پس از به بازار آمدن پلی استیشن 5 در اواخر سال 2020، بسیاری معتقدند که باید دیگر کم کم نسخۀ به روز رسانی شدۀ این کنسول بازی نیز عرضه شود. جالب اینجا است که سونی هم با این عقیده موافق است و این طور که به نظر می رسد قصد دارد به زودی از «پلی استیشن 5 پرو» رونمایی کند. شایعات حاکی از آن هستند که این کنسول بازی آپگرید شده ممکن است تا اواخر سال 2024 برای خرید عمومی در دسترس قرار بگیرد. اکنون برخی منابع غیر رسمی، اقدام به منتشر کردن برخی جزئیات در مورد PlayStation 5 Pro کرده اند که یک دید کلی در مورد این دستگاه را به ما می دهد. بیایید با این جزئیات بیشتر آشنا شویم.

مشخصات کنسول بازی PlayStation 5 Pro

در ویدئوی جدیدی که در کانال یوتیوبی RedGamingTech قرار گرفته، به این نکته اشاره شده که به احتمال بسیار زیاد پلی استیشن 5 پرو هم مانند نسخۀ فعلی PS5 به پردازندۀ AMD Ryzen با معماری Zen 2 مجهز خواهد بود. این پردازنده دارای 8 هسته است و توانایی اجرای 16 رشتۀ پردازشی را دارد. در این گزارش آمده که هنوز مشخص نیست چرا سونی به جای انتخاب یک پردازندۀ Zen 4، هنوز به پردازندۀ قدیمی Zen 2 اعتماد کرده است! با این وجود RedGamingTech عنوان کرده که کلاک اسپید این پردازنده می تواند به 4 گیگاهرتز برسد که برای دستیابی به FPS مورد نیازِ بازی های روز، مناسب است. با این حال چیزی که مشخص است این است که در پلی استیشن 5 پرو، تمرکز بیشتر بر روی پردازنده گرافیکی بوده است تا پردازنده اصلی.

مشخصات کنسول بازی PlayStation 5 Pro

در همین راستا پلی استیشن 5 پرو از لحاظ ROP (واحد خروجی رندر یا Render Output Unit) ارتقا پیدا کرده است و به 30 پردازندۀ اکتیو با کارکرد گروهی (معادل با 60 واحد محاسباتی) مجهز شده است. برای کسانی که در این زمینه اطلاعات کمتری دارند باید بگوییم که مدل اورجینال PS5 در حال حاضر دارای 64 ROP است؛ اما این عدد در نسخۀ به روز رسانی شدۀ پرو می تواند تا 96 و حتی 128 نیز ارتقا پیدا کند. به طور عمومی این موضوع بدین معنا است که قدرت گرافیکی PS5 Pro به مراتب نسبت به PS5 بیشتر خواهد بود. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که کنسول بازی پلی استیشن 5 پرو از 16 گیگابایت حافظۀ رم GDDR5 نیز بهره مند خواهد بود که نقشی اساسی در عملکرد سریع، روان و بدون هنگی آن خواهد داشت.

مشخصات کنسول بازی PlayStation 5 Pro

فراموش نکنید که این اطلاعات از کانال یوتیوبی RedGamingTech جمع آوری شده که یک منبع غیر رسمی است. پس در آینده ممکن است این اطلاعات در مقایسه با مشخصات فنی که از جانب سونی به طور رسمی منتشر می شود متفاوت باشد. پس اگر می خواهید برای خرید پلی استیشن 5 پرو تصمیم بگیرید، بهتر است فعلاً دست نگه دارید تا اطلاعات دقیق آن از جانب سونی منتشر شود. متأسفانه در حال حاضر زمان معرفی کنسول بازی پلی استیشن 5 پرو از جانب سونی مشخص نشده است.

منبع: gizmochina