نسل جدید چیپست های پرچم دار اسنپدراگون در راه است! به تازگی مشخصات تراشه Snapdragon 8 Gen 3 در بنچمارک های معتبری مانند گیک‏بنچ و AnTuTu رؤیت شده است که خبر از عرضه قریب الوقوع یک تراشه قدرتمند به بازار می دهد! مطابق با پیش بینی های انجام شده، درصد بالایی از گوشی های اندرویدی رده بالا در سال 2023 از این تراشه قدرت خواهند گرفت. اما مشخصات اصلی اسنپ دراگون 8 نسل 3 جیست؟! با ما همراه باشید.

مشخصات تراشه پرچم دار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3

در حال حاضر رده بالاترین تراشه کوالکام، مدل اسنپ دراگون 8 نسل 2 است. این تراشه هم اکنون در بسیاری از گوشی های اندرویدی پرچم دار از برندهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. مطابق با گزارش های منتشر شده، نسل سوم این تراشه از لحاظ قدرت عملکرد با ارتقاهای چشمگیری مواجه شده است و حتی می تواند تراشه رده بالای اپل A17 Bionic را شکست دهد!

در جدیدترین مطلبی که در رابطه با تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده، به این نکته اشاره شده است که این تراشه در آزمایش تک هسته ای بنچمارک معتبر GeekBench، امتیاز 2563 و در آزمایش چند هسته ای این بنچمارک امتیاز 7256 را کسب کرده است. همچنین این چیپست در آزمایش مربوط به پردازنده گرافیکی، امتیاز 8621 را به دست آورده است.

عملکرد تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 در بنچمارک AnTuTu نیز مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است. امتیازات این تراشه در آزمایش های مختلف این بنچمارک به صورت زیر بوده است:

•    امتیاز آزمایش چند هسته ای پردازنده: 1712271
•    امتیاز آزمایش تک هسته ای پردازنده: 331292
•    امتیاز آزمایش پردازنده گرافیکی: 853295

مشخصات تراشه پرچم دار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3

اگر نتایج این بنچمارک ها درست باشد (که به احتمال بسیار زیاد چنین است)، اسنپ دراگون 8 نسل 3 قدرت کمتری در مقایسه با تراشه اپل A17 Bionic خواهد داشت! بد نیست بدانید که تراشه پرچم دار اپل در آزمایش های تک هسته ای و چند هسته ای گیک‏بنچ به ترتیب امتیازهای 3019 و 7860 را کسب کرده است که در هر دو مورد از نماینده کوالکام بالاتر است! به این ترتیب به نظر می رسد که امسال هم گوشی های اندرویدی در رقابت با آیفون جدید عقب خواهند ماند!

البته ذکر این نکته ضروری است که تمامی این نتایج بر روی شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده و هنوز لیست اصلی تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 به صورت رسمی بر روی گیک بنچ قرار نگرفته است. به این ترتیب ممکن است در زمان انتشار رسمی مشخصات این تراشه، تفاوت هایی در امتیازهای آن با مقادیر ذکر شده در این مقاله وجود داشته باشد.

مشخصات تراشه پرچم دار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3

در مجموع با اینکه اسنپ دراگون 8 نسل 3 نسبت به مدل فعلی (نسل 2) از لحاظ قدرت عملکرد جهش چشمگیری داشته است، اما هنوز هم تراشه اپل A17 بایونیک از آن قوی تر است! نکته اینجاست که اپل هنوز نسل بعدی تراشه های خود را معرفی نکرده است. چنانچه تراشه بعدی از مدل A17 Bionic قدرتمندتر باشد، فاصله نماینده کوالکام با آن بیشتر هم خواهد شد! این موضوع می تواند سیطره آیفون های جدید بر بازار گوشی دنیا را برای حداقل یک تا دو سال دیگر تمدید کند.

منبع: gizmochina