کیبوردهای زیادی توسط شرکت های متعددی تولید شده اند تا کاربر جهت رفع نیازهای خود اقدام به تهیه یکی از آن ها کند. پیدا کردن کیبورد مناسب گیمینگ نیز همیشه یکی از خسته کننده ترین و گیج کننده ترین کارها محسوب می شود. گروه تولید محتوای ایده برتر پارسیان کیبوردهای گیمینگ زیادی را در قالب مقاله مورد بررسی قرار داده تا کاربران برای انتخاب و تهیه کیبورد کار سختی را پیش رو نداشته باشند. در این مقاله نیز با بررسی یکی دیگر از بهترین کیبوردهای گیمینگ که می تواند نیاز اکثر کاربران را رفع کرده و با بالا بردن میزان عملکرد و دقت، پیروزی آن ها را تضمین کند در کنار شما خواهیم بود. کیبورد مد نظر ما جهت بررسی و آشنایی با عنوان BlackWidow V3 Mini Phantom Edition روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل کیبورد توسط شرکت نام آشنای ریزر طراحی شده و همچون دیگر محصولات این شرکت دارای امکانات و کیفیت قابل قبولی بوده و می تواند نیاز گیمرهای حرفه ای را تا حد زیادی برآورده کند. از ویژگی ها و امکانات استفاده شده در این مدل کیبورد می توان به ابعاد 65 درصدی، سیستم بی سیم پیشرفته، سوئیچ های مکانیکی، نورپردازی RGB، قابلیت شخصی سازی عملکرد کلیدها، ذخیره سازی در پرفایل های متعدد، گزینه های اتصال و فناوری کاربردی اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition

روش های مختلف اتصال!

شرکت Razer جهت پوشش دادن سلیقه همه کاربران در ساخت کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition از 3 روش مختلف برای متصل شدن بهره برده است. روش های استفاده شده در این مدل از کیبورد ریزر را می توانید به کمک فناوری بلوتوث، فناوری HyperSpeed (دانگل USB) و پورت USB-C راه اندازی کرده و اقدام به متصل شدن به دستگاه مد نظر خود کنید! روش های بی سیم با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارند می تواند شارژدهی مناسبی را در هر بار شارژ برای شما به ارمغان بیاورد. HyperSpeed پیشرفته ترین فناوری بی سیم در دنیا بوده که به شما این امکان را می دهد تا از سریع ترین اتصال همراه با پایین ترین نرخ تاخیر بهره مند شوید. این ویژگی مخصوص گیمرهای حرفه ای بوده تا با توجه به سرعت پاسخ گویی بالا از عملکرد سریع در هنگام بازی برخوردار شوند. در واقع فناوری HyperSpeed این قابلیت را مدیون فرکانس های رادیویی بسیار سریع، بهینه بودن پروتکل داده، ترافیک داده بالا و تغییر فرکانس با نویز شدید است. طبق آزمایشاتی که انجام شده مشخص شد که این فناوری می تواند تا 3 برابر سرعت بیشتری نسبت به سایر اتصالات بی سیم داشته باشد!

از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به مصرف پایین انرژی اشاره کرد که باعث می شود تا باتری استفاده شده در این مدل کیبورد کارکرد طولانی مدتی را ارائه کند. فناوری بلوتوث نیز طرفداران مخصوص خود را داشته و با توجه به عدم نیاز به دانگل اضافه می تواند ارتباط بدون دردسری را برای کاربر به وجود بیاورد. متصل شدن به صورت سیمی از دیگر روش هایی است که شرکت ریزر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition استفاده کرده است. این روش نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم استفاده از باتری می توانید مدت زمان زیادی از این کیبورد استفاده کنید. در ضمن این روش علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز کیبورد می تواند به صورت همزمان باتری داخلی آن را نیز شارژ کند! قابلیت اتصال از طریق پورت USB-C نیز با توجه به عدم نیاز به باتری می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون نگرانی بابت شارژدهی باتری اقدام به استفاده از کیبورد کند!

کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition

نورپردازی و کلیدهای مالتی مدیا!

از دیگر ویژگی های مثبت این مدل کیبورد نیز می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. نورپردازی استفاده شده از نوع Razer Chroma RGB بوده و با توجه به خلق دنیایی رنگارنگ از نورپردازی می تواند کاربر را بیش از پیش راضی نگه دارد. از دیگر ویژگی های موجود در سیستم نورپردازی نیز می توان به واکنش های یکپارچه به بازی های در حال انجام، شخصی سازی بین افکت های مختلف و پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ اشاره کرد! این ویژگی باعث زیبایی دوچندان ماوس شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمر بیشتر کند. کلیدهای تعبیه شده در ماوس گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition از قابلیت برنامه ریزی و تغییر عملکرد برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که بر اساس راحتی و میزان تسلط خود اقدام به شخصی سازی آن ها کند. شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوان Synapse 3 عرضه شده و به کاربر این امکان را می دهد که نورپردازی و عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع بازی و راحتی خود تنظیم کند. لازم به ذکر است که با توجه به برخورداری از حافظه آنبرد امکان ذخیره تنظیمات در 5 پروفایل برای کاربر فراهم شده تا نیازی به صرف وقت برای تنظیم دوباره نشود.

شرکت ریزر در طراحی BlackWidow V3 Mini Phantom Edition به منظور افزایش امکانات و راحتی کاربران از کلیدهایی استفاده کرده است که دارای عملکرد دوگانه هستند. با این ویژگی می توان گفت که کاربر در هنگام استفاده از کیبورد با هیچ گونه کمبودی مواجه نخواهد شد. کلیدهای مالتی مدیا یکی از چندین امکاناتی است که در ساخت کلیدهای دوگانه استفاده شده است. با استفاده از کلیدهای مالتی مدیا می توانید بدون انجام حرکات اضافی و دردسر خاص اقدام به کنترل محتوای در حال پخش کنید. شرکت ریزر به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 2 کلید دیگر به منظور کنترل صدا استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کرده و با استفاده از کلید چرخان نیز می توانید اقدام به کاهش و یا افزایش صدا کنید!

کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition

سوئیچ های باکیفیت و فناوری کاربردی!

شرکت Razer در ساخت کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع مکانیکال سبز بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند عمری تا 80 میلیون ضربه را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز مناسب به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. مهندسان شرکت Razer جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition از فناوری کاربردی استفاده کرده اند. فناوری استفاده شده در این مدل کیبورد با نام N-Key Rollover شناخته می شود! این فناوری وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini Phantom Edition ریزر از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهمی همچون حالت گیمینگ (جهت غیر فعال سازی کلیدهای غیر کاربردی هنگام انجام بازی های ویدئویی)، بدنه باکیفیت از جنس آلومینیوم، قابلیت اتصال ماوس و کیبورد به صورت همزمان و قابلیت ظبط ماکرو می شود.

منبع: razer