شرکت ایده برتر پارسیان در این مقاله قصد معرفی و بررسی یکی از جدیدترین و حرفه ای ترین محصولات شرکت ریزر را دارد که با عنوان BlackWidow V4 Pro طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است! این کیبورد همانند دیگر مدل های سری BlackWidow از ویژگی ها و قابلیت های زیادی بهره مند است! از غیر قابل انکارترین ویژگی های این مدل کیبورد گیمینگ می توان به نورپردازی حرفه ای و جذاب اشاره کرده که به منظور ایجاد هیجان بیشتر در کاربر و بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ اضافه شده است. مهندسان و طراحان شرکت ریزر با هدف اضافه کردن امکانات در ساخت V4 Pro از کلیدهای زیادی استفاده کرده اند تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی با هیچ گونه دردسر و چالشی روبرو نشوند! از نمونه کلیدهای اضافه شده در این کیبورد می توان به کلید های ماکرو و کلیدهای مالتی مدیا اشاره کرد. امکانات زیاد این مدل کیبورد همچون استراحت گاه مچ دست، کلاهک های ABS DoubleShot، بدنه مستحکم و ... باعث شده تا میزان فروش و محبوبیت آن افزایش پیدا کند. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro

کیبورد گیمینگ جذاب و مستحکم!

ابعاد بزرگ و نورپردازی را می توان یکی از برجسته ترین ویژگی های کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro ریزر محسوب کرد. ابعاد بزرگ این مدل کیبورد به دلیل کلیدهای متعددی همچون کلیدهای ماکرو، مالتی مدیا و ... بوده که مهندسان شرکت ریزر در ساخت این مدل کیبورد استفاده کرده اند تا کاربران با چالش و مشکل خاصی روبرو نشوند! کلیدهای ماکرو این کیبورد را می توانید در سمت چپ کیبورد مشاهده کرد که به منظور برنامه ریزی و شخصی سازی عملکرد اضافه شده اند. در ضمن ریزر 3 کلید ماکرو دیگر را که در لبه کناری کلیدهای ماکرو (M1 ~ M5) تعبیه شده اند نیز استفاده کرده است که بی شباهت به کلیدهای استفاده شده در کناره ماوس نیست! در قسمت بالایی کلیدهای ماکرو نیز از کلید چرخشی استفاده شده تا کاربر از قابلیت ها و امکانات زیادی همچون بزرگنمایی، گردش میان نرم افزارها، انتخاب تب ها و ... تنها با فشار دادن و سپس چرخاندن بهره مند شود. از دیگر کلیدهای میان بر تعبیه شده نیز می توان به کلیدهای مالتی مدیا اشاره کرد که به منظور کنترل مدیای در حال پخش اضافه شده است. در ضمن در ساخت بدنه این کیبورد نیز از مستحکم ترین و باکیفیت ترین مواد اولیه (آلیاژ 5052 Aluminum) استفاده تا قادر به مقاومت در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع باشد! با رویه ای که از جنس ABS بر روی کلیدهای کیبورد استفاده شده نیز می توان گفت با یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین کیبوردهای بازار روبرو هستیم!

کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro

سوئیچ های باکیفیت و کلیدهای 2 تزریقه!

شرکت Razer در ساخت کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این سوئیچ از نوع مکانیکال سبز بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند عمر بالایی را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز مناسب به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. لازم به ذکر است که با وجود سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد می توان گفت که نرخ Polling برابر با 8000 هرتز بوده و با توجه به قابلیت تغییر نرخ به وسیله نرم افزار اختصاصی شرکت می توانید اقدام به شخصی سازی کنید! از دیگر ویژگی های مثبت این مدل کیبورد نیز می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. نورپردازی استفاده شده از نوع Razer Chroma RGB بوده و با توجه به خلق دنیایی رنگارنگ از نورپردازی می تواند کاربر را بیش از پیش راضی نگه دارد. از دیگر ویژگی های موجود در سیستم نورپردازی نیز می توان به واکنش های یکپارچه به بازی های در حال انجام و شخصی سازی بین افکت های مختلف اشاره کرد! این ویژگی باعث زیبایی دوچندان کیبورد شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمر بیشتر کند.

طراحان و مهندسان شرکت ریزر جهت بالا بردن میزان دوام حروف حک شده از کلیدهایی استفاده کرده اند که به صورت 2 تزریقه طراحی شده اند. با این ویژگی می توان گفت که حروف کلیدهای تعبیه شده حتی در استفاده به صورت بلند مدت نیز مثل روز اول خود بوده و به هیچ وجه کم رنگ نخواهند شد. از امکاناتی که شرکت Razer در ساخت کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد از جنس بسیار نرم ساخته شده و به صورت مغناطیسی به بدنه اتصال داده شده تا کاربر در هنگام عدم نیاز اقدام به جداسازی آن کند! در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید!

کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro

مجهز به کلیدهای ماکرو و کلیدهای میان بر!

شرکت ریزر به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 1 کلید چرخشی که در گوشه سمت چپ کیبورد و یک عدد کلید چرخان در سمت چپ کیبورد جهت دسترسی به تنظیمات و پروفایل های مختلف استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کرده و با استفاده از کلید چرخشی نیز می توانید با انبوهی از امکانات و قابلیت ها دست پیدا کنید! از نمونه امکاناتی که با وجود کلید چرخشی در اختیار کاربر قرار می گیرد می توان به بزرگنمایی، گردش میان نرم افزارها، انتخاب تب ها و ... تنها با فشار دادن و سپس چرخاندن اشاره کرد. از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro ریزر می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از این کلید های نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید!

شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوان Synapse 3 عرضه شده و به کاربر این امکان را می دهد که نورپردازی و عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع بازی و راحتی خود تنظیم کند. لازم به ذکر است که با توجه به برخورداری از حافظه آنبرد امکان ذخیره تنظیمات در 5 پروفایل برای کاربر فراهم شده تا نیازی به صرف وقت برای تنظیم دوباره نشود. از دیگر ویژگی های این مدل کیبورد نیز می توان به کلیدهای ماکرو (M1, M2, M3, M4, M5) و 3 کلید تعبیه شده در کناره کیبورد اشاره کرد. این کلیدها با توجه به امکان برنامه ریزی که در اختیار دارند به کاربر این امکان را می دهد تا پس از ذخیره سازی عملکرد هر یک از کلیدها در صورت نیاز اقدام به فراخوانی هر یک از آن ها در سریع ترین زمان ممکن کند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت ریزر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro جهت برقراری ارتباط با سیستم مد نظر کاربر از رابط سیمی استفاده کرده است. رابط استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع USB-C بوده و با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند آزادی عمل مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهد!

منبع: tomshardware