اگر به دنبال بهترین تلفنی هستید که می ‌توانید در حال حاضر تهیه کنید، نمی توانید Google Pixel 7 Pro را نادیده بگیرید. درواقع این گوشی، پیشرفته ‌ترین و جدیدترین گوشی گوگل است که تمام ویژگی ‌های مورد انتظار از یک دستگاه پرچمدار را دارد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که کاربران تصمیم بگیرند که آیا باید پیکسل 7 پرو را بخرند یا منتظر عرضه گوشی های سری گلکسی S23 سامسونگ باشند که احتمالاً رقیب اصلی پیکسل 7 پرو می شود.

توجه: سامسونگ هنوز سری گلکسی S23 را معرفی نکرده است و هرگونه اطلاعاتی در مورد آن بر اساس شایعات یا حدس و گمان است. همانطور که با این مقاله پیش می رویم، این را در نظر داشته باشید.

آیا باید Pixel 7 Pro را بخرید یا منتظر Samsung Galaxy S23 باشید؟

بیایید در مورد عملکرد صحبت کنیم

عملکرد، یکی از ملاحظات اولیه هنگام انتخاب بین چند تلفن است، اما تنها عامل تعیین کننده نیست. گوشی گوگل پیکسل 7 پرو با چیپست Google Tensor G2 عرضه می شود که ادعا می کند 60 درصد سریعتر از نسل اول Tensor در حجم کار گفتاری و تصویری است و دارای یک پیکربندی جدید GPU است. جدای از توان خام، مصرف انرژی کارآمدتر، امنیت بهبود یافته (همچنین توسط پردازنده کمکی Titan M2) و عکاسی محاسباتی بهتر را نیز ارائه می دهد. همه اینها با 12 گیگابایت رم LPDDR5 جفت می شوند، که باید برای همه نیازهای چندوظیفه ای شما کافی باشد، و برخی ادعا می کنند که برای یک گوشی هوشمند بیش از حد است.

وقتی صحبت از مشخصات سامسونگ گلکسی اس 23 می شود، همه نشانه ها حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی نشده است. به نظر می رسد سامسونگ با امضای قرارداد جهانی برای چیپست های کوالکام با سری S23، اگزینوس را در حالت وقفه قرار داده است. در هر صورت، پیشنهاد کوالکام مطمئناً از اجزای CPU و GPU جدیدتر نسبت به اجزای قدیمی Tensor G2 برخوردار است که ممکن است از نظر عملکرد و معیارهای فوق العاده آن را بهتر کند. همچنین گوگل در حال افزایش اهمیت هوش مصنوعی است. اگرچه هنوز چیزی در مورد مقدار RAM این گوشی نمی دانیم، اما می دانیم که سامسونگ رم هیچ یک از تلفن های خود را کاهش نخواهد داد. یعنی تمام دستگاه ‌های گلکسی اس 23 باید حداقل 8 تا 12 گیگابایت رم داشته باشند، که بسیار زیاد است.

اینکه یک گوشی چقدر خوب به نظر می رسد یک عامل ذهنی است، اما می توانیم قبول کنیم که سامسونگ در زیبایی شناسی شهرت دارد. گوشی های رده بالای این شرکت معمولا از شیشه و فلز با کیفیت بالا ساخته شده اند، و از طراحی شیک و ساختار ساده ای برخوردار هستند. با این حال، گوگل از زمان عرضه سری پیکسل 6 در بخش زیبایی شناسی جهش کرده است. اما آیا گوگل قادر به مقابله با پادشاه طراحی خواهد بود؟

Pixel 7 Pro با Corning Gorilla Glass Victus در جلو و پشت، همراه با قاب آلومینیومی صیقلی عرضه می ‌شود. این گوشی از رتبه IP68 برخوردار است و از آلومینیوم 100٪ بازیافت شده ساخته شده است. بر اساس اطلاعات فاش شده، انتظار داریم سری گلکسی اس 23 سامسونگ بسیار شبیه به سری اس 22 باشد. پشت و جلو همه سری های این دستگاه باید دارای Corning Gorilla Glass Victus، فریم آلومینیومی و استاندارد IP68 باشند. علاوه بر این، رندرهای دستگاه نشان می ‌دهند که همه آنها به جای محفظه گسترده ‌تر شامل تمام دوربین ‌ها، بریدگی‌ های جداگانه ای برای دوربین خواهند داشت. به طور کلی، رندرهای گلکسی اس 23 بسیار شبیه به آنچه در سری گلکسی اس 22 دیدیم، به نظر می رسند.

آیا باید Pixel 7 Pro را بخرید یا منتظر Samsung Galaxy S23 باشید؟

صفحه نمایش Pixel 7 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23

سامسونگ به خاطر صفحه نمایش های عالی خود شهرت دارد، اما به نظر می رسد این بار رقابت جدی با گوگل خواهد داشت. ظاهر نمایشگر گوشی گوگل پیکسل 7 پرو که بسیار شبیه به سری پیکسل 6 است با صفحه نمایش 6.7 اینچی و وضوح QHD+ 1440 x 3120 عرضه می شود. پنل LTPO OLED این گوشی رنگ ‌های مشکی عمیق و رنگ‌ های زنده تولید می‌ کند که به راحتی با فناوری AMOLED سامسونگ رقابت می کند. ناگفته نماند که نرخ تازه سازی صفحه نمایش پیکسل 7 پرو نیز بسیار خوب است و به 120 هرتز می رسد. از دیگر ویژگی های آن می توان به حداکثر روشنایی 1500 نیت، HDR و عمق کامل 24 بیتی اشاره کرد.

باز هم، نمی ‌توانیم جزئیات زیادی را در مورد سری گلکسی اس 23 بازگو کنیم، اما اگر در این گوشی از همان صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا استفاده شود، سامسونگ به شدت با گوگل پیکسل 7 پرو رقابت خواهد کرد. گفتنی است که Galaxy S22 Ultra با وضوح QHD+ و نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز عرضه می شود، از HDR 10+ پشتیبانی می کند و دارای حداکثر روشنایی 1750 نیت است. همانطور که قبلا ذکر شد، ما انتظار هیچ کاهشی نداریم، بنابراین Galaxy S23 Ultra باید صفحه نمایش خوبی داشته باشد. البته در مورد S23 و S23 Plus شایعه شده است که دارای رزولوشن FHD+ هستند، و کیفیت و ویژگی های نمایشگر آنها باید با گوشی گوگل پیکسل 7 پرو قابل رقابت باشد.

صفحه نمایش Pixel 7 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23

اما کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟

کیفیت دوربین به یکی از عوامل اصلی تصمیم ‌گیری در هنگام خرید یک گوشی جدید، به ‌ویژه در بازار گوشی ‌های گران‌ قیمت تبدیل شده است. سری پیکسل گوگل به دوربین های با کیفیت معروف شده است. در واقع، این دستگاه‌ ها به لطف پیشرفت ‌های عکاسی محاسباتی ‌شان، سال به سال به دلیل ارائه عکاسی پیشرو در صنعت شناخته تر می شوند. همچنین Pixel 7 Pro با کمک سخت ‌افزار و نرم ‌افزاری که  دارد، تصاویر شگفت انگیزی می ‌گیرد.

گوگل پیکسل 7 پرو دارای سه دوربین در پشت است که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با عرض پیکسل 1.2 میکرومتر، سنسور 1/1.3 اینچی، میدان دید 82 درجه و دیافراگم f/1.85 است. دوربین تله فوتو نیز دارای سنسور 48 مگاپیکسلی با عرض پیکسل 0.7 میکرومتر، دیافراگم f/3.5، زوم اپتیکال 5 برابر و زوم Super Res 30x است. در نهایت، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با عرض پیکسل 1.25 میکرومتر، دیافراگم f/2.2، میدان دید 125.8 درجه و قابلیت فوکوس خودکار نیز دارد.

علاوه بر این، گوگل ویژگی ‌های سرگرم‌کننده زیادی را به تجربه عکس ‌های خود اضافه می‌ کند. این موارد شامل فوکوس ماکرو، رفع تاری عکس، 4K@60fps، بهبود صدای واقعی، دید در شب سریعتر بهبودیافته، ویدیوی HDR 10 بیتی و موارد دیگر می شود.

باید منتظر بمانیم تا در مورد مشخصات دوربین سری گلکسی S23 سامسونگ بیشتر بدانیم، اما یک شایعه در مورد آن وجود دارد. ظاهراً سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا ممکن است دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با پیکسل ‌های 0.6 میکرومتری بر روی سنسور 1/1.3 اینچی باشد. البته، مگاپیکسل بیشتر همیشه موجب عکس های بهتر نمی شود، اما به نظر می رسد سامسونگ با دوربین های سری گلکسی S23 همه چیز را به سطح دیگری می برد.

صفحه نمایش Pixel 7 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23

عمر باتری Pixel 7 Pro در مقابل Samsung Galaxy S23

تلفن ‌های پیکسل گوگل معمولاً از نظر عمر باتری خوب عمل می ‌کنند، اما از نظر طول عمر چندان شناخته شده نیستند. این موضوع با پیکسل 6 پرو تغییر کرد و به نظر می رسد پیکسل 7 پرو نیز یک گوشی دیگر با باتری فوق العاده است. این باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت عرضه می شود که گوگل ادعا می کند بیش از 24 ساعت شارژ را ارائه می دهد. همچنین می ‌تواند تا 23 وات شارژ شود، به این معنی که تنها در 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد می ‌رسد. تنها خبر بد این است که برای رسیدن به این سرعت های شارژ، باید یک شارژر 30 واتی جداگانه از Google یا شخص ثالث خریداری کنید.

در حال حاضر، عمر باتری سری گلکسی اس 22 سامسونگ بسیار خوب است و ما انتظار داریم که سری گلکسی اس 23 نیز نسبت به قبل بهبود یابد. سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 اولترا به ترتیب دارای باتری های 4500 و 5000 میلی آمپر ساعتی هستند. شایعات ادعا می کنند که گلکسی اس 23 پلاس به 4700 میلی آمپر ساعت خواهد رسید. به علاوه، مدل Ultra می ‌تواند تا 45 وات شارژ شود، اگرچه برای مدل‌ های کوچکتر فقط 25 وات است. برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر معرفی گلکسی S23 باشیم، اما در حال حاضر، به نظر می رسد سامسونگ در این مسابقه پیروز شده است.

منبع: androidauthority