شرکت Powkiddy فعالیت خود را در سال 2018 آغاز کرده است و در چند سال اخیر چند مدل از کنسول های بازی دستی را به خصوص برای کودکان و نوجوانان راهی بازار کرده است. این شرکت در جدیدترین اقدام خود، کنسول گیمینگ دستی مدل X55 را با صفحه نمایش 5.5 اینچی معرفی کرده است. این کنسول گیمینگ مشخصات سخت افزاری قابل توجهی دارد و برای اجرای انواع بازی های نوستالژیک و جدید مناسب است. در ادامه با مشخصات کنسول گیمینگ دستی Powkiddy X55 بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

کنسول گیمینگ دستی Powkiddy X55

محصول جدید Powkiddy با نام کامل X55 Gaming Handheld عرضه شده و در آن از چیپست Rockchip RK3566 استفاده شده است. دیگر مشخصات سخت افزاری این کنسول شامل 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی می شود.

کنسول بازی دستی Powkiddy X55 از ظاهری شبیه به مدل های کلاسیک برخوردار است و بازی های نوستالژیک را مجدداً به زندگی شما می آورد! با توجه به اینکه این کنسول دستی از قیمت مناسب 139.99 دلاری بهره می برد، خرید آن برای بسیاری از افراد در کشورهای اروپایی و آمریکا کار سختی نیست و به همین جهت می توان به سادگی از امکانات آن بهره مند شد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که کنسول گیمینگ دستی Powkiddy X55 با ابعاد 212.5x94.5x19 میلی متر و وزن 293 گرم راهی بازار شده است و حمل و جابجایی آن به راحتی انجام می شود. چیپست به کار رفته در این کنسول دستی (مدل Rockchip RK3566) به پردازنده ای با چهار هسته ARM Cortex-A55 مجهز است که فرکانس عملکرد آنها برابر با 1.8 گیگاهرتز اعلام شده است. همچنین این چیپست از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G52 برخوردار است. این مشخصات سخت افزاری، امکان تجربه انواع بازی های نوستالژیک را با رزولوشن 720p برای کاربران فراهم می آورد.

کنسول گیمینگ دستی Powkiddy X55

باتری کنسول بازی دستی Powkiddy X55 از ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بهره می برد و شارژ کامل آن برای 4 ساعت بازی کردن بدون وقفه کفایت می کند. لازم به ذکر است که در دو سمت صفحه نمایش این کنسول دستی چندین دکمه کنترلی دیده می شود که به شیوه دکمه های نینتندو ABXY چیدمان شده اند. این نوع چیدمان دکمه ها به یک استاندارد در دنیای کنسول های دستی و کنترلرها تبدیل شده است و اغلب شرکت هایی که تازه به این بازارها پای گذاشته اند از آن تبعیت می کنند. به هر حال چیدمان دکمه به صورت ABXY میان گیمرها و حتی کاربران عادی جا افتاده است و تغییر دادن آن اقدام پر ریسکی است.

امکانات ارتباطی کنسول بازی دستی Powkiddy X55 شامل پورت های HDMI و USB-C می شود. با توجه به مجهز بودن این کنسول به پورت HDMI، به راحتی می توانید آن را به تلویزیون های هوشمند متصل کنید و بازی ها را در سایز بزرگتری تجربه نمایید. همچنین پورت USB-C برای شارژ کردن دستگاه کاربرد دارد. لازم به ذکر است که در مشخصات فنی این کنسول دستی به پشتیبانی ان از فناوری فست شارژ اشاره ای نشده است.

بر روی قسمت کناری بدنه کنسول بازی دستی Powkiddy X55 یک درگاه کارت حافظه جانبی نیز تعبیه شده است که از کارت های MicroSD پشتیبانی می کند. کاربران می توانند با بهره بردن از این قابلیت، ظرفیت حافظه داخلی کنسول خود را تا 256 گیگابایت ارتقا دهند. البته توجه داشته باشید که نسخه 139.99 دلاری کنسول دستی Powkiddy X55 از کارت حافظه های حداکثر 64 گیگابایتی پشتیبانی می کند. چنانچه قصد استفاده از کارت حافظه های 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت دارید، باید به ترتیب نسبت به خرید نسخه های 149.99 دلاری و 169.99 دلاری اقدام نمایید.

کنسول گیمینگ دستی Powkiddy X55

در حال حاضر کنسول بازی دستی Powkiddy X55 به صورت مستقیم از طریق وب سایت رسمی شرکت سازنده قابل سفارش است. البته هنوز برنامه های این شرکت برای عرضه جهانی این محصول اعلام نشده است. با این حال پیش بینی می شود که کنسول دستی X55 به زودی در برخی از کشورهای انتخاب شده توسط Powkiddy توزیع شود.

منبع: gizmochina