ریزر را می توان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شرکت های دنیای گیمینگ محسوب کرد. این شرکت تمامی لوازم جانبی که یک گیمر جهت انجام بازی های ویدئویی به آن ها نیاز دارد را تولید کرده و به همین دلیل توانسته طرفداران زیادی را به استفاده از محصولات خود ترغیب کند. از نمونه لوازم جانبی تولید شده توسط ریزر می توان به ماوس، کیبورد، هدست، صندلی، میکروفون، کنترلر استریم، لپ تاپ و ... اشاره کرد. محصولات برتر و رده بالایی زیادی توسط مهندسان و طراحان شرکت ریزر تولید شده که قادر هستند تمامی امکانات مورد نیاز جهت ارتقا سطح عملکرد و سرعت گیمرها را برآورده کنند! در این مقاله قصد بررسی و معرفی یکی از این ابزارها را داریم که با عنوان کیبورد گیمینگ BlackWidow Elite روانه بازارهای جهانی شده است! این کیبورد یکی از مجهزترین و رده بالاترین محصولات تولیدی شرکت ریزر بوده که به منظور همراهی گیمرهای حرفه ای عرضه شده است! از ویژگی های مهم این مدل کیبورد می توان به نسخه های مختلف از نظر نوع سوئیچ، نورپردازی حرفه ای، پشتیبانی از کلیدهای ماکرو، استراحت گاه مچ دست، برخورداری از ورودی USB، جک 3.5 میلی متری و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ BlackWidow Elite ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Elite

مستحکم و گیمر پسند!

از نکات برجسته کیبورد BlackWidow Elite ریزر می توان به بدنه آن اشاره کرده که به صورت کاملا مستحکم طراحی شده است. بدنه مستحکم این مدل کیبورد می تواند در برابر عوامل مختلف دوام و پایداری بالایی از خود نشان دهد! از ویژگی های بدنه مستحکم این مدل کیبورد می توان به مواد اولیه باکیفیت اشاره کرد که باعث شده تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی هنگام سقوط از ارتفاع و یا ضربه های احتمالی اقدام به استفاده از آن کند! ابعاد مناسب 448x164x42.3 میلی متری این کیبورد فضای زیادی از میز اشغال نکرده و با توجه به برخورداری از وزن سبک 1422.3 گرمی امکان جابجایی آسان را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. ظاهری شیک و حرفه ای نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت ریزر در طراحی کیبورد BlackWidow Elite مورد استفاده قرار داده است! ظاهر شیک این کیبورد همراه با نورپردازی حرفه ای توانسته یک ترکیب گیمر پسند را به وجود بیاورد. مهندسان شرکت Razer در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید های کنترل کننده رسانه استفاده کرده اند تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کند. نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد استفاده شده نیز از فاصله استانداردی برخوردار بوده تا کاربر هنگام تایپ نیز از تسلط بیشتری بهره مند شود. در ضمن جهت راحتی بیشتر کاربر نیز از استراحت گاه مچ دست که به صورت مغناطیسی به بدنه متصل شده استفاده کرده است!

 

بررسی کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Elite

آپدیت شده با سوئیچ های مختلف و فناوری های متعدد!

از مهم ترین ویژگی هایی که در طراحی و ساخت BlackWidow Elite مورد استفاده قرار داده شده است می توان به برخورداری از نسخه های مختلف از نظر سوئیچ اشاره کرد. این مدل از کیبورد شرکت ریزر در 3 نسخه مختلف عرضه شده که تنها نوع سوئیچ آن ها با یکدیگر متفاوت هستند! نسخه های موجود دارای سوئیچ های سبز (این نوع سوئیچ به صورت خطی طراحی شده و عملکردی شبیه به سوئیچ های Cherry MX Blue دارد)، سوئیچ های نارنجی (این نوع سوئیچ نیز کارکردی به صورت لمسی داشته و عملکردی شبیه به سوئیچ های Cherry MX Brown دارد) و سوئیچ زرد (این نوع سوئیچ نیز دارای عملکردی خطی بوده و شباهت های زیادی به سوئیچ های Cherry MX Red دارد) می شود. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد با ارسال پرتوهای نور سیگنال ها به سخت افزار می توانند بالاترین سرعت بازخورد را ایجاد کنند! این سوئیچ ها از جدیدترین و بهترین نوع سوئیچ های استفاده شده در کیبورد محسوب می شوند. در واقع سوئیچ های اپتیکال با توجه به دوام و زمان پاسخگویی مناسب تبدیل به بهترین نوع سوئیچ بین کیبوردها شده اند. از دیگر ویژگی سوئیچ های استفاده شده در کیبورد گیمینگ BlackWidow Elite می توان به دوام بالا اشاره کرد که نسبت به دیگر سوئیچ ها از طول عمر مناسبی (تا 80 میلیون کلیک) بهره می برد.

زمان پاسخگویی این نوع سوئیچ در شرایط مناسب و استانداردی قرار داشته تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی با چالشی روبرو نشده و اقدام به نابودسازی دشمنان خود کند! از ویژگی های مهم و بارز این نوع سوئیچ نیز می توان به قابلیت عملکرد حتی در زمان کامل فشرده نشدن کلیدها اشاره کرد که موجب می شود تا عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی تا چندین برابر بیشتر شود. لازم به ذکر است که با وجود سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد می توان گفت که نرخ Polling برابر با 1000 هرتز بوده و با توجه به قابلیت تغییر نرخ به وسیله نرم افزار اختصاصی شرکت می توانید اقدام به شخصی سازی کنید! فناوری Anti-Ghosting از دیگر قابلیت های مثبت کیبورد گیمینگ BlackWidow Elite شرکت Razer محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در تمامی کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و جلوگیری از تداخلات سیگنال را بر عهده دارد.

 

بررسی کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Elite

استراحت گاه مچ دست و کلیدهای مالتی مدیا!

استراحتگاه مچ دست نیز از دیگر امکانات مثبتی است که شرکت ریزر در ساخت کیبورد گیمینگ BlackWidow Elite استفاده کرده اند! با وجود استراحتگاه علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد دارای جنس بسیار نرم بوده و به صورت مغناطیسی به بدنه اتصال داده شده تا کاربر در هنگام عدم نیاز اقدام به جداسازی آن کند! در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! کلیدهای مالتی مدیا نیز در قسمت بالایی کیبورد تعبیه شده اند و با استفاده از این کلید ها نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید!

لازم به ذکر است که از یک کلید دیگر در طراحی این مدل از کیبورد ریزر استفاده شده که مجهز به عملکردی دوگانه است. این کلید کاربردی به صورت چرخشی و فشاری داشته که در صورت فشردن می توان به قطع/وصل کامل صدای سیستم دسترسی داشته و در صورت چرخاندن نیز می توان به افزایش و کاهش صدای سیستم اقدام کرد! از دیگر ویژگی های مثبت کیبورد Razer BlackWidow Elite نیز می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. نورپردازی استفاده شده از نوع Razer Chroma RGB بوده و با توجه به خلق دنیایی رنگارنگ از نورپردازی می تواند کاربر را بیش از پیش راضی نگه دارد. از دیگر ویژگی های موجود در سیستم نورپردازی نیز می توان به واکنش های یکپارچه به بازی های در حال انجام، شخصی سازی بین افکت های مختلف و پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ اشاره کرد! این ویژگی باعث زیبایی دوچندان کیبورد شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمر بیشتر کند. کلیدهای تعبیه شده در کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Elite نیز از قابلیت برنامه ریزی و تغییر عملکرد برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که بر اساس راحتی و میزان تسلط خود اقدام به شخصی سازی آن ها کند. شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوان Synapse 3.0 عرضه شده و به کاربر این امکان را می دهد که نورپردازی و عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع بازی و راحتی خود تنظیم کند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ریزر جهت دسترسی راحت کاربر به اتصالات سیستم کامپیوتری نیز از پورت ورودی USB و جک 3.5 میلی متری در کناره کیبورد استفاده کرده و به منظور مدیریت راحت کابل کیبورد نیز شیار مدیریت کابل تعبیه شده است!

منبع: thegamingsetup