برندهای زیادی در سراسر دنیا مشغول تولید انواع مختلف لوازم جانبی کامپیوتر مورد نیاز سیستم گیمینگ هستند تا با عرضه باکیفیت ترین و برترین محصولات خود بتوانند رضایت کاربر را جلب کرده و در نتیجه فروش محصولات خود را افزایش دهند. از نمونه برندهای تولید کننده لوازم جانبی سیستم گیمینگ می توان به برنده معروف و معتبر Razer اشاره کرد. این برند همانند دیگر برندهای معتبر بازار با توجه به طراحی و تولید استانداردترین و رده بالاترین محصولات توانسته طرفداران و کاربران زیادی را در سراسر دنیا به دست آورد! کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 یکی از محصولات رده بالا و استانداردی است که توسط مهندسان و طراحان حرفه ای و خوش ذوق ریزر تولید شده تا گیمرهای حرفه ای برای انجام بازی های ویدئویی خود اقدام به تهیه آن کنند. ویژگی ها و قابلیت های متعددی در ساخت این کیبورد اضافه شده تا کاربر بتواند نسبت به حریفان خود در انواع بازی برتری محسوسی داشته باشد! از نمونه ویژگی های مهم و برجسته DeathStalker V2 می توان به نورپردازی حرفه ای قابل مشاهده در زیر تک تک کلیدهای تعبیه شده، طراحی سبک، موجود در 2 نسخه (سوئیچ قرمز خطی و سوئیچ بنفش کلیکی)، حافظه آنبرد، بدنه آلومینیومی و کلیدهای باکیفیت ساخته شده از جنس ABS اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد گیمینگ شرکت Razer خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 ریزر

سبک و درخشان!

برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ خود هستند، انتخاب کیبورد مخصوص گیمینگ که از جذابیت و زیبایی بالایی برخوردار باشد می تواند یکی از واجبات باشد! کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 ریزر یکی از این نوع کیبوردها محسوب می شود که با توجه به برخورداری از جذابیت و زیبایی زیاد توانسته کاربران زیادی را برای تهیه و استفاده ترغیب کند. این کیبورد جذابیت زیاد خود را مدیون نورپردازی حرفه ای که در زیر تک تک کلیدهای تعبیه شده و ترکیب رنگ آلومینیومی و مشکی است. در نتیجه می توان گفت که این کیبورد علاوه بر بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ، می تواند هیجان کاربر را نیز هنگام انجام بازی های ویدئویی تا حد زیادی افزایش دهد! Razer جهت بالا بردن میزان عمر کلیدهای تعبیه شده نیز از سوئیچ های باکیفیت از نوع Optical استفاده کرده و طبق اعلام سایت اصلی ریزر میزان عمر سوئیچ های استفاده شده در DeathStalker V2 برابر با 70 میلیون ضربه خواهد بود! در ضمن در ساخت بدنه این کیبورد نیز از مستحکم ترین و باکیفیت ترین مواد اولیه (آلیاژ 5052 Aluminium) استفاده تا قادر به مقاومت در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع باشد! با رویه ای که از جنس ABS بر روی کلیدهای کیبورد استفاده شده نیز می توان گفت با یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین کیبوردهای بازار روبرو هستیم!

کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 ریزر

مجهز به سوئیچ های باکیفیت و نورپردازی حرفه ای!

شرکت Razer در طراحی کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 به منظور افزایش بازخورد کلیدهای تعبیه شده از 2 نوع سوئیچ اپتیکال (قرمز خطی و بنفش کلیکی) در 2 نسخه مختلف استفاده کرده است. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد با ارسال پرتوهای نور سیگنال ها به سخت افزار، می توانند بالاترین سرعت بازخورد را ایجاد کنند! این سوئیچ از جدیدترین و بهترین نوع سوئیچ های استفاده شده در کیبورد محسوب می شود. در واقع سوئیچ های اپتیکال با توجه به دوام و زمان پاسخگویی مناسب تبدیل به بهترین نوع سوئیچ بین کیبوردها شده است. از دیگر ویژگی های سوئیچ استفاده شده در کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 می توان به دوامی تا 70 میلیون ضربه اشاره کرد که نسبت به دیگر سوئیچ ها از طول عمر مناسبی بهره می برد. زمان پاسخگویی این نوع سوئیچ در شرایط مناسب و استانداردی قرار داشته تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی با چالشی روبرو نشده و اقدام به نابودسازی دشمنان خود کند! از ویژگی های مهم و بارز این نوع سوئیچ نیز می توان به قابلیت عملکرد حتی در زمان کامل فشرده نشدن کلیدها اشاره کرد که موجب می شود تا عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی تا چندین برابر بیشتر شود.

نورپردازی استفاده شده از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت خلق دنیایی رنگارنگ از نورپردازی الگوها و افکت های بی شماری که در اختیار دارد می تواند میزان هیجان کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد. نورپردازی اضافه شده در زیر تمامی کلیدهای تعبیه شده کیبورد قابل مشاهده بوده و در ضمن با پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ به همراه قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد می تواند طبق سلیقه کاربر به نمایش دربیاید! قابلیت های ذکر شده علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! لازم به ذکر است که شخصی سازی نورپردازی تعبیه شده را با استفاده از نرم افزار اختصاصی (Synapse) که شرکت ریزر در اختیار کاربر گذاشته می توانید اقدام به شخصی سازی کنید!

کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 ریزر

قابلیت برنامه ریزی کلیدها و برخورداری از حافظه آنبرد!

مهندسان و طراحان شرکت ریزر جهت بالا بردن میزان راحتی و بالا بردن میزان عملکرد کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی از قابلیت برنامه ریزی کلیدهای تعبیه شده نیز در ساخت DeathStalker V2 استفاده کرده اند. کلیدهای تعبیه شده نیز همانند نورپردازی از طریق نرم افزار اختصاصی ریزر (Synapse) قابل برنامه ریزی خواهد بود! ریزر جهت ذخیره تنظیمات و برنامه ریزی هایی که بر روی عملکرد کلیدهای تعبیه شده انجام می دهید از حافظه ذخیره سازی در ساخت کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 استفاده کرده است. حافظه استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع آنبرد بوده و با توجه به پروفایل های موجود این امکان به شما داده می شود تا پس از اعمال تغییرات اقدام به ذخیره آن در 5 پروفایل جداگانه کنید. مهندسان شرکت Razer ضمن جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد از فناوری کاربردی N-Key Rollover استفاده کرده اند. این فناوری وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد.

جهت راحتی هر چه بیشتر کاربر و جلوگیری از حواس پرتی در هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر فعالیت ها از کلیدهای میان بر جهت کنترل محتوای در حال پخش و تنظیم میزان صدای سیستم استفاده کرده است. جهت تنظیم میزان صدا می توانید از طریق کلید غلطان تعبیه شده در گوشه راست کیبورد اقدام کنید. کارکرد این کلید به صورت غلطیدن به سمت بالا و پایین بوده که کاربر با انجام این کار می تواند اقدام به کاهش و یا افزاری میزان صدای سیستم خود کند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ DeathStalker V2 ریزر از دیگر امکاناتی همچون حالت گیمینگ (غیر فعال سازی کلیدهای بدون کارکرد) و قابلیت برقراری ارتباط از طریق پورت USB-C بهره مند است!

منبع: razer