از حرفه ای ترین و پیشرفته ترین ماوس های گیمینگ که توسط شرکت معتبر ریزر طراحی و ساخته شده است می توان به سری ماوس های Basilisk اشاره کرد. این سری از ماوس های شرکت ریزر به صورت بی سیم طراحی شده و با توجه به عملکرد فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند علاوه بر دقت، سرعت کاربر را نیز تا حد زیادی بالا برده تا پیروزی کاربر در مقابل حریفان خود تضمین شده باشد! از سری ماوس های خانواده Basilisk می توان به مدل Basilisk V3 Pro اشاره کرد. این مدل ماوس همانند دیگر مدل های خانواده Basilisk از سرعت و دقت بالایی بهره مند بوده بوده که به لطف برخورداری از سنسور هوشمند و پیشرفت میسر شده است. سوئیچ های استفاده شده در این ماوس نیز از نوع مکانیکی بوده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن به اجرا در بیاید! جهت آزادی بیشتر نیز شرکت ریزر در ساخت Basilisk V3 Pro از اتصال بی سیم هوشمند و پیشرفته استفاده کرده تا کاربر علاوه بر آزادی عمل از شارژدهی بیشتر باتری نیز بهره مند شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این ماوس بی سیم شرکت Razer خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

Basilisk V3 Pro، از پیشرفته ترین ماوس های خانواده Basilisk ریزر!

مجهر به پایدارترین نوع اتصال!

طراحان ریزر جهت ایجاد پایدارترین و قدرتمندترین اتصال، در ساخت ماوس بی سیم Basilisk V3 Pro از فناوری HyperSpeed استفاده کرده اند. فناوری بی سیم HyperSpeed از بهترین و جدیدترین روش های برقراری ارتباط محسوب شده و ماوس هایی که از این نوع شبکه بی سیم به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده توانسته اند کاربران را ترغیب به استفاده از آن ها کنند! کاربر با استفاده از دانگل موجود در کنار ماوس و متصل کردن آن به دستگاه های مد نظر خود می تواند اقدام به برقراری ارتباط کند! HyperSpeed پیشرفته ترین فناوری بی سیم در دنیا بوده که به شما این امکان را می دهد تا از سریع ترین اتصال همراه با پایین ترین نرخ تاخیر بهره مند شوید. این ویژگی مخصوص گیمرهای حرفه ای بوده تا با توجه به سرعت پاسخ گویی بالا از عملکرد سریع در هنگام بازی برخوردار شوند. در واقع فناوری HyperSpeed این قابلیت را مدیون فرکانس های رادیویی بسیار سریع، بهینه بودن پروتکل داده، ترافیک داده بالا و تغییر فرکانس با نویز شدید است. طبق آزمایشاتی که انجام شده مشخص شد که این فناوری می تواند تا 3 برابر سرعت بیشتری نسبت به سایر اتصالات بی سیم داشته باشد! از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به مصرف پایین انرژی اشاره کرد که باعث می شود تا باتری استفاده شده در این مدل ماوس کارکرد طولانی مدتی را ارائه کند.

دانگل استفاده شده در این نوع ماوس این امکان را به کاربر می دهد که حتی کیبوردهای بی سیم مجهز به فناوری HyperSpeed نیز بتوانند از طریق دانگل استفاده شده به سیستم مد نظر کاربر متصل شوند! لازم به ذکر است که علاوه بر این فناوری از روش های دیگری همچون بلوتوث و پورت USB جهت برقراری اتصال نیز استفاده شده است. برقراری اتصال از طریق بلوتوث نیز به دلیل مصرف بهتر باتری و عدم نیاز به دانگل جهت متصل شدن به همراه تاخیر خیلی اندکی که در اختیار دارد می تواند کاربر را تا حد زیادی راضی نگه دارد. در ضمن با استفاده از این روش می توانید به دستگاه های بیشتری متصل شوید! روش سیمی (USB Type-C) نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم نیاز به شارژ باتری می توانید مدت زمان زیادی از این ماوس استفاده کنید. باتری قدرتمند از دیگر ویژگی های مثبت ماوس گیمینگ Basilisk V3 Pro ریزر محسوب شده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد قادر است در حالت استفاده از فناوری بی سیم HyperSpeed تا 90 ساعت شارژدهی را فراهم سازد! در ضمن هنگام اتمام میزان شارژدهی ماوس نیز کار سختی پیش رو نداشته و تنها می بایست با توجه به برخورداری از کابل USB اقدام به شارژ باتری داخلی ماوس کنید.

Basilisk V3 Pro، از پیشرفته ترین ماوس های خانواده Basilisk ریزر!

مجهز به پیشرفته ترین سنسور و نورپردازی حرفه ای!

شرکت Razer به منظور بالا بردن میزان دقت و سرعت ماوس گیمینگ Basilisk V3 Pro از سنسور حرفه ای و قدرتمند Focus Pro 30K Optical استفاده کرده است. این مدل ماوس با بهره مندی از این نوع سنسور می تواند دقتی تا 3000 DPI و سرعت ردگیری برابر با 750 IPS داشته باشد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! در ضمن نرخ نمونه ماوس گیمینگ Basilisk V3 Pro نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. با توجه به نرخ نمونه برداری استاندارد می توان گفت که این مدل ماوس هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری نخواهد داشت! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت ماوس گیمینگ Basilisk V3 Pro ریزر استفاده شده می توان به نورپردازی حرفه ای RGB اشاره کرد. این ویژگی باعث زیبایی دوچندان ماوس شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمر بیشتر کند. در ضمن نورپردازی استفاده شده در این ماوس از نوع Chroma RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت تنظیم این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید افکت های متعدد نورپردازی را به دلخواه انتخاب کنید. طراحان خوش ذوق شرکت Razer جهت روان تر کردن حرکات ماوس و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی ها تفلونی استفاده کرده اند. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن اشاره کرد.

Basilisk V3 Pro، از پیشرفته ترین ماوس های خانواده Basilisk ریزر!

سوئیچ اپتیکال و اسکرول هوشمند!

شرکت ریزر به منظور بالا بردن عمر کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس از سوئیچ های Gen-3 که توسط مهندسان خود تولید شده استفاده کرده است. این ویژگی باعث شده تا عمر مفید کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس حداقل 90 میلیون کلیک باشد!  شرکت ریزر در ساخت این ماوس از یک اسکرول (غلطک) استفاده کرده که می تواند در 4 حالت مختلف تنظیم شده و برای شما کارایی داشته باشد! 4 حالت اسکرول شامل Tactile Cycling Mode، Free-Spin Scrolling Mode، Smart-Reel Mode و Virtual Acceleration می شود.

Free-Spin Scrolling Mode: با انتخاب این حالت می توانید از حالت چرخش سریع اسکرول استفاده کنید.

Tactile Cycling Mode: با انتخاب این حالت نیز می توانید چرخش اسکرول را کند کرده و به دقت بالایی برسید. در ضمن با انتخاب این حالت می توانید هنگام انجام بازی های شوتر اقدام به تعویض سریع و دقیق اسلحه با اسکرول بکنید.

Smart-Rell Mode: با انتخاب این حالت می توانید با چرخش سریع اسکرول، حالت های Tactile Cycling و Free-Spin Scrolling را در کم ترین زمان ممکن انتخاب کنید.

Virtual Acceleration: این حالت نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از چرخ روان و سریع اسکرول بهره مند شوید. از این حالت می توانید هنگام مشاهده محتواها و اسناد طولانی استفاده کنید.

منبع: razer