از متنوع ترین و شیک ترین هدست هایی که به منظور استفاده گیمرها جهت بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ تولید شده می توان به هدست گیمینگ Barracuda X اشاره کرد. این هدست از باریک ترین و سبک ترین مدل های تولیدی شرکت ریزر بوده تا کاربر قادر باشد زمان زیادی را بدون احساس خستگی و چالش خاصی به انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر فعالیت های خود بپردازد. از دیگر ویژگی هایی که به منظور راحتی بیشتر کاربر و امکان استفاده طولانی مدت در ساخت Barracuda X اضافه شده نیز می توان به پدها و هدبند بسیار نرم اشاره کرد. از درایورهای 40 میلی متری نیز در ساخت این هدست استفاده شده تا قادر به پردازش فرکانس های مختلف باشد! در ضمن این مدل هدست در 3 نسخه مختلف Mercury، Black، Quartz و Quartz (2021) طراحی و ساخته شده است. Razer جهت برقراری اتصال نیز از 3 روش مختلف (بلوتوث، فناوری بی سیم 2.4 گیگاهرتزی و جک 3.5 میلی متری) استفاده کرده تا کاربر برای برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر خود هیچ مشکلی نداشته باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ بی سیم Barracuda X خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

هدست رده بالای Barracuda X ریزر

قابلیت برقراری ارتباط به 3 روش مختلف و درایورهای حرفه ای!

از امکاناتی که شرکت Razer در طراحی و ساخت هدست گیمینگ Barracuda X مورد استفاده قرار داده می توان به قابلیت اتصال به 3 روش مختلف اشاره کرد. با توجه به قابلیت اتصال به 3 روش مختلف می توان گفت که کاربر بسته به راحتی خود می تواند یکی از روش ها را برای متصل شدن به سیستم مد نظر خود استفاده کند! روش های اتصال استفاده شده در این مدل از هدست شامل بلوتوث 5.2، فناوری بی سیم 2.4 گیگاهرتزی (با کمک دانگل) و جک 3.5 میلی متری می شود! روش های اضافه شده در این مدل هدست با توجه به قدرتی که در اختیار دارند می توانند باکیفیت ترین و سریع ترین نوع اتصال را در اختیار کاربر قرار دهند. در نتیجه می توان گفت که هدست گیمینگ Barracuda X می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد که برای انجام بازی های خود از کنسول های مختلف، گوشی موبایل و یا کامپیوتر استفاده می کنند. فناوری بی سیم 2.4 گیگاهرتزی تعبیه شده در این مدل هدست گیمینگ ریزر قابلیت پوشش محدوده بیشتری را داشته تا کاربر قادر باشد در هنگام انجام بازی های ویدئویی با سیستم های کامپیوتری خانگی با هیچ چالشی روبرو نشود. قابلیت برقراری اتصال از طریق بلوتوث این امکان را به شما می دهد تا بدون دردسر و مشکل خاصی به دستگاه مد نظر خود متصل شوید! از مزیت های بلوتوث 5.2 می توان به قدرت بالا و از بین رفتن دردسرهایی مانند کوتاهی سیم و جابجایی ها اشاره کرد. با توجه به قدرت و کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند پایدارترین و سریع ترین به همراه کم مصرف ترین نوع اتصال را به ارمغان بیاورد! با استفاده از جک 3.5 میلی متری می توانید اقدام به متصل شدن به دستگاه های مجهز به این ورودی همچون تبلت، لپ تاپ، گوشی همراه، کامپیوتر شخصی، کنسول های بازی و ... کنید.

هدست رده بالای Barracuda X ریزر

از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت ریزر در ساخت هدست گیمینگ مدل Barracuda X استفاده کرده می توان به درایورهای تیتانیومی Triforce اشاره کرد. به لطف بهره مندی از این نوع درایور می توانید صداهایی با بالاترین وضوح و بالاترین کیفیت را بشنوید! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های درایور موجود می توان به قابلیت پردازش صداهایی با فرکانس پایین، بالا و متوسط و بیس قدرتمند به صورت جداگانه اشاره کرد. در ضمن درایورهای موجود در این هدست از قطری برابر با 40 میلی متر برخوردار هستند! درایورهای 40 میلی متری این مدل هدست باعث می شود تا شما هنگام انجام بازی های ویدئویی مختلف از صدایی شفاف و باکیفیت تری بهره مند شوید. در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم داشته و اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید! از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 96 دسی بل و فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

مجهز به میکروفون حساس با قابلیت Noise Cancellation

شرکت ریزر در طراحی هدست گیمینگ Barracuda X از یک میکروفون حساس از نوع HyperClear بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به قابلیت حذف نویز (Noise Cancellation) و الگوی قطبی تک جهته (unidirectional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند! در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت -42 دسی بل به همراه فرکانس پاسخ گویی از 100 تا 10 کیلوهرتز برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید!

هدست رده بالای Barracuda X ریزر

از دیگر ویژگی ها و امکاناتی که باعث شده تا Barracuda X قادر به ارائه باکیفیت ترین و بی نظیرترین صدا شود نیز می توان به بهره مندی از فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله اشاره کرد. با این قابلیت می توان گفت که قادر خواهید بود به قابلیت تفکیک صداهای دور و نزدیک دست پیدا کرده و از مکان دقیق دشمنان خود در بازی باخبر شوید! این قابلیت می تواند شما را یک قدم از دشمنان خود جلو انداخته و پیروزی شما را تضمین کند! در واقع این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی همچون COD، God of War، PUBG، GTA V و ... صدای پا و جهت شلیک را شناسایی کرده و به موقعیت هایی که دشمنانتان در آن قرار دارند آگاهی پیدا کرده و نسبت به نابود سازی آن ها اقدام کنید. لازم به ذکر است که این فناوری تنهای بر روی Windows 10 64-bit فعال خواهد شد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از هدست گیمینگ شرکت Razer از دیگر امکاناتی همچون باتری قدرتمند با قابلیت ارائه شارژ تا 50 ساعت، کلیدهای کنترلی تعبیه شده بر روی کاپ، وزن 250 گرمی و امپدانس 32 اهم برخوردار بوده و می تواند با انواع سیستم عامل، کنسول و گوشی های موبایل سازگاری داشته باشد!

منبع: razer