی هدست گیمینگ باسیم Razer KRAKEN Tournament Edition

مجهز به صدای فضایی THX و کنترلر!

طبق اعلام طراحان ریزر، هدست بازی ریزر KRAKEN Tournament Edition با هدف تولید صدای فضایی و یا همان صدای THX طراحی شده است! این ویژگی باعث می شود تا صداهای موجود در محیط بازی های ویدئویی به صورت کاملا زنده و طبیعی پخش شوند! از دیگر قابلیت های این نوع صدا نیز می توان به تشخیص صدا و محل دقیق ایجاد صدا اشاره کرد تا کاربر محل دقیق دشمنان را شناسایی کرده و نسبت به نابودسازی آن ها اقدام کند! با وجود قابلیت ها و امکانات ذکر شده می توان گفت که کاربر یکی از پیشرفته ترین اسلحه های موجود را در اختیار داشته و همیشه چند قدم جلوتر از دشمنان خود خواهد بود. این ویژگی همچنین می تواند پیروزی کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی را تضمین کند! لاز به ذکر است که این ویژگی مختص بازی نبوده و شما می توانید در هنگام تماشای فیلم های اکشن نیز از قدرتمندترین و جدیدترین صداها بهره مند شوید. ریزر جهت کنترلر راحت و بهتر هدست نیز از کلیدهای کنترلی در ساخت هدست گیمینگ KRAKEN Tournament Edition استفاده کرده تا کاربر بدون کوچک ترین حواس پرتی و انجاک حرکات اضافه با تنظیم هدست بپردازد!

این هدست برخلاف هدست های رایج در بازار به جای کلیدهای کنترلی بر روی کاپ ها از کلیدهای کنترلی تعبیه شده بر روی رابط استفاده کرده است! با کمک این کنترلر قادر خواهید بود به تنظیم میزان صدا، تنظیم تعادل صدای چت و بازی، کنترل بیس، تنظیم صدای فضایی (THX) به همراه قطع و وصل کردن میکروفون دسترسی داشته باشید! در ضمن با تنظیم تعادل صدای چت و بازی این امکان به کاربر داده می شود تا نسبت به کاهش صدای چت و افزایش صدای بازی و بالعکس اقدام کرده و میزان عملکرد خود را تا حد زیادی بالا ببرد! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به برخورداری از 2 نوع رابط (جک 3.5 میلی متری و پورت USB) کاربر مشکلی بابت برقراری ارتباط با دستگاه های مد نظر خود نخواهد داشت!

منیع: techbehindit