در این مقاله با بررسی یکی یگر از ماوس های گیمینگ بازار در کنار شما خواهیم بود. ماوس مد نظر ما جهت بررسی با عنوان VT200 توسط شرکت معتبر RAPOO روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل ماوس به دلیل برخورداری از طراحی کاملا ارگونومیک می تواند به طور کامل در دستان کاربر جای بگیرد. این ویژگی همچنین می تواند میزان تسلط کاربر را هنگام انجام بازی های ویدئویی تا حد زیادی بالا ببرد! VT200 یکی از ماوس های سیمی شرکت رپو بوده که با توجه به طول مناسب می تواند آزادی عمل هنگام استفاده از ماوس را برای کاربر به ارمغان بیاورد! در ساخت این مدل ماوس از 8 عدد کلید باکیفیت استفاده شده و با وجود به قابلیت برنامه ریزی می توان نسبت به نیاز و راحتی اقدام به تنظیم عملکرد هر یک از آن ها کرد! جهت ذخیره تنظیمات و ممانعت از تنظیم دوباره نیز از حافظه داخلی در ساخت این مدل ماوس گیمینگ استفاده شده است! سنسور و سوئیچ رده بالایی نیز در ساخت ماوس گیمینگ VT200 مورد استفاده قرار گرفته که تا قادر به رفع نیاز همه کاربران باشد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از ماوس شرکت RAPOO خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس گیمینگ رپو VT200

ماوس گیمینگ ارگونومیک و مستحکم!

ماوس های گیمینگ شرکت RAPOO با توجه به طراحی ارگونومیک و کیفیت بالایی که در اختیار دارند مورد توجه گیمرهای زیادی در سراسر جهان قرار گرفته اند. ماوس گیمینگ مدل VT200 شرکت رپو نیز از قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن از مرغوب ترین مواد اولیه و طراحی ارگونومیک استفاده شده است. طراحی ارگونومیک این امکان را به کاربر می دهد تا بدون چالش خاصی اقدام به استفاده طولانی مدت از ماوس کند! کیفیت بالای ماوس نیز باعث می شود تا عمر ماوس با افزایش روبرو شده و حتی در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع نیز مقاومت بالایی داشته باشد! طراحان این مدل ماوس از 8 کلید مختلف در ساخت ماوس گیمینگ VT200 استفاده کرده اند و با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان را به شما می دهد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی با چالش خاصی روبرو نشوید! لازم به ذکر است که این ماوس از وزن مناسب 133 گرمی و از ابعادی برابر با 124x68x39 میلی متر برخوردار است. با توجه به رنگ مشکی مات و نورپردازی (زیر لوگو) که در طراحی این مدل ماوس استفاده شده می توان گفت که با یکی از شیک ترین و زیباترین ماوس های گیمینگ در بازار روبرو هستیم. این ویژگی باعث می شود تا کاربر علاوه بر به دست آوردن تجربه هیجان انگیز، قادر به زیبا سازی سیستم گیمینگ خود شود! در ضمن رابط استفاده شده در این مدل ماوس از نوعUSB 3.0  بوده و از طولی مناسب برخوردار است. با توجه به طول مناسب رابط استفاده شده می توان گفت که شما از آزادی عمل بیشتری بهره مند خواهید بود!

بررسی ماوس گیمینگ رپو VT200

مجهز به کلیدهای قابل برنامه ریزی و سنسور رده بالا!

ماوس گیمینگ VT200  مجهز به 8 عدد کلید مختلف و باکیفیت بوده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارها با هیچ چالشی روبرو نشود. کلیدهای تعبیه شده در این مدل ماوس رپو شامل اسکرول، کلیدهای چپ و راست، کلید تغییر DPI، کلید های کناری و ... می شود. از ویژگی های منحصر به فرد کلیدها نیز می توان به قابلیت برنامه ریزی آن ها اشاره کرد. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا بر حسب راحتی و بازی مد نظر خود اقدام به شخصی سازی عملکرد کلیدهای ماوس کند! حسگر حساس از مهم ترین و مثبت ترین قابلیت هایی است که شرکت رپو در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ VT200 از آن بهره برده است. این نوع حسگر با توجه به حساسیت و دقت بی نظیری (در سطح زیر میکرون) که در اختیار دارد می تواند سرعت عمل کاربر را هنگام انجام بازی های ویدئویی تا حد زیادی بالا ببرد. از دیگر ویژگی های حسگر استفاده شده در این مدل ماوس می توان به قابلیت تغییر میزان دقت ماوس (در 5 سطح مختلف) از 200 تا 12400DPI اشاره کرد. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا نسبت به فعالیت خود اقدام به تنظیم میزان دقت ماوس کند! سرعت ردگیری این مدل ماوس نیز در سطح استانداردی قرار داشته (220 inch/s) که به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد!

بررسی ماوس گیمینگ رپو VT200

در ضمن با توجه به شتاب مناسب 30G که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد! این شرکت جهت حذف و از بین بردن لگ هنگام انجام بازی های ویدئویی از نرخ نمونه برداری مناسب استفاده کرده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن اجرا شوند! طبق اعلام سایت اصلی شرکت رپو نرخ نمونه ماوس گیمینگ VT200  برابر با 1000 هرتز بوده و با توجه به نرخ نمونه برداری بالا می توان گفت که این مدل ماوس هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری نخواهد داشت! شرکت رپو از قابلیت ذخیره تنظیمات نیز در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده تا قادر باشید پس از انجام تغییرات نوع عملکرد کلید های ماوس پروفایل های خود را در حافظه داخلی ماوس ذخیره سازی کنید. لازم به ذکر است که کاربر قادر خواهد بود تنظیمات خود را در پروفایل های جداگانه ذخیره کرده و در صورت نیاز یکی از آن ها را انتخاب کند. این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا مجبور به تنظیم دوباره عملکرد کلیدهای ماوس نشود. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مدل ماوس شرکت RAPOO از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهمی همچون رابط سیمی و قابلیت سازگاری با سیستم عامل ویندوز (ایکس پی، ویستا، 7، 8، 10 و 11) و سیستم عامل macOS برخوردار است! از ویژگی های رابط سیمی نیز می توان به قابلیت Plug & Play اشاره کرد که این امکان به کاربر داده می شود تا بدون نصب نرم افزار و یا تنظیمات خاص اقدام به استفاده از ماوس کند!

منبع: rapoo