گوگل بار دیگر در محافظت از اطلاعات محصولات جدید خود موفق عمل نکرده است! این بار، مشخصات فنی تبلت جدید این شرکت، Pixel Tablet، پیش از عرضه آن به بازار لو رفته است. این اطلاعات فقط برای چند ساعت بر روی وب سایت آمازون قرار گرفت، اما بلافاصله از روی آن حذف شد. بر اساس این اطلاعات، پیکسل تبلت در برخی زمینه ها مانند طول عمر باتری حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما از برخی جهات هم نا امید کننده به نظر می رسد! بیایید نگاه دقیق تری به تبلت جدید گوگل بیندازیم!

مشخصات Google Pixel Tablet

از صفحه نمایش شروع می کنیم! در اطلاعاتی که وب سایت آمازون (نسخه ژاپن) منتشر کرده است، پیکسل تبلت به یک صفحه نمایش 10.95 اینچی با پنل IPS LCD مجهز است. این صفحه نمایش از رزولوشن 2560x1600 پیکسل پشتیبانی می کند و توانایی دستیابی به روشنایی 500 نیتس را دارد.

متأسفانه اگر به دنبال این هستید که در هنگام کار کردن با تبلت، تصاویر به شکلی سریع و روان برای شما نمایش داده شوند، باید نا امیدتان کنیم! چرا که گوگل از یک صفحه نمایش با نرخ نوسازی بالا در پیکسل تبلت استفاده نکرده است. با این حال این صفحه نمایش از استایلوس USI 2.0 پشتیبانی می کند و عملکرد لمسی دقیق و مناسبی را ارائه می دهد.

مجهز بودن به 3 میکروفون و 4 اسپیکر از دیگر ویژگی های Pixel Tablet به شمار می آید. این ویژگی ها باعث شده تا این تبلت برای برگزاری ویدئو کنفرانس، شرکت در کلاس های آنلاین و برقرار تماس تصویری به انتخابی ایده آل تبدیل شود.

مشخصات Google Pixel Tablet

امکان ارتباطی گوگل پیکسل تبلت شامل یک پورت USB-C 3.2 نسل 1، وای فای 6، بلوتوث 5.2 و UWB می شود. متأسفانه دوربین پشت این تبلت کیفیت چندان جالبی ندارد و در آن از سنسور فقط 8 مگاپیکسلی استفاده شده است. این دوربین توانایی ضبط ویدئو با رزولوشن 1080p و نرخ 30fps را دارد که در دنیای امروز چندان جالب نیست.

گوگل در پیکسل تبلت از تراشه اختصاصی Tensor G2 استفاده کرده که اتفاق خوشایندی است! اما در کمال تعجب، حافظه ذخیره سازی این تبلت از نوع UFS 3.1 است که به عنوان نسل قبلی حافظه های ذخیره سازی شناخته می شود! این مورد باعث می شود تا سرعت عملکرد خواندن و نوشتن اطلاعات در تبلت جدید گوگل در مقایسه با مدل های رده بالا از برندهای دیگر پایین تر باشد. بد نیست بدانید که تبلت های پرچم دار و مدرن امروزی همگی با حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 به بازار عرضه می شوند!

گوگل پیکسل تبلت در دو نسخه با حافظه داخلی 128GB و 256GB به بازار می آید. هر دوی این نسخه به 8 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز هستند. در اینجا هم بهتر بود تا گوگل در این تبلت از 12 گیگابایت رم استفاده کند.

مشخصات Google Pixel Tablet

با این حال شارژدهی باتری پیکسل تبلت عالی است! با فرض اینکه اطلاعات منتشر شده در رابطه با این تبلت صحیح باشد، باتری این دستگاه از ظرفیت 27 وات ساعت برخوردار است و تا 12 ساعت نیاز به شارژ پیدا نمی کند!

قیمت تبلت گوگل Pixel Tablet به طور غیر رسمی 591 دلار اعلام شده است. این برچسب قیمت می تواند کاربران را در خرید این تبلت با شک و تردید مواجه کند! چرا که اگر خوش شانس باشید، می توانید با همین قیمت یک M1 iPad Pro بخرید! به هر حال باید ببینیم که میزان استقبال کاربران از تبلت جدید گوگل به چه میزان خواهد بود!

منبع: wccftech