در این مقاله با بررسی یکی از ماوس های گیمینگ حرفه ای Razer در کنار شما خواهیم بود. این ماوس تحت عنوان Basilisk V3 عرضه شده و از برترین تولیدات این شرکت است. این مدل ماوس معروف به سومین نسل از ماوس های افسانه ای شرکت ریزر بوده و با توجه به قابلیت های رده بالایی که در اختیار دارد می تواند نیاز 100 درصدی کاربران در زمینه های مختلف را برطرف کند! برای کاربرانی که با هدف جذاب تر کردن سیستم خود دنبال تهیه ماوس جذاب هستند نیز یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها محسوب می شود. این ماوس با عملکرد بی نظیر و سرعت بالایی که در اختیار دارد می تواند پیروزی کاربر را در سری بازی های شوتر تضمین کند. از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که در ساخت Basilisk V3 اضافه شده می توان به اسکرول چند حالته، حافظه داخلی، حالت های مختلف، کفی های تفلونی و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از ماوس شرکت Razer خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

تضمین پیروزی با ماوس گیمینگ Basilisk V3 ریزر!

طراحی ارگونومیک ماوس گیمینگ razer basilisk v3!

فرم ظاهری قابل قبول از ویژگی های مهم و مثبتی است که طراحان در ساخت ماوس گیمینگ Basilisk V3 مورد استفاده قرار داده اند. فرم ظاهری مناسب به لطف طراحی ارگونومیک به وجود آمده باعث می شود تا ماوس به صورت کامل درون دست قرار گرفته و در نتیجه راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان آورد. جایگاه مناسب و استاندارد کلیدها نیز از دیگر ویژگی های طراحی این ماوس محسوب شده تا کاربر بدون دردسر و چالش خاصی به آن ها دسترسی داشته باشد! مهندسان و طراحان ریزر با هدف استفاده Basilisk V3 بر روی سطوح مختلف، حرکت دادن روان و بدون اصطکاک از کفی های 100 درصدی تفلونی استفاده کرده اند. جهت بالا بردن میزان جذابیت ماوس و هیجان کاربر نیز از نورپردازی RGB استفاده شده است. نورپردازی موجود در این ماوس متشکل از 11 عدد LED بوده که قابل مشاهده در لوگوی حک شده در قسمت انتهایی، بخش زیرین و اسکرول ماوس است. تعداد 11 عدد کلید باکیفیت همراه با کابلی با طول مناسب در ساخت این ماوس استفاده شده تا کاربر هنگام استفاده با هیچ چالش و دردسری روبرو نشود. لازم به ذکر است که این ماوس گیمینگ با سیم از ابعادی برابر با 130x75x42.5 میلی متر و وزن 101 گرمی برخوردار است!

طراحی ارگونومیک ماوس گیمینگ razer basilisk v3!

مجهز به کلیدهای قابل برنامه ریزی و اسکرول هوشمند!

شرکت ریزر در ساخت ماوس گیمینگ Basilisk V3 از 11 کلید مختلف و باکیفیت استفاده کرده است. کلیدهای تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که دارند قادر هستند مدت زمان زیادی بدون افت کیفیت کارایی داشته باشند. از ویژگی کلیدهای تعبیه شده می توان به قابلیت برنامه ریزی آن ها اشاره کرد. با این قابلیت می توان گفت که کاربر بر اساس راحتی و سلیقه شخصی خود می تواند اقدام به تنظیم آن ها کند. شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوان Synapse 3 عرضه شده تا به کاربر این امکان را بدهد که عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع بازی و راحتی خود تنظیم کند. در ضمن با توجه به قابلیت ذخیره سازی تنظیمات در 5 پروفایل مختلف این امکان به کاربر داده می شود تا با ذخیره کردن تنظیمات و اجرای آن ها دیگر نیازی به تنظیمات دوباره نداشته باشد. طبق اعلام سایت اصلی شرکت ریزر این مدل ماوس از کلیدهای چند کاره نیز برخوردار است. کلیدهای چند کاره شامل کلید چپ و راست شده و با توجه به این ویژگی می توان گفت که هر یک از کلیدها می توانند به صورت همزمان از دو دستور مختلف پیروی کرده و به اجرا دربیاورند. برای انتخاب نوع عملکرد کلیدها و جابجایی بین آن ها نیز می توانید از طریق کلیدی که در زیر ماوس تعبیه شده اقدام کنید.

لازم به ذکر است که این ماوس از قابلیت نرم افزاری HyperShift ریزر نیز بهره مند بوده تا علاوه بر کلیدها چپ و راست، باقی کلیدها نیز از قابلیت عملکرد دوگانه بهره مند شوند! با این ویژگی می توان گفت که کاربر به جای 11 کلید از 22 کلید مختلف برخوردار است! از دیگر امکانات و ویژگی های مهم استفاده شده در ماوس گیمینگ Basilisk V3 ریزر نیز می توان به برخورداری از فناوری HyperScroll اشاره کرد. این فناوری باعث می شود تا اسکرول (غلطک) موجود در ماوس از قابلیت چرخش در 2 حالت مختلف بهره مند شود. حالت های مختلفی که اسکرول قادر به اجرا کردن آن بوده نیز شامل سرعت چرخش و نحوه کارکرد می شود. این ویژگی باعث می شود تا امورات خود را با دقت و راندمان بیشتری پیش ببرید! جالب است بدانید که ویژگی های اسکرول فقط به چند مورد ختم نشده و از دیگر ویژگی هایی همچون قابلیت Virtual Acceleration (قابلیت افزایش سرعت اسکرول همراه با چرخش انگشت کاربر) و قابلیت چرخش در 4 جهت مختلف اشاره کرد که باعث می شود تا کارایی و عملکرد کاربران در انجام امورات و گیمرها در هنگام انجام بازی های ویدئویی با افزایش روبرو شود!

تضمین پیروزی با ماوس گیمینگ Basilisk V3 ریزر!

نورپردازی و سنسور نوری Focus+

ریزر با هدف جذابیت بیشتر و بالا بردن میزان هیجان کاربر از نورپردازی حرفه ای در ساخت ماوس گیمینگ Basilisk V3 استفاده کرده است. نورپردازی موجود در این ماوس از نوع RGB بوده و متشکل از 11 عدد LED است که قابل مشاهده در لوگوی حک شده در قسمت انتهایی ، بخش زیرین و اسکرول ماوس است. از ویژگی های نورپردازی نیز می توان به قابلیت پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ و تعداد زیادی افکت اشاره کرد که باعث می شود تا سیستم گیمینگ شما از جذابیت بیشتری بهره مند شود. قابلیت شخصی سازی نیز از مهم ترین قابلیت های سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس محسوب می شود! ریزر به منظور دست یابی به این قابلیت از اکوسیستم Razer Chroma بهره برده تا کاربر با استفاده از آن قادر به شخصی سازی نوع نورپردازی کرده و یا نورپردازی را برحسب نوع بازی پشتیبانی شده توسط این اکوسیستم انتخاب کند!

Razer همچنین به منظور بالا بردن دقت و بهره مندی از عملکردی دقیق و بی نقص در ساخت ماوس گیمینگ Basilisk V3 از سنسور نوری Focus+ بهره برده است. سنسور استفاده شده موجب می شود تا این مدل از ماوس دقتی برابر با 26000 DPI را داشته باشد. از دیگر ویژگی های این نوع سنسور نیز می توان به افزایش سرعت عمل کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و ارائه عملکردی بی نقص و دقیق اشاره کرد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! 650 IPS میزان سرعت ردگیری این مدل ماوس محسوب می شود. سوئیچ های باکیفیت نیز از دیگر ویژگی های مثبت این مدل ماوس محسوب می شود. سوئیچ های نسل دوم اپتیکال در این ماوس استفاده شده و با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند عمر 70 میلیون کلیکی را برای کلیدها به ارمغان بیاورد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که Basilisk V3 از قابلیت هایی همچون کفی های 100 درصد تفلون و کابل باکیفیت از نوع SpeedFlex برخوردار است!

منبع: razer