در طول نمایشگاه CES 2023 که در اوایل سال جاری در آمریکا برگزار شد، برند ریزر از دو لپ تاپ جدید خود از سری Blade برای استفاده گیمرها و تولید کنندگان محتوا رونمایی کرد. از آن زمان تا کنون، دو لپ تاپ Razer 16 و Razer 18 توانسته اند به دلیل طراحی ظاهری جذاب و ویژگی های فنی رده بالا، تمجیدهای زیادی دریافت کنند. اکنون این لپ تاپ ها به بازار عرضه شده اند و شور و اشتیاق فراوانی را در میان گیمرها برانگیخته است. بیایید با مشخصات لپ تاپ های گیمینگ جدید ریزر بیشتر آشنا شویم!

بررسی لپ تاپ های گیمینگ ریزر سری Blade

به طور کلی لپ تاپ های سری Blade «گیمینگ در حرکت» را به بالاترین سطح خود رسانده اند. شما می توانید این لپ تاپ ها را در تمام طول روز با خود به همراه داشته باشید و سنگین ترین بازی ها را بر روی آنها اجرا کنید. تا به امروز اغلب لپ تاپ های بلید ریزر با رنگ های مشکی و سبز به بازار می آمدند؛ اما از امروز به نظر می رسد این شرایط تغییر کرده است! چرا که ریزر قصد دارد تا لپ تاپ های Blade 16 و Blade 18 را با رنگ Mercury عرضه کند. دلیل این امر، استفاده از آلومینیوم آدونایز شده با یک روکش نقره ای در این دستگاه ها است.

بررسی لپ تاپ های گیمینگ ریزر سری Blade

لپ تاپ ریزر Razer Blade 16 Mercury Edition به کارت گرافیک اختصاصی انویدیا GeForce RTX 4080 مجهز است و در آن از صفحه نمایش خلاقانۀ Mini LED با سایز 16 اینچ استفاده شده است. این صفحه نمایش از نوع دو حالته (Dual-Mode) است و کاربران می توانند وضعیت عملکرد آن را بر روی دو وضعیت قرار دهند: رزولوشن UHD+ با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز یا رزولوشن FHD+ با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز. لازم به ذکر است که لپ تاپ ریزر Blade 16 Mercury Edition هم اکنون با قیمت ابتدایی 2700 دلار در فروشگاه های منتخب و وب سایت رسمی RazerStores توزیع شده است.

اما لپ تاپ ریزر Blade 18 Mercury Edition از لحاظ کانفیگ سخت افزاری تنوع بالاتری دارد و حق انتخاب های بیشتری را به مشتریان می دهد. به عنوان مثال، این لپ تاپ هم با کارت گرافیک انویدیا RTX 4080 و هم با RTX 4090 قابل سفارش است و کاربران می توانند متناسب با نیازهای خود یکی از آنها را انتخاب کنند. هر دوی این نسخه ها از حداکثر توان حرارتی 175 وات برخوردارند.

با این حال لپ تاپ ریزر Blade 18 از لحاظ صفحه نمایش مانند Blade 16 نیست و از ویژگی Dual-Mode پشتیبانی نمی کند. صفحه نمایش 18 اینچی این لپ تاپ فقط از رزولوشن QHD+ پشتیبانی می کند و 100 درصد از محدوده رنگ غنی CI-P3 را پوشش می دهد. از دیگر مشخصات قابل توجه این لپ تاپ می توان به امکان ارتقای ظرفیت رم و حافظه ذخیره سازی، وب کم 5 مگاپیکسل و کارت خوان UHS-II SD اشاره کرد.

بررسی لپ تاپ های گیمینگ ریزر سری Blade

لپ تاپ ریزر Blade 18 نیز همانند مدل کوچک تر خود (Blade 16) هم اکنون از طریق وب سایت رسمی ریزر، RazerStores، و برخی فروشگاه های عمومی منتخب در بازارهای جهانی در دسترس قرار گرفته است. قیمت ابتدایی این مدل 3800 دلار است، اما این میزان قیمت با توجه به کانفیگ سخت افزاری انتخاب شده توسط مشتری قابل تغییر خواهد بود.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که در هر دو لپ تاپ جدید ریزر Blade 16 و Blade 18 از پردازنده های قدرتمند نسل 13 اینتل Core i9 HX استفاده شده است. تلفیق این پردازنده ها با کارت گرافیک های RTX 4080 و 4090 انویدیا قدرتمندترین ترکیب سخت افزاری حال حاضر دنیا است! از آن لذت ببرید!

منبع: windowscentral